Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Google vs. Seznam: Jaký byl podíl vyhledávačů v roce 2022

18. 1. 2023 | Online marketing, SEO, Google Analytics

Google vs. Seznam

Odvěcí rivalové – vyhledávače Google a Seznam – spolu svedli nelítostný souboj i v roce 2022. Zjistěte, jaký podíl na trhu s přirozeným vyhledáváním si drží dnes a jak se vyvíjel v čase.

Jak je to s vyhledávači v ČR a ve světě

I když se může zdát, že vyhledávač Google zde byl vždy, není tomu tak. Než spatřil světlo světa, už v České republice nějaký ten pátek působil světový unikát – vyhledávač Seznam Ivo Lukačoviče. Ten jej totiž založil už v roce 1996. O celé 2 roky dříve než vznikl Google!

Zajímavostí je, že Seznam patří mezi 4 jediné „národní“ konkurenty Googlu (v dnešní době). USA má vyhledávač Bing společnosti Microsoft. Ten působí s malým podílem na vyhledávacím trhu i u nás. A dále jde o ruský vyhledávač Yandex a čínský vyhledávač Baidu

Jak vypadali vyhledávače Seznam a Google v devadesátkách

Takto vypadaly první verze vyhledávačů Seznam a Google:

 

Jak se podíl vyhledávačů vyvíjel v čase

Starší údaje o podílu vyhledávačů pocházejí odtud:

Odkud čerpám data z roku 2022

Tentokrát jsem využil větší vzorek webů, který poskytla služba StatCounter. Data za jednotlivé měsíce roku 2022 jsem zprůměroval, aby byl výsledek spravedlivý.

StatCounter používá vlastní měření na 19 milionech webů po celém světě. Například v červenci 2022 zaznamenal jen v České republice skoro 14 milionů shlédnutí stránek webů.

Jak zjistit podíl vyhledávačů v Google Analytics

Chcete si srovnat návštěvnost z vyhledávačů u svého webu? Pak postupujte takto:

  1. Google Analytics vyberte v levém sloupci přehled Akvizice › Veškerá návštěvnost › Kanály.
  2. Ve sloupci Kanály klikněte na Organic Search (přirozené vyhledávání).
  3. Nad tabulkou najdete řádek Primární dimenze. Klikněte zde na Zdroj.
  4. Nad tabulkou vpravo klikněte na druhou ikonu zleva s názvem Procenta

Výsledek souboje vyhledávačů v grafu

Podívejte se na vývoj podílu vyhledávačů Google a Seznam od roku 2005 do roku 2020.

Google vs. Seznam v roce 2022

Závěrem

Světový trend, kdy Google válcuje jakoukoli národní konkurenci, se opakuje i v České republice. Je jasné, že Seznam nemůže ve vývoji vyhledávače Googlu konkurovat. Časem se jeho podíl nejspíš zastaví někde na úrovni Bingu, který se pohybuje mezi 3 až 4 %. Svůj podíl mimochodem získal na úkor právě Seznamu.

A jaký podíl vyhledávačů máte na svém webu vy? Podělte se v komentářích.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop