Nechali jste si připravit nový web, spustili ho, ale nikdo na něj nechodí? Jenomže bez návštěvníků nejsou zákazníci. Chcete vědět, co dělat? Pak čtěte…
Jen vytvořit web dnes zdaleka nestačí. Nečekejte, až se něco stane. Samo se nestane nic! Úspěchu je třeba jít naproti. V tomto článku vám představím, co musíte udělat po zveřejnění webu a jak získat návštěvníky webu, a tedy potenciální zákazníky. Pusťme se do toho.
Jakmile web odhalíte světu internetu, je třeba provést několik následujících kroků:
Ověřte si, že na webu máte nainstalované měření návštěvnosti Google Analytics. A také, že máte přístup ke statistikám. Zeptejte se svého webmastera a přístup k datům si nechejte přidělit.
Jak zjistit, že mám měření Google Analytics na svém webu nainstalované:
Aby se váš web zobrazoval ve vyhledávačích, je třeba zajistit, že vás najdou. Prvně si ověřte, zda už vás vyhledávač našel:
Pokud ve vyhledávači nejste, pak je třeba jej na návštěvu pozvat:
Pokud zatím nejste registrovaní v adresářích firem dvou největších vyhledávačů, je na čase to napravit.
A proč se registrovat?
A kde se tedy registrovat?
Nemáte dosud firemní profil na Facebooku, či Instagramu? Pak se okrádáte o další možnost snadné a levné propagace.
Založte si proto svým osobním účtem firemní profil na Facebooku. A pokud nabízíte produkty/služby, které se dají dobře zvěčnit na fotografii, pak i Instagram. V profilu nezapomeňte na doplnění adresy vašeho webu, aby na něj uživatelé sociálních sítí mohli snadno přejít.
A jak na to?
A tím máte nutnou agendu za sebou. Všimněte si, že to zatím nestálo ani korunu.
Bez návštěvníků nejsou zákazníci! Takže kde je vzít?
Nastavení a spuštění PPC kampaně má markeťák vyřešeno za den. Takže už zítra na váš web mohou proudit davy návštěvníků z vyhledávačů, kteří vás už dnes hledají.
PPC reklama se zobrazuje ve vyhledávačích Seznam a Google nad přirozenými výsledky vyhledávání. Pokud si říkáte „že na to nikdo nekliká“, pak vás asi překvapí, že na tyto odkazy kliká kolikrát až polovina z hledajících.
Výhodou je, že platíte až za kliknutí na reklamu a nikoliv za její zobrazení. Tedy až za skutečného návštěvníka webu. Další výhodou v případě Googlu je, že si peníze strhává obvykle až po 30 dnech. Takže reklama si na sebe nejdřív vydělá a až pak za ni platíte. Chytré, že?
PPC kampaně ale rozhodně nezkoušejte sami, neboť byste mohli splakat nad výdělkem. Raději si najměte odborníky na PPC reklamu.
Být vidět na Facebooku, který využívají miliony Čechů, je rozhodně výhoda. Snadno tak vybudujete povědomí o svém webu a získáte návštěvníky a potenciální zákazníky.
Výhodou Facebooku je množství dat o jeho uživatelích. Reklamu tak snadno omezíte pouze na potenciální zákazníky. Cílit můžete například podle pohlaví, věku, bydliště, pracovní pozice, zájmů, chování na Facebooku a podobně.
A přestože většina reklamy na Facebooku se platí už v případě jejího zobrazení, Facebook nabízí skrytou možnost platit až za proklik. Stačí vědět, jak na to.
I v případě reklamy na Facebooku platí, že byste se do ní neměli pouštět sami. Velmi snadno můžete šikovně přijít o spoustu peněz a výsledek nikde. Aplikace Facebooku jsou navíc dokonale technicky složité, takže se v nich rychle ztratíte. Využijte tak raději odborníky na reklamu na Facebooku.
ČTĚTE také článek Reklama na Facebooku: Co přinese a na co si dát pozor.
Návštěvnost z vyhledávačů vás nic nestojí. Návštěvníci z přirozeného vyhledávání jsou prostě zdarma. Ale jak se zobrazovat co nejvíc ve vyhledávání?
Doplňte svůj web o firemní blog a začněte s obsahovým marketingem. Jak na to, jsem dobře popsal v článcích:
A výsledky si můžete ověřit v článku Jak 10× zvýšit návštěvnost z vyhledávačů.
Základem je analýza klíčových slov a výběr témat vhodných k publikování, aby to zaujalo uživatele vyhledávače. Výsledný text je pak třeba optimalizovat pro vyhledávače. A světe div se, za pár měsíců pravidelného publikování se začne návštěvnost z vyhledávačů zvedat směrem nahoru.
Víte, že nejrychleji rostoucím vyhledávačem je YouTube? Využijte toho. Točte videa!
Co můžete například natáčet?
Co k tomu potřebujete? Pokud si nenajmete profesionála, tak vám stačí jen kvalitní mobilní telefon. Video si totiž snadno sestříháte přímo v YouTube. Není na tom nic složitého.
Návod na vytvoření kanálu firmy/značky najdete zde: https://support.google.com/youtube/answer/1646861?hl=cs.
K videu připojte odkaz na váš web, protože potřebujete návštěvníky zaujmout a dostat na web. Výhodou mimo jiné je, že se videa zobrazují i v běžném vyhledávání. Nejenom že vzbudíte pozornost, ale získáte tak snadno nové návštěvníky přímo z vyhledávače.
Jak vidíte, není to tak složité. Jen je toho třeba dělat hodně. Ale bez návštěvníků webu nejsou ani zákazníci. Zkrátka jen vytvořit web opravdu nestačí. Je třeba se věnovat marketingu.
Mnoho toho zvládnete sami. A pokud nechcete ztrácet čas pokusy a omyly, dejte mi vědět. V rámci týmu MD webdesign toho zvládneme opravdu hodně i s malým rozpočtem.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář