Třetí díl seriálu věnovaného PPC kampaním vám prozradí, jak zjistit a hlavně jak se vypořádat s úspěšnými a neúspěšnými klíčovými slovy v kampani.
Čtěte také předchozí díly:
Moje zkušenost s kampaněmi mi říká, že velká část inzerentů úspěšnost kampaně neměří. Co to znamená? Nevědí, zda jim reklama přináší nové návštěvníky či nikoliv. A pokud vidí počty návštěv, pak možná nevidí, zda si lidé objednali nebo poptali. A nevyhodnocují, co návštěvníci na webu dělají – zda je obsah zaujal, zda se posunuli na další stránku, odkud odcházejí…
Nestačí přitom pouze měřit návštěvnost v Google Analytics, je třeba měřit konverze. Tedy akce na webu, které chcete, aby příchozí udělali. Jestliže konverze neměříte, jak chcete zjistit, zda je reklama úspěšná, nebo na ní proděláváte?
TIP: Jak nastavit měření konverzí se věnuje článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl I.).
Jako první mě vždy zajímá míra okamžitého opuštění. Ta totiž signalizuje, zda člověk, který použil hledané dané klíčové slovo, získal na cílové stránce inzerátu informaci, kterou hledal. Pokud nikoliv, je třeba slovo přestat používat, nebo upravit cílovou stránku.
Doba strávená na webu a počet stránek za návštěvu naznačují, zda návštěvníka obsah zaujal. I když si nic neobjednal, může to značit, že se později kvůli objednávce vrátí. Pokud je doba velmi krátká, typicky pod jednu minutu, značí to, že nenašel to, co hledal. Možná jsou ale vaše služby nebo produkty pro dotyčného drahé.
Splnění cíle (web) nebo transakce (e-shop) nám indikuje, že dotyčný po kliknutí na inzerát poptal nebo objednal již při první návštěvě webu. Je to sen každého marketéra. Máte splněno. Klíčové slovo s více konverzemi je pro nás samozřejmě zajímavější, než slovo s méně konverzemi.
Nejspíš si říkáte: A když klíčové slovo nemá žádné splnění cílů nebo transakcí, můžu ho přestat používat a platit za něj, vždyť to jsou vyhozené peníze. To by ale mohla být velká chyba. Proč?
Cíle a transakce Google Analytics přiřazuje poslednímu zdroji návštěvy. Co když ale člověk přijde přes inzerát, rozhlédne se, ale nenakoupí? Vrátí se na druhý den zadáním adresy webu přímo v prohlížeči a nakoupí. V takovém případě se PPC reklamě konverze nepřipíše.
Některá, zvláště obecnější klíčová slova zkrátka ke konverzi jen pomáhají, ale bez nich by ke konverzi nikdy nedošlo. Je tedy důležité, abyste si zkontrolovali, zda se takové slovo na konverzi podílí asistencí. K tomuto účelu slouží přehled asistovaných konverzