Dokonalá architektura webu zvýší jeho výkonnost a dohledatelnost ve vyhledávačích. V článku nahlédnete pod pokličku profesionálního návrhu webu…
Informační (obsahová) architektura webu je způsob, jakým poskládáte informace na webu do logického celku.
Je jasné, že všechny informace nebudete mít na jediné stránce, ale že web bude obsahovat více stránek. A tyto stránky jsou uspořádané do různých úrovní. Od toho obecného po podrobné. A vše je tematicky provázané.
Pokud například přijdete na web prodávající oblečení, tak se budete do webu zanořovat nějak takto: pánské oblečení > košile > s krátkým rukávem. Způsob, jakým jsou informace na webu uspořádané, se nazývá informační architektura webu.
Více naznačuje tento obrázek:
Dobrá architektura webu je důležitá z několika důvodů:
Jestliže připravujete nový web, nebo e-shop, obsahovou (informační) architekturu webu byste měli řešit v rámci základního návrhu webu (před grafickým návrhem a realizací webu – viz 4 kroky profesionálního webdesignu).
Kvalitní architektura webu zajistí, že na něm budete mít správně uspořádaná všechna důležitá témata. To se odrazí nejenom v lepší orientaci, ale také v lepší dohledatelnosti webu na konkrétní klíčová slova ve vyhledávačích. A jak je známo – návštěvnost z vyhledávačů je zadarmo a je vysoce relevantní.
ČTĚTE TAKÉ článek Odhalení: Co to je webdesign a co dělá webdesignér.
V rámci MD webdesign tvoříme architekturu webu na základě analýzy klíčových slov. To znamená, že zjistíme, jaká klíčová slova lidé používají ve vyhledávačích Google a Seznam. Analyzujeme jejich hledanost, tedy důležitost. A klíčová slova pak rozřadíme do kategorií, abychom získali větší nadhled.
Platí, že pokud chcete být na nějaké klíčové slovo dohledatelní ve vyhledávači, je vhodné mít na webu stránku věnovanou tématu klíčového slova a klíčové slovo samotné.
Díky analýze klíčových slov získáte přehled o tom, co uživatele vyhledávačů zajímá. A zařazením těchto témat (klíčových slov) do architektury webu vám výrazně zvýší šance na získání dalších pozic ve vyhledávání.
Když už vytvoříme informační architekturu, popíšeme i obsah jednotlivých stránek. Samotný obsah webu navrhujeme na základě analýzy zákazníka/klienta formou tzv. person (více o personách na Wikipedii). Díky tomu můžeme navrhnout takový obsah, který odpovídá očekávání konkrétních zákazníků. A jsme schopni mu dodat takové informace, o které stojí. A co nejdříve odbourat jeho/její obavy před provedením poptávky/objednávky.
Výsledkem je pak osnova celého webu (viz ukázka části návrhu):
Takto popsaná architektura a obsah webu vám zajistí větší nadhled. Web s tím nejdůležitějším uvidíte dříve, než se do práce pustí grafik, kodér, copywriter…
ČTĚTE TAKÉ článek Úspěšný web: jak na něj a jak vypadá v praxi.
Návrh obsahové architektury webu s popisem obsahu všech stránek je součástí obchodního návrhu webu, kterým začíná tvorba každého obchodně úspěšného webu. Tento návrh má řadu dalších částí – jako například analýzu zákazníka, nebo analýzu klíčových slov.
Samotná obsahová architektura webu je základní odrazový můstek k tvorbě úspěšného webu. Zároveň je to poprvé, kdy nahlédnete na svůj nový web a s trochou představivosti se vám začne rýsovat přímo před očima.
Tvorba architektury má ale především praktický účinek: díky dokonalé architektuře bude web opravdu funkční = váš web budou milovat jak vyhledávače, tak návštěvníci.
Zajímá vás něco dalšího? Ptejte se v komentářích pod článkem.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 1
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Brno zdraví Brno 😀 🙂 Pěkný článek pro začátečníky, píšu o tom i v mém článku na webu https://www.viktorholas.cz/co-je-seo/
Kde víceméně navazuji na zmíněnou analýzu KW a návrh struktury webu – což je naprosto základ každého úspěšného webu.