Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Vyzkoušejte online kurz copywritingu!

Úspěšný web: jak na něj a jak vypadá v praxi

Úspěšný web je mantra, kterou se zaříkává nejeden tvůrce webů. Ale co to znamená, že je web úspěšný? Jaké kroky k němu nutně vedou? A jak vypadá v reálných číslech?

Co to je úspěšný web

Každý z nás může mít jinou představu, co to je úspěšný web. Znamená to tedy, že se někteří z nás mýlí? Vůbec ne. Jen máme každý jinou představu o tom, pro koho je web určen, co by měl plnit a jak by měl vypadat.

Přesto existuje několik obecných pravd…

Web je dohledatelný ve vyhledávačích

Proč?

  • Protože polovina návštěv firemních webů pochází z vyhledávačů.
  • Protože vás tato návštěvnost nic nestojí.
  • Protože jde o relevantní návštěvnost = lidé už hledají to, co na nabízíte.

Web má užitečný obsah = lidé naleznou, co hledají

Proč?

  • Protože lidé se nechodí na váš web kochat jeho grafikou, ale hledat odpovědi na své problémy, potřeby a touhy.
  • Kvalitní obsah budí důvěru v to, že víte, co děláte. A bez důvěry málokdy dojde k prodeji.
  • Užitečný obsah vám může zajistit také zpětné odkazy a doporučení, díky čemuž zvýšíte návštěvnost.

Web plní stanovené cíle

Proč?

  • Pokud web nemá stanovené cíle, nemůžete určit, zda je nebo není úspěšný.
  • Pokud na webu stanovené cíle neměříte, nemůžete určit, zda je nebo není úspěšný.
  • Pokud web stanovené a měřené cíle neplní, je na čase s tím něco udělat.

Právě v tomto bodě se bude většina webů lišit. Každý web má totiž jiné cíle. Ty záleží na vašich požadavcích a na povaze byznysu.

Jak začíná tvorba úspěšného webu

Jestliže váš tvůrce webů začíná grafickým návrhem domovské stránky webu, můžete si být jisti: Vaří z vody. Žádný úspěšný web totiž nezačíná grafickým návrhem.

Velmi stručně pro vás shrnuji postup profesionálního návrhu webu:

  1. Provedení analýzy byznysu, stanovení cílů webu (těch obchodních, i těch měřených) a zpracování analýzy zákazníka se scénáři toho, jak myslí a jak se chová.
  2. Analýza klíčových slov ve vyhledávání – je zásadní nejenom pro tvorbu obsahu, ale také pro návrh obsahové architektury webu.
  3. Návrh obsahové architektury webu a návrh obsahu jednotlivých stránek webu.
  4. V dalším kroku webdesignér připravuje drátěný model webu (wireframe), což je črta, na které se určí umístění funkčních prvků.
  5. A teprve v tomto kroku přichází ke slovu grafik, který podle zadání ze všech předchozích kroků zpracuje grafický vzhled webu.

Takový návrh webu vám připraví pouze zkušený webdesignér, nikoliv grafik, kodér, nebo programátor. Ale pozor – i tito lidé jsou při práci na webu důležití.

TIP: Zjistěte více v popisu kroků profesionálního webdesignu na webu MD webdesign.

Nastavení měření a vyhodnocování cílů

K čemu vám je stanovení cílů webu, pokud je neměříte? Dnes je to ale snadné – použijte volně dostupný analytický nástroj Google Analytics. Konkrétnímu postupu nastavení a měření cílů jsem se věnoval v jednom z dřívějších článků.

ČTĚTE také článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl I.).

Řada uživatelů Google Analytics se zhrozí z množství dat a čísel, která v tomto nástroji najdou. Zapomeňte na ně! Měřte a vyhodnocujte jen to, co potřebujete. 

Jaké informace můžete získat, jak je využít a jak zjistit například efektivitu zdrojů návštěvnosti, nebo sezónních trendů jsem se věnoval v článku věnovanému vyhodnocování cílů v Google Analytics. Nebo se přihlaste na mé školení Google Analytics pro začátečníky.

ČTĚTE také článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl II.).

Jak vypadá úspěšný web v praxi

Říkáte si: to se snadněji řekne a hůř udělá? Stačí neudělat chybu při výběru tvůrce webu.

Níže přikládám ukázky z Google Analytics dvou klientů MD webdesign. Jde o měsíční provoz.

Web na obrázku vlevo využívá k prodeji řešení formou e-shopu. Návštěvnost i objednávky získává z přirozeného i placeného vyhledávání a e-mail marketingu. A samozřejmostí je kvalitní přímá návštěvnost díky budování lokální značky.

Web na obrázku vpravo využívá běžný poptávkový formulář. Návštěvnost a poptávky získává především z přirozeného a placeného vyhledávání. A i v tomto případě funguje také přímá návštěvnost díky kvalitně budované lokální značce.

TIP: Podívejte se na vztah zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů a počtu objednávek, tedy jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.

Závěrem

Základem pro úspěšný web je vaše vnímání webu jako investice do vašeho nejlepšího obchodníka, a nikoliv jako nutný výdaj. Proč?

  • Kvalitní web zpracovaný zkušeným webdesignérem vám bude vydělávat.
  • Nekvalitní web, za který jste sice utratili méně peněz, ovšem zůstane pouhým výdajem.

TIP: Chcete se více dozvědět o práci webdesignéra, a o tom, co byste po něm měli chtít? Pak si přečtěte knížky Web ostrý jako břitvaDobrý designer to všechno ví.

Aby mohl web plnit své cíle, je třeba na něj dostat ty správné návštěvníky. To znamená postarat se o správnou propagaci webu. Tipy najdete v článku 5 způsobů efektivní propagace webu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s tvorbou webů? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.


PDF knížka 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webuPDF knížka zdarma do e-mailu

3  nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop