Internetová reklama je nedílnou součástí úspěšného podnikání. Ale ani sebekvalitnější reklama vám nové zákazníky přinést nemusí. Proč? Prozkoumejte důležité kroky, které musíte zvážit před spuštěním reklamy.
Skutečný úspěch internetového marketingu stojí na schopnosti:
To znamená: Reklama z návštěvníků zákazníky neudělá. Reklama může pouze získat novou návštěvnost na web. Ale zákazníky z těchto návštěvníků udělá až kvalitní obchodně úspěšný web.
ČTĚTE TAKÉ článek 5 zásad pro úspěšný online marketing.
Než začnete s internetovou reklamou, ujistěte se, že máte kvalitní web se schopností dělat z návštěvníků zákazníky. A to i bez placené reklamy. Chodí vám nyní z webu poptávky/objednávky?
Důležité je především:
Nejste si jisti, zda to váš web splňuje? Pak jej konzultujte se specialistou. A nechte si provést analýzu s návrhy možných vylepšení.
POZOR: Vždy, než začnete platit reklamu, se nejdříve ujistěte o schopnosti vašeho webu získávat zákazníky. A proveďte nutné úpravy vedoucí k jeho zlepšení. Jinak můžete skončit s promrhanými penězi a žádnými poptávkami/objednávkami.
Chcete ziskovou reklamu, která se vyplatí?
První dojem dělá grafický design webu. Otestujte se:
Bez dobrého prvního dojmu budete peníze vyhazovat z okna.
Návštěvníci by měli okamžitě vědět:
Nenechte návštěvníka přemýšlet, kam se to dostal a kam má pokračovat. I proto je vhodné, aby návštěvník z reklamy skončil na stránce propagovaného produktu či služby a nikoliv na úvodní stránce webu. Takové stránce se pak říká cílová stránka reklamy.
Návštěvník na vašem webu zůstane pouze, pokud na něm najde užitečný obsah, který řeší jeho problém, potřebu, touhu či sen. Základem takového obsahu je analýza návštěvníka.
Takovým obsahem ale rozhodně není prezentace ve smyslu „My nabízíme“. Místo toho se zaměřte na vaše zákazníky a obsah přizpůsobte tomu, co hledají a potřebují vědět. Právě takový relevantní obsah vám nové zákazníky skutečně přivede.
NAUČTE SE tvořit užitečný obsah, který prodá vaše výrobky a služby v mém online kurzu copywritingu.
Pokud nejste na trhu jediní, kdo produkt nebo službu nabízejí, pak je třeba se odlišit od konkurence. Při propagaci produktu nebo služby proto vždy uveďte konkrétní důvody, proč jste lepší než konkurence a co vás odlišuje. Proč by si lidé měli vybrat právě vás?
Bez výzvy není akce. Proto nezapomeňte na cílovou stránku reklamy umístit například poptávkový/objednávkový/registrační formulář. Nebo jiný prvek, který povede k okamžité akci návštěvníka. A k akci ho přímo vyzvěte (Objednejte si, Pošlete poptávku…).
Pokud je to možné, neposílejte návštěvníka na žádnou další stránku. Pamatujte si, že s každým dalším kliknutím někdo odpadne. A šance na získání poptávky/objednávky tak klesají.
ČTĚTE TAKÉ článek Mám nový web, ale zákazníci nikde. Co mám dělat?
Váš web splňuje vše, co jsem popsal výše? Tak tedy hurá do reklamy.
Cílem internetové reklamy je přilákání návštěvníků se zájmem o vaše produkty nebo služby. Reklamu nechcete zobrazovat každému, ale naopak jen konkrétní skupině potenciálních zákazníků.
Ti mohou třeba ve vyhledávači hledat vaše produkty nebo služby. V takovém případě se zaměříte na PPC reklamu ve vyhledávačích. Typickými zástupci těchto reklamních systému jsou u nás Google Ads a Seznam Sklik.
Jinou taktiku zvolíte, pokud máte produkt či službu, kterou lidé zatím nehledají. Typicky, pokud máte něco na trhu nového. V takovém případě sáhnete po bannerové reklamě a reklamě na Facebooku. V těchto případech je ale nezbytně nutné se poradit se specialistou.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 2
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Dobrý den. Píšete: „Vždy, než začnete platit reklamu, se nejdříve ujistěte o schopnosti vašeho webu získávat zákazníky.“ Ale jak to mám zjistit bez reklamy? Mám úplně nový web a chci začat platit reklamu, Jak předem zjistím že můj web získá zákazníky? Dékuji 🙂