Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak zpětné odkazy nebudovat

23. 10. 2013 | SEO

Do e-mailu mi přišla žádost o výměnu odkazů od jedné nejmenované společnosti. Jakých chyb se v taktice budování odkazů dotyčná firma dopustila? Podívejme se na to prakticky.

Výměna odkazů byla a stále ještě je častou metodou budování zpětných odkazů na web. Podle hesla: „Čím víc zpětných odkazů, tím lépe.“ V tomto článku se podíváme na jednu z technik, která rozhodně není správnou cestou k cíli, ale kterou stále velké množství firem, jednotlivců i SEO agentur využívá.

Příklad z praxe

Jednoho krásného rána mi dorazil následující e-mail s žádostí o výměnu odkazů. Nečtěte další text, zobrazte si obrázek a zkuste napsat 5 důvodů, proč je takovýto přístup špatný.

špatný linkbuilding

Jak na zaručeně špatné budování zpětných odkazů

Podívejme se nejdříve na samotný e-mail s žádostí o výměnu:

A zcela upřímně? I kdybych nabídky využil, proč by měl čekat 10 dní na to, než druhá strana provede totéž?

Po bližším prozkoumání dané stránky, na které by měl být odkaz umístěn, zjistíte následující:

Po bližším prozkoumání firmy v katalogu Firmy.cz zjišťuji, že uvedená společnost skutečně existuje a dané stránky má v katalogu uvedené. Zde tedy vše v pořádku.

4 důvody, proč je to špatné z hlediska SEO:

Argumentů proti tomuto postupu by se dalo najít jistě více. Napadají vás nějaké? Napište je do komentáře pod článkem.

TIP: Chcete zjistit, jak budovat zpětné odkazy? Přijďte na školení SEO pro majitele webů a e-shopů.

Jak na kvalitní linkbuilding?

Zpětné odkazy jsou stále jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Ale pryč jsou časy, kdy více znamenalo lépe.

Dnes se vyplatí místo takovéhoto zoufalého získávání zpětných odkazů touto cestou raději budovat vztahy a partnerství s weby, které jsou tematicky příbuzné. Publikujte raději kvalitní článek se zpětným odkazem na blogu nebo webu vašeho obchodního partnera. Jeden takový zpětný odkaz vydá za tisíc zbytečných odkazů získaných žádostmi v bezejmenných e-mailech.

Při budování zpětných odkazů se zaměřte na následující:

Jak vidíte budování zpětných odkazů vy? Napište své zkušenosti do komentářů.

Chcete se naučit, jak správně budovat zpětné odkazy?

Mrkněte se do video tréninku zdarma v rámci SEO akademie. Jednou až dvakrát ročně zde otevírám VIP kurz, jehož hned čtyři lekce se zaměřují na budování zpětných odkazů a vytváření kvalitního obsahu webu nebo e-shopu.

>> Přejít na web SEO akademie

Čtěte také: Jak na obchodně úspěšný web vás naučí SEO akademie

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 9

  1. Pavel Stein napsal:

    Dobry den pane Domesi, jsem rad,ze jsem objevil Vase internetove stranky. Zacetl jsem se do Vasich clanku tak,ze s tim neumim prestat.:) Aktualne pracujeme v me firme na priprave noveho internetoveho obchodu s kvalitnimi krmivy pro psy kocky,ktery budeme do mesice spoustet. Verim,ze se mi podari aplikovat vsechny postupy pro spravnou SEO optimalizaci, o kterych pisete. Zajima me,zda maji pozitivni vliv na pozici ve vyhledavacich i affiliate odkazy,vedouci na nas ze stranek s pribuznym obsahem?Nebo je lepsi snazit se ziskavat odkazy v beznem tvaru bez affiliate identifikacniho cisla?Dekuji.

    • Martin Domes napsal:

      Affiliate odkaz je odkaz jako kterýkoli jiný a parametr v URl adrese nehraje roli. Pokud jej budete tvořit například z obrázku (banneru), pak nezapomeňte na alternativní text obrázku, který zastoupí běžný text odkazu.

      U odkazů z bannerů, které jsou různě v zápatí, záhlaví nebo v postranních panelech partnerských webů, které mnohdy nesouvisí s tématem vašeho webu, dává smysl odkazům přiřadit parametr nofollow. Tedy v podstatě nahlásit vyhledávači, že nejde o přirozený zpětný odkaz.

