Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Obsahový marketing aneb jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů

1. 3. 2016 | Online marketing, SEO

Už jste slyšeli o obsahovém marketingu? Víte, že vám může zadarmo pomoci k novým návštěvníkům z vyhledávačů? Ukážu vám to na konkrétních příkladech.

Co to je obsahový marketing

Obsahový marketing je způsob marketingu, který si klade za cíl dosáhnout svých cílů pomocí obsahu (celá definice na Wikipedii).

Tímto obsahem může být:

Základem obsahového marketingu je pochopení toho, co zajímá vaše potenciální zákazníky. A tyto informace jim poté různými formami obsahu servírujete. Obvykle mu předchází analýza publika nebo tvorba persón.

TIP: To vše se naučíte na mém kurzu copywritingu.

Pokud víte, co vaše publikum zajímá, máte na půl vyhráno. Víte, jaká témata budete komunikovat.

K čemu je obsahový marketing

SEO - zvýšení návštěvnostiObsahový marketing je součástí tzv. inbound marketingu. Jde o opak ke klasickému marketingu, který křičí vaše sdělení do světa. V rámci inbound marketing necháte vaše potenciální zákazníky, aby si k vám sami našli cestu.

A nyní prakticky. Vaši potenciální zákazníci mají problémy, potřeby a sny. A hledají jejich řešení. A k jejich nalezení využívají vyhledávače Google a Seznam.

Pokud víte, co vaše publikum zajímá, můžete mu to nabídnout v obsahových formách, které jsem popsal výše. Každý nový článek ve vašem blogu je pak další stránka, kterou může vyhledávač uložit do své databáze a nabídnout ve výsledcích vyhledávání.

„Každý nový článek v blogu je další možnost, jak se zobrazit ve vyhledávači.“

Výsledkem publikování článků v blogu je logický nárůst  návštěvnosti z vyhledávačů (konkrétní příklady ukážu dále). A tato návštěvnost z přirozeného vyhledání vás vůbec nic nestojí.

ČTĚTE také článek Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.

Ale marketing neděláme jen kvůli zvýšení návštěvnosti, ale také pro zvýšení prodejů na webu, nebo pro získávání nových zákazníků. Podívejte se na konkrétní příklad toho, jaký vliv má nárůst návštěvnosti z vyhledávačů a počet objednávek (příklad je uveden na webu MD webdesign).

Aby byl obsahový marketing úspěšný…

… musí se obsah zaměřovat na potřeby, problémy a sny vašeho publika. Obsahový marketing proto nemůžete dělat bez znalosti svého zákazníka.

I když znáte svého zákazníka a máte vytipovaná témata, která budete publikovat v článcích, stále nemáte vyhráno. Při publikování obsahu se proto držte následujících pravidel:

TIP: Jak tvořit užitečný webový obsah, se dozvíte v mém kurzu copywritingu.

Jak to vypadá v praxi

Ukážu vám tři příklady toho, jak má publikování článků v blogu vliv na nárůst návštěvnosti z přirozeného vyhledávání. Pro příklady jsem využil weby tří VIP klientů MD webdesign.

Příklad 1

První příklad srovnává dvě tříměsíční období následující za sebou. Pravidelným publikováním se návštěvnost z vyhledávačů během 6 měsíců zvedla skoro 3x.

Klient na webu publikuje 2 články měsíčně.

Obsahový marketing - příklad nárůstu návštěvnosti (1)

Příklad 2

Druhý příklad srovnává dvě půlroční období ve stejných měsících v letech 2014 a 2015. Jak vidíte, pravidelným publikováním článků se návštěvnost webu z vyhledávačů během roku a půl zvedla více než 2x.

Klient na webu publikuje 2 články měsíčně.

Obsahový marketing - příklad nárůstu návštěvnosti (2)

Příklad 3

Třetí příklad srovnává dvě tříměsíční období následující za sebou. Návštěvnost z vyhledávačů se za období půl roku zvedla o více než polovinu.

Klient na webu publikuje 1 článek měsíčně.

Obsahový marketing - příklad nárůstu návštěvnosti (3)

Závěrem

Pokud ještě nepřitahujete pozornost a návštěvnost pomocí obsahového marketingu, je nejvyšší čas začít.

Přesvědčit by vás měly 3 dobré důvody:

Pochlubte se v komentářích, jaký nárůst návštěvnosti jste získali díky publikování obsahu na webu.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 4

  1. Tomáš napsal:

    Zdravím, na inzetním portále s obsahovým marketingem teprve začínám. Doufám, že do půl roku budu mít podobné vysledky.

  2. Vojta napsal:

    Konečně články které mají hlavu i patu… Díky Vám a pokusím se rady využít. Spouštím web s cestopisy a doufám, že se mi povede zlepšit pozice ve vyhledávačích.
    Hezký den

  3. Vlastimil Ott napsal:

    Správná argumentace. Ještě bych zdůraznil, že pro běžného klienta (tedy malého až středního podnikatele) se jedná o nákladovou položku, jejíž návratnost lze ale vyčíslit – jak vidíme. Setkávám se s tím, že si někteří objednatelé myslí, že to a) půjde samo, b) můžou to „přeplatit“, c) musí to udělat dodavatel, např. psát obsahové články o sváření nerezu. Je tedy důležité najít shodu mezi objednatelem a dodavatelem. Každý má svou část úkolu..

  4. Lukáš napsal:

    Parádní článek, děkuji. S obsahovým marketingem začínám a doufám, že budu mít tak pěkné výsledky jako Vy! Návštěvnost z vyhledávačů považuji za nejkonverznější návštěvnost, aspoň tak tomu je u nás v buisnessu. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop