Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Zdroje návštěvnosti webu v Google Analytics 4

12. 12. 2023 | Google Analytics

GA4: návštěvy

Chcete v Google Analytics 4 zjistit, odkud lidé na váš web přišli? Pak je třeba prozkoumat zdroje návštěv. Zjistěte, jak na to v konkrétních postupech.

Jak Google Analytics označuje zdroje návštěvnosti

Každá návštěva má svůj původ. Google Analytics zaznamenává:

K čemu to je? Proč mi nestačí vědět, že návštěvník prostě přišel z Googlu? 

Návštěva z Googlu totiž může pocházet z různých platforem. Například z přirozeného vyhledávání, ale také z placeného vyhledávání. A co třeba z vyhledávače obrázků? Aby se návštěvnost odlišila, používá Google Analytics médium.

Výjimkou je přímá návštěvnost. V takovém případě se logicky žádné médium nepoužije, protože návštěvnost přichází bez zprostředkování.

Základní rozdělení médií návštěvnosti

Analytics rozlišuje návštěvnost podle média takto:

Kanály návštěvnosti

Aby nám to Google Analytics ulehčil, zdroje návštěvnosti pro nás sloučil podle média do tzv. kanálů. Snadno se tak můžeme podívat například na návštěvnost ze všech vyhledávačů. Nebo třeba na návštěvnost ze všech odkazů či sociálních sítí vedoucích na náš web.

Zde jsou výchozí kanály v Analytics:

Chcete umět Analytics prakticky používat? Kupte si mou knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.

Kde hledat zdroje návštěvnosti v Google Analytics 4

Postupujte takto:

  1. V levém menu klikněte na Přehledy.
  2. Najděte skupinu přehledů Životní cyklus. A zde rozbalte kategorii Akvizice.
  3. Kliknutím otevřete přehled Akvizice návštěvnosti.
Google Analytics 4: akvizice návštěvnosti

Přímé návštěvy

Přímá návštěva má dvě varianty:

Pod přímou návštěvou se obvykle skrývají lidé, kteří již váš web znají. To znamená, že jej nehledají, ale přichází zadáním adresy web v prohlížeči.

V Google Analytics 4 si zobrazte si přímé návštěvy za posledních 90 dnů:

  1. Zvolte časové období posledních 90 dnů a stiskněte Použít.
  2. Přejděte do přehledu Životní cyklus → Akvizice → Akvizice návštěvnosti.
  3. Najděte dimenzi Direct a metriku Návštěvy.
Google Analytics 4: přímá návštěvnost

TIP: Pořiďte se českou knihu o Google Analytics 4.

Návštěvy z přirozeného vyhledávání

Návštěvnost z přirozeného vyhledávání v Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačích je velmi žádaná. Je totiž zdarma. A ukazuje to na oblíbenost vašeho webu ve vyhledávačích.

Zobrazte si proto návštěvy z vyhledávačů za poslední 90 dnů:

  1. Zvolte časové období posledních 90 dnů a stiskněte Použít.
  2. Přejděte do přehledu Životní cyklus → Akvizice > Akvizice návštěvnosti.
  3. V záhlaví tabulky klikněte na Relace – výchozí skupina kanálů a zvolte Relace – zdroj/médium.
  4. Ve vyhledávacím poli nad tabulkou napište organic a stiskněte ENTER.
Google Analytics 4: návštěvy z vyhledávačů

Návštěvy z jiných webů

Budujete zpětné odkazy z jiných webů? Nebo jen chcete vědět, kdo na váš web odkazuje? K tomu slouží přehled návštěvnosti z odkazů.

Jak zobrazíte návštěvnost z odkazů za posledních 90 dnů?

  1. Zvolte časové období posledních 90 dnů a stiskněte Použít.
  2. Přejděte do přehledu Životní cyklus → Akvizice → Akvizice návštěvnosti.
  3. Najděte si kanál Referral, jenž zastupuje všechny odkazy z jiných webů

A co když chcete vědět, z jakých webů odkazy vedou? Pak postupujte takto:

  1. V záhlaví tabulky klikněte na Relace – výchozí skupina kanálů a zvolte Relace – zdroj/médium.
  2. Ve vyhledávacím poli nad tabulkou napište referral a stiskněte ENTER.
  3. Nyní vidíte návštěvnost z odkazů na jiných webech.

Ale to ještě není vše! Ještě totiž chceme vědět, na jaké stránky odkazy vedou. K tomu nám dobře poslouží sekundární dimenze:

  1. V záhlaví tabulky klikněte na ikonu + vedle Relace – zdroj/médium.
  2. Otevřete skupinu Stránka/obrazovka.
  3. Vyberte dimenzi Vstupní stránka.
Google Analytics 4: odkazy z jiných webů

Návštěvy ze sociálních sítí

Kolik na výš web chodí lidí z Facebooku a Instagramu? Chodí na můj web lidé z videí na YouTube? Vše lze zjistit.

Zobrazte si přehled návštěvnost ze sociálních sítí za posledních 90 dnů:

  1. Zvolte časové období posledních 90 dnů a stiskněte Použít.
  2. Přejděte do přehledu Životní cyklus → Akvizice → Akvizice návštěvnosti.
  3. Najděte si kanál Organic social, jenž zastupuje odkazy z příspěvků na sociálních sítích (nejenom Facebooku).

Pokud chcete vědět, z jakých sociálních sítí návštěvnost byla? Opět využijeme sekundární dimenzi:

  1. Vyfiltrujte si pouze kanál Organic social. Ve vyhledávacím poli nad tabulkou napište organic social a stiskněte ENTER.
  2. Klikněte na ikonu + vpravo od Relace – výchozí skupina kanálů v záhlaví tabulky.
  3. Ve vyhledávacím poli napište zdroj a vyberte Zdroj relace.
Google Analytics 4: návštěvy ze sociálních sítí

Návštěvy z reklam

Návštěvnost z reklam, pokud si je platíte, bude vítanou informací. A to především proto, že díky statistikám v Google Analytics jste schopni vyhodnotit úspěšnost a přínosy reklamy. A samozřejmě také, kde sypete peníze do kanálu.

Zobrazte si návštěvnost z reklam za posledních 90 dnů:

  1. Zvolte časové období posledních 90 dnů a stiskněte Použít.
  2. Přejděte do přehledu Životní cyklus → Akvizice → Akvizice návštěvnosti.
  3. Najděte si odpovídající dimenzi:
    • Paid Search – reklamy ve vyhledávačích
    • Paid Social – reklamy na sociálních sítích
    • Display – bannerová reklama v obsahové síti

Co když ale chceme vědět, z jakých vyhledávačů? Nebo dokonce z jakých kampaní a reklam?

V následujícím cvičení se zaměříme na návštěvnost z reklam ve vyhledávači Google:

  1. V záhlaví tabulky klikněte na Relace – výchozí skupina kanálů a vyberte Relace – zdroj médium.
  2. Ve vyhledávacím poli nad tabulkou napište google / cpc a stiskněte ENTER.
  3. Abychom viděli i výkon konkrétních kampaní, sestav a reklam, použijeme sekundární dimenzi. Klikněte proto v záhlaví tabulky na ikonu + vpravo od Relace – zdroj/médium.
  4. Ve vyhledávacím poli napište kampaň a vyberte Kampaň relace.
Google Analytics 4: návštěvy z reklam

Naučte se využívat Google Analytics 4

kniha Google Analytics 4 pro začátečníkyZaujalo vás, co vše lze v Google Analytics 4 snadno zjistit? Pořiďte si mou knihu Google Analytics 4 pro začátečníky a naučte se Analytics využívat už dnes.

Na co se můžete těšit?

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop