Ať už váš byznys aktuální pandemie zasáhla jakkoliv, mám pro vás pár tipů, co v těchto dnech dělat na poli marketingu, vašeho webu a byznysu obecně.
S e-shopem se vás aktuální omezení dotýkají nejméně. I tak je třeba být v této situaci aktivní. Co lze dělat?
Spousta e-shopů aktuálně ruší možnost dobírky. Argumentem je omezení osobního styku při dopravě zboží a tedy ochrana zdraví jak zákazníků, tak kurýrů. Zrušením můžete získat sympatie mezi svými zákazníky a podpořit tak prodeje.
Toto omezení je však třeba dobře komunikovat. Nabídněte místo toho například dopravu zdarma.
Nabídkou dopravy zdarma lze v aktuální situaci podpořit množství objednávek. Po dobu karantény také můžete zavést další opatření – například slevu na část produktů v nabídce. Třeba na ty, jež zákazníkům nějak pomohou v aktuální situaci (zdraví, starost o děti, volný čas, vzdělávání…).
A co nabídnout jako exkluzivní bonus? V době absolutní absence roušek nabídněte ke každé objednávce roušku zdarma. To se hodí, pokud máte ve svém okolí někoho, kdo roušky doma šije. A nevybavujete každý den stovky objednávek (nebo více objednávek, než jste schopni ušít).
Pokud poskytujete služby, nebo máte prodejnu, jsou pro vás omezení pravděpodobně dost drastická. V nejhorším případě nemůžete službu, či prodej provádět vůbec. I tak je to čas, kdy zde pro vaše zákazníky můžete být.
Na svůj web vystavte přehled produktů a umožněte lidem, aby si je objednali přes telefon, či e-mail. A důležité také je, že za zboží lze platit pouze bezkontaktně (kartou/bankovním převodem předem). Při doručování je třeba dodržet bezpečnostní pokyny v rámci karantény – ideálně bezkontaktní předání.
Nebo si pořiďte e-shop. Dnes je spousta dostupných instantních řešení, díky nimž můžete prodej zahájit v řádu dnů. Možnosti jsou například tyto:
Budete k tomu potřebovat fotografie a popisy produktů. Jejich přidání však obvykle zvládnete sami. A celé řešení tak bude bez větších finančních investic. Nezapomeňte se však dostatečně věnovat propagaci nového typu prodeje.
TIP: Potřebujete poradit ohledně možnosti online prodeje? Dejte mi vědět.
Některé služby lze provozovat online/přes telefon. Pokud mezi ně patříte, máte vyhráno.
Pokud ne, zkuste zvážit, zda lze vaši službu tímto způsobem poskytnout. To znamená vyřešit problém/potřebu zákazníka na dálku. Zkuste například nabídnout poradenství přes telefon, Skype či e-mail.
Se zákazníky můžete udržet kontakt, i když vaši službu nefyzicky poskytnou nelze. Například formou webinářů či online lekcí zdarma. Třeba přes službu Google Hangout Meet (po dobu pandemie zdarma) nebo živé vysílání na Facebooku. Obvykle vám postačí webkamera a mikrofon.
Komunikaci můžete dále udržovat publikováním článků v blogu. Využijte toho zvláště, pokud máte spoustu volného času. Každý nový článek v blogu je další příležitostí, jak se zobrazit ve vyhledávači. Karanténa nebude trvat věčně a připravujete se tak na její konec a nový rozjezd.
E-mailový marketing je další skvělou možností, jak udržet kontakt se zákazníky. Pokud publikujete články v blogu, obsah kampaní je snadný.
Ale dává smysl i v dalších případech. Například pokud poskytujete ubytovací služby, pošlete e-mail zákazníkům, kteří u vás mají ubytování objednané. Například je můžete ujistit, že nebudete uplatňovat storno, když se doba karantény prodlouží. A že bude možné pobyty přeložit, bude-li to nutné. Ubráníte se tak rušení rezervací a získáte větší důvěru.
V případě e-mailového kontaktu platí zlaté pravidlo: informujte pravidelně. A posílejte užitečná sdělení.
Všemi aktivními kroky, jimiž aktuálně vyjdete vstříc a pomůžete vaší cílové skupině zákazníků, získáte kladné body a zvýšíte důvěru k vám a vašemu byznysu. A bez této důvěry nebudou prodeje.
Pokud nic z uvedeného nejste schopni realizovat, využijte situaci k pomoci ostatním. Ať už vašim zákazníkům, nebo ostatním podnikatelům. Máte-li možnost, prezentujte své nabídky pomoci, průběh a výsledky akcí na webu a Facebooku. Zvýšíte tak povědomí o své značce a důvěru k ní.
Příkladů lze kolem nás vidět spoustu každý den. Inspirujte se od ostatních.
Neztrácejte proto naději a využijte čas a příležitost zlepšit image své značky i v této době – ať už podnikáte sami na sebe, nebo jako firma.
A podělte se s ostatními v komentáři níže, jaké kroky jste zavedli, nebo co aktuálně děláte.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář