Chcete zvýšit návštěvnost vašeho webu, nebo e-shopu? Mám pro vás několik strategií, díky nimž získáte skutečně kvalitní návštěvníky, které přetavíte v nové zákazníky.
Než se začnete honit za novými návštěvníky na vašem webu jako pes za svým ocasem, ujasněte si nejdřív, o jaké návštěvníky webu vlastně stojíte. Ne každá návštěva webu je opravdu přínosná. Cílem proto vůbec nemusí být zvýšení návštěvnosti, jako spíše přivedení lepší návštěvnosti.
Co to znamená?
Váš web cílí na specifickou skupinu lidí. Nikoliv na všechny. Vaším zákazníkem nikdy nejsou všichni lidé. Ujasněte si proto, kdo jsou vaši zákazníci. Položte si tyto otázky:
ČTĚTE TAKÉ článek Pomůže vám navýšení návštěvnosti webu?
Jak může vypadat úspěšné zvyšování nášvětvnosti webu, ukazuje následující obrázek. Jde o statistiky z Google Anayltics jednoho z VIP klientů mého studia MD webdesign.
Jakmile máte jasné odpovědi na otázky výše, pusťte se do hledání a získávání vašich nejlepších návštěvníků. Nemá totiž smysl přivádět na web jakékoli návštěvníky, ať už zdarma, nebo za peníze. Co je tedy cílem?
Cílem je získat takové návštěvníky, kteří se o zajímají o váš byznys (váš produkt, službu). To jsou totiž ti návštěvníci, z nichž se mohou stát zákazníci.
Pozor proto na získávání návštěvnosti pro získávání návštěvnosti. Vypadá to dobře ve statistikách, ale vaši peněženku to nenaplní. Ve statistikách se proto zaměřte především na měření konverzí. To znamená na situace, kdy se z návštěvníka stane zákazník.
ČTĚTE TAKÉ článek Jak měřit konverze v Google Analytics.
Protože není čas ztrácet čas. Naštěstí máme řadu možností. Například?
Občas mi lidé píší, že potřebují získat nové zákazníky z vyhledávačů, tedy z přirozeného vyhledávání. To je ušlechtilá myšlenka. Jenomže…
…to je opravdu běh na dlouhou trať. Je to maraton, který začne přinášet ovoce třeba až za několik měsíců. Jenomže vy chcete zákazníky už zítra. Co teď?
Odpovědí je placená PPC reklama. Google i Seznam nabízejí možnost umístění inzerátů nad výsledky přirozeného vyhledávání. Přitom neplatíte za jejich zobrazení, ale až poté, co na ně uživatel vyhledávače klikne. To je velká výhoda.
Sem tam se setkávám s názorem, že „na ty reklamy stejně nikdo nekliká“. Pokud jste stejného názoru, tak vás rychle vyvedu z omylu. U různých hledání mohou reklamy sebrat i několik desítek procent provozu.
Ostatně podívejte se na obrázek se statistikou z vyhledávače Google. Sloupec CTR ukazuje, kolik procent hledání skončilo kliknutím na jednu ze 4 reklam, které Google nad přirozeným vyhledáváním nabízí.
Být zde vidět tedy rozhodně není ztráta času a peněz, ale často spíše nutnost. Zvláště když vám zde zákazníky krade vaše konkurence.
Jak s reklamami v PPC systémech Google Ads a Seznam Sklik začít? Z osobních zkušeností vím, že lidé, kteří se PPC kampaně snaží řešit vlastními silami, často spláčou nad výdělkem. Spoustu času a peněz vám proto ušetří specialista.
ČTĚTE TAKÉ sérii článků Jak neprodělat v PPC kampaních.
Přestože se může zdát, že největší sláva Facebooku pominula, není to tak zcela pravda. Jen v České republice Facebook využívají miliony lidí. Být zde vidět, je proto spíše podmínkou.
Nestačí si však vytvořit firemní profil, začít získávat fanoušky a publikovat příspěvky. S tím už dnes daleko nedojdete. Ani propagace na Facebooku už není zadarmo.
Na místě je proto zvážit využití reklamy na Facebooku. Tu může snadno doplnit reklama na Instagramu, nebo třeba v rámci Messengeru. Ale pokud ji chcete zkusit sami vlastními silami, musím vás varovat. Reklamní systém Facebooku patří k tomu vůbec nejsložitějšímu, co na online reklamním trhu najdete. Využijte proto raději někoho, kdo vás zbaví hodin a hodin frustrace a ztracených peněz.
Návštěvnost z vyhledávačů může být nejenom z reklamy, ale také z přirozeného vyhledávání. Zatímco v případě reklamy každý proklik na váš web zaplatíte, z přirozených výsledků je to zcela zdarma.
Věděli jste, že vyhledávače jsou nejčastějším zdrojem návštěv firemních webů (v roce 2019 to bylo 60 %)?
Abyste mohli získávat návštěvnost z Googlu a Seznamu, musíte na svém webu mít odpovědi na otázky, které lidé ve vyhledávačích pokládají. Dobrým východiskem je proto příprava analýzy klíčových slov. Pokud jste ji nikdy nedělali, rád ji pro vás připravím. Analýza totiž odhalí právě dotazy, které lidé vyhledávači kladou.
Když víte, jaké dotazy lidé kladou, můžete na ně na webu připravit kvalitní odpovědi. Ale pozor – nesmí jít o obsah pro obsah. Obsah musí být opravdu užitečný. Užitečný pro hledajícího. Protože to má Google rád.
S každou novou stránkou (nebo článkem), která dobře odpovídá na hledací frázi, získáváte další šanci, jak se zobrazit v přirozených výsledcích vyhledávání. I s tím vám mohu pomoci.
ČTĚTE TAKÉ článek Jak 10× zvýšit návštěvnost z vyhledávačů.
Počítejte s tím, že publikování nového obsahu je dlouhodobá záležitost. Ale vhodným způsobem můžete návštěvnost velmi zajímavě zvýšit.
ČTĚTE také článek Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.
Možností, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu, je samozřejmě celá řada. Já jsem zmínil jen ty z mého pohledu nejúčinnější.
Zajímá-li vás toto téma více, mrkněte i na mé další články. Například:
Jak zvyšujete návštěvní vašeho webu vy? Podělte se níže v komentářích.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář