Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Přijdete o facebookovou reklamu na zařízeních Apple?

Publikováno: 4. 5. 2021 | rubrika: Online marketing

Společnost Apple ve svém operačním systému iOS 14 zavádí nová pravidla pro soukromí. To bude mít velký vliv na měření reklamy Facebooku. Jak se vypořádat se správným nastavením, abyste o reklamy nepřišli?

Co se děje?

Společnost Apple zpřístupňuje ochranu soukromí uživatelů svých zařízení, což negativně ovlivní měření reklam Facebooku pomocí Facebook pixelu. Jeho měření se tak musí změnit. 

Facebook pixel slouží k měření toho, co lidé na webu dělají. Většinou formou událostí, jako je zobrazení stránky, přidání do košíku, registrace, či provedení objednávky. Na tyto události pak lze ladit vaše reklamy.

Pokud tedy ladíte kampaně podle konverzní události, musíte změnit nastavení. Jestliže však Facebook pixel nepoužíváte, pak se pro vás nic nemění.

Kdy se tak stane? Apple zavedl změny od 26. dubna 2021.

Změnou v nastavení vás krok za krokem provedu. K provedení změn využijete váš Facebook Business Manager.

ČTĚTE TAKÉ článek Reklama na Facebooku: Co přinese a na co si dát pozor.

Přidání a ověření vaší domény

Přihlaste se do Business Managera a postupujte následovně:

  1. Přejděte na stránku Nastavení firmy.
  2. V levém menu kliknutím otevřete skupinu Bezpečnost značky.
  3. A klikněte na Domény.
  4. Ve sloupci vpravo klikněte na tlačítko Přidat.
  5. Napište název domény bez WWW a klikněte na Přidat doménu.
  6. Zvolte si jednu z možností, jak doménu ověřit. Nejsnadnější bývá vložení meta značky do kódu domovské stránky webu. Stačí tedy, když tuto značku pošlete svému webmasterovi a on se postará o zbytek. Alternativními možnostmi je nahrání HTML souboru do složky s vaším webem ve vašem hostingovém účtu. A krajní variantou pak přidání DNS záznamu na samotné doméně. Do toho se ale určitě sami nepouštějte.
  7. Po přidání klikněte na tlačítko Ověřit. A je to.

Souhrnné měření událostí

Souhrnné měření událostí Facebooku je nový protokol umožňující měřit události na webu i u uživatelů se systémem iOS 14. Na každé doméně je možné měřit maximálně 8 vybraných událostí. Ty pak lze použít k optimalizaci vaší kampaně. Výhodou je, že těchto 8 událostí může pocházet z více než jednoho Facebook pixelu.

Jednu z těchto událostí pak můžete použít k optimalizaci reklamní sady. Podstatné však je, aby tato událost byla doméně přiřazena.

Jak postupovat?

  1. V Business Manageru přejděte do Správce událostí.
  2. V pravé části pod grafem najdete záložku Souhrnné měření událostí. Klikněte na ni a poté na tlačítko Konfigurovat události webu.
  3. Klikněte na doménu, které budete chtít události přiřadit, a poté na tlačítko Spravovat události a Upravit.
  4. Vpravo nahoře klikněte na Přidat událost
  5. V levé roletce zvolte pixel (volit budete z událostí pixelu), nebo Vlastní konverze (pokud máte definované vlastní konverzní akce).
  6. V pravé roletce pak zvolte konverzní událost.
  7. Vraťte se ke kroku 4 a přidejte další událost.
  8. Pokud jste události nepřidávali podle priority, pak můžete tažením myší události přeuspořádat. Nahoře bude událost s nejvyšší prioritou, dole pak s nejnižší.
  9. Nakonec klikněte na tlačítko Odeslat, potvrďte změny a klikněte na tlačítko Použít.

Zkontrolujte si sady reklam

Posledním krokem je ověření, že vaše sady reklam používají konverzní událost přiřazenou k vaší doméně. To provedete ve Správci reklam.

Postupujte takto:

  1. Klikněte na záložku Sady reklam.
  2. U každé sady reklam klikněte na odkaz Upravit.
  3. V roletce Událost konverze ověřte, že Facebook nehlásí chybu: událost není pro doménu nastavená. Pokud ji vidíte, pak událost změňte na tu, kterou jste vybrali do souhrnného měření událostí.
  4. Sadu reklam aktualizujte a zkontrolujte zbývající sady. 

ČTĚTE TAKÉ článek Mám nový web, ale zákazníci nikde. Co mám dělat?

Závěrem

Věřím, že vám návod pomůže se vypořádat s nastávající změnou. Jestliže vám reklamu na Facebooku spravuje odborník, můžete návod minimálně využít ke kontrole nastavení.

Rád vám případně s nastavení pomohu »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop