MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Nové termíny školení copywriting, Google Analytics, PPC reklamy a SEO » přihlaste se.

Lokální marketing ve vyhledávačích

Využíváte možností, které nabízí lokální marketing? Věděli jste, že pár úprav v marketingové strategii vám může přivést řadu nových zákazníků? Čtěte konkrétní postupy.

Lokální marketing se zaměřuje na zákazníky ve vybrané lokalitě. Takoví lidé obvykle hledají váš byznys ve vyhledávači nejenom pomocí klíčového slova, ale také podle místa.

Například:

  • kadeřnictví Brno
  • penzion Valtice
  • koupelny Prostějov

Představím vám, jak vylepšit pozice vašeho webu v lokálním vyhledávání a jak o zákazníky zbytečně nepřicházet.

Pro koho je lokální marketing vhodný

Lokální marketing je vhodný pro:

  • Všechny firmy s lokálním působením – může jít o obchody, služby poskytované v daném městě či řemeslníky.
  • Pro firmy s celostátní působností, pokud mají lokální pobočky. A týká se také e-shopů.

Pokud váš záznam ve vyhledávači nebo reklama působí lokálně, může to zvýšit důvěru uživatele vyhledávače. Ten spíše klikne na výsledek, u něhož rovnou ví, že se vztahuje na jeho lokalitu.

Proč se věnovat lokálnímu marketingu

Důvodů vidím celou řadu, ale vyzdvihnu tři podle mě nejdůležitější:

Lidé lokální byznys hledají nejčastěji právě ve vyhledávačích

A to často na mobilech. Být v lokálním vyhledávání vidět na prvních pozicích je proto velmi důležité.

Google upřednostňuje lokální výsledky

Pokud vyhledávač usoudí, že jde o lokální vyhledávání, nebo uživatel použije s klíčovým slovem i lokalitu, pak vyhledávač upřednostní na prvních pozicích výsledky firem v okolí. Ale samozřejmě musí vědět, že vaše firma působí právě v dané lokalitě.

Google i Seznam pracují se záznamy ve svých firemních katalozích

Lidé stále častěji lokální služby a obchody hledají například přes mapové aplikace obou vyhledávačů (Mapy Google a Mapy.cz). A to zvlášť na mobilech. Bez záznamu v katalogu si v mapách ani jinde neškrtnete. Navíc záznamy v obou katalozích se vyskytují i v běžném vyhledávání.

TIP: Čtěte také článek Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.

Jak posílit váš lokální marketing

Slíbil jsem konkrétní kroky k posílení vašeho lokálního marketingu. Zde jsou:

Krok 1: Registrace do katalogů

Katalogy mají dnes špatné jméno, ale dva z nich jsou zcela zásadní. Na ostatní můžete klidně zapomenout. Záznamy je podstatné propojit s vaším webem.

Do katalogu Firmy.cz vyhledávače Seznam se registrujte přes vaše IČ. Seznam dnes nabízí dva typy zápisů – zadarmo, nebo placený způsobem aukce. Placený zápis se zobrazuje zvýhodněně v mapách a přímo v katalogu. Ceny se pohybují od 10 Kč/den.

Vyhledávač Google nabízí svou službu Moje firma na Googlu.  Přihlaste se pomocí svého Google účtu (nebo si jej vytvořte, nepleťte si jej ale s Gmailem) a ve službě se registrujte vyhledáním názvu firmy. Pokud služba název firmy nenajde, nabídne vám vytvoření nového záznamu. Zápis je zcela zdarma. Nezapomeňte si však nechat zaslat potvrzující kód do poštovní schránky na vaší adrese. Jedině tak bude účet plně funkční.

TIP: Čtěte také článek 5 způsobů efektivní propagace webu.

Krok 2: Úprava webu a marketingových kampaní

Přirozené vyhledávání. Zákazníci však nemusejí nutně přijít přes záznam v mapách či katalogu, ale přímo z výsledků přirozeného vyhledávání. Abyste zvýšili návštěvnost v případě lokálního vyhledávání, musí výsledek vyhledávání působit lokální. Toho docílíte například tím, že do titulku stránky přidáte lokalitu.

Výsledek ve vyhledávači doplněný o lokalitu

Placené vyhledávání. V placeném vyhledávání (tedy v Adwords a Skliku) můžete reklamy zacílit jen na uživatele, kteří hledají v konkrétní lokalitě. Tím zvýšíte výrazně relevanci inzerátů a ušetříte hromadu peněz. Ostatně pokud malujete byty v Brně, nemá smysl spouštět reklamu lidem, kteří bydlí v Praze.

Adwords - omezení zobrazení reklam na lokalitu

Mobily a PPC.  V případě vyhledávání přes mobily je velmi důležité telefonní číslo. Pokud využíváte PPC kampaně v Adwords a Skliku, pak nezapomeňte vaše inzeráty rozšířit také o telefonní číslo. A pamatujte – na mobilech jsou obvykle dostupné POUZE dvě reklamní pozice. Pokud chcete cílit na zákazníky s mobily, měli byste zvýšit nabídku za proklik pro mobily tak, abyste se jim zobrazili.

Adwords - rozšíření inzerátu o možnost volání

Adresa na webu. Když návštěvník vstoupí na některou ze stránek webu (a nemusí jít o stránku úvodní), najde rychle vaši adresu? Typicky ji můžete umístit například do zápatí webu a vždy by měla být v kontaktech. Informace by měla být dostupná okamžitě, v horším případě na jedno kliknutí. A adresu vidí samozřejmě také vyhledávač.

Telefonní číslo. Myslete také na návštěvníky webu s mobily, kteří se mohou chtít okamžitě na něco zeptat. Najdou na každé stránce telefonní číslo? Ale nejenom to – lze na toto číslo klepnout a ihned volat? Pokud ne, měli byste tuto funkcionalitu nechat doplnit.

Telefonní číslo s možností volání přímo v záhlaví webu

Screenfly - prohlédněte si zobrazení webu na různých zařízeníchKrok 3: Zajistěte webu responzivní design

Až desítky procent zákazníků může na web přicházet přes mobilní zařízení – chytré telefony a tablety. Víte, jak váš web vypadá a jak se chová na těchto zařízeních a zda se jim přizpůsobí? Tedy zda má responzivní design

Podobu vašeho webu si můžete hned teď ověřit v aplikaci Screenfly. Stačí, když zadáte adresu webu a v horním menu vyberete zobrazovací zařízení. Pozor – jde pouze o zobrazení v rozměru obrazovky zařízení, nikoliv o simulaci zařízení. Podívejte se na svůj web také přímo nejenom na svém tabletu a telefonu.

Google v případě mobilního vyhledávání upřednostňuje weby s responzivním designem. A pokud jej nemáte, může váš web dokonce z vyhledávání zcela odstranit a vy tak přicházíte o možnost získat nové zákazníky.

Otestujte si zároveň, jak váš web web Google posuzuje z hlediska připravenosti k zobrazení na mobilních zařízení. Spustit test »

TIP: Čtěte také článek Víte, proč vás Google smazal z mobilního vyhledávání?

Závěrem

Lokální vyhledávání a lokální marketing jdou ruku v ruce. A jak stále více využíváme mobilní zařízení, bude stále důležitější.

Postupujte následovně:

  1. Registrujte svou firmu a její pobočky do katalogů Googlu a Seznamu a své profily maximálně vyplňte.
  2. Upravte svůj web a reklamní kampaně, aby byly přizpůsobené vaší lokalitě.
  3. Myslete na uživatele mobilních zařízení a poskytněte jim maximální komfort v procházení webu a možnost vám jedním klepnutím zavolat.

A jak jste na tom s lokálním marketingem vy? Sdělte mi vaše zkušenosti, úspěchy a neúspěchy v komentářích.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top