  2. Berny napsal:

    Dobrý den,
    Zajímalo by mě jestli máte z tímto linkbuildingem, který popisujete jako správný osobní zkušenost. Budování linků z partnerských nebo příbuzných webů. Kolik takovýchto jednosměrných linků za měsíc reálně získáte, kolik to stojí třeba orientačně a jaký efekt je možné očekávat. Kdybych byl Váš klient, asi by mě nějaký odhad zajímal. Slyšel jsem že za ty linky byste neměl platit? Jak to tedy reálně děláte, nebo někdo kdo se tím zabývá. Toto je pro mě velká záhada.

    • Martin Domes napsal:

      Dobrý den

      Například pro středisko Kurzy Sprint publikujeme jednou měsíčně článek na Účetní kavárně. Chodí sem lidé z oboru, potenciální zákazníci střediska, články si opravdu čtou a přes odkazy chodí návštěvnost. Jde tak jak o zviditelnění brandu, tak o content marketing završený budováním zpětných odkazů.

      Podobně využíváme na jiném serveru možnost publikovat zajímavé články, které si platíme jako PR zprávu. Cíl je stejný.

      Co se týká počtu – lepší 1 kvalitní odkaz (ze kterého máme relevantní návštěvnost), než 1 000 nekvalitních. Omylem je myslet si, že čím víc, tím líp.

      Za takovýto link building můžete měsíčně utratit klidně 1 000 Kč, nebo i 10 000 Kč. Vše záleží na množství práce. Doporučuji se mrknout na nějaké odborníky na link building (poznáte je podle toho, že jejich hlavní činností není umístění odkazů do katalogů 🙂

      Výhodou takového link buildingu je, že obsah s vaším odkazem bude na daném webu navždy (samozřejmě pokud web někdo nesmaže).

      Martin

  3. Marek Mišutka napsal:

    Ahoj, chci se zeptat, jestli je pro vyhledávače zajímavé i to, když odkazuji z jiného webu vícekrát z různých podstránek na různé podstránky jako anchor odkazy?. Nebo jiná otázka k tomu, kolik zpětných odkazů je pro vyhledávače ještě přijatelné? Napíší situaci z praxe..máme jeden a více partnerů samozřejmě tématických, kde můžeme publikovat obsah i s odkazy…Jde mi o to, že my mlžeme publikovat několik sto článků..pokaždé s anchor odkazy, pokaždé odkazujeme z jiných klíčových slov na jinou podstránku..Je takové řešení přijatelné? ps. jestli mi nepřijde správa o odpovědi, tak prosím odpověď na email, který jsme zde uvedl. Děkuji

    • Martin Domes napsal:

      Zdravím,

      zjednodušeně to vypadá následovně: Seznam chce hodně odkazů odkudkoliv, Google chce především odkazy z různých domén. Záleží ale také na tom, jak se budují v čase = rychlý nárůst nebo pokles je pro vyhledávač podezřelý. A na stovkách dalších faktorů a pravidel. Proto se linkbuildingu věnuje v celých dvou lekcích VIP kurzu SEO akademie – viz http://www.seoakademie.cz.

      • Marek Mišutka napsal:

        Děkuji, ale na to jsem se neptal.. Zkusím přeformulovat dotaz na jednodušší..Předtím ale vycházejte z toho, že pravidla vytváření obsahu znám.. V kontextu s tím… Můžu z jednoho partnerského webu odkazovat vícekrát na svůj web( z různých podstránek na různé podstránky) tak, aby to vyhledávače hodnotili jako pozitivum?

        • Martin Domes napsal:

          Ano, můžeme. Jako pozitivní to bude hodnotit nejspíš jen Seznam (zaměřuje se na kvantitu, nikoliv kvalitu). Pro Google je velký počet odkazů z jedné domény nezajímavý a může jej vyhodnotit i negativně. Ale záleží také na tom, o jakou doménu jde; třeba na iDnes.cz bych klidně publikoval pořád 🙂

  4. Viky napsal:

    Super článek. Je toho hodně takového budování SEO. Já to ani neodsuzuju, ale ani toho nejsem nějaký fanoušek. Dělám si SEO sama a používám své taktiky. Článků o tom jak rozeznat takové zpětné budování odkazů a všechno možné o tom mívají hodně i na tomto blogu. Tak jestli se o to někdo zajímate, tak mrkněte i sem 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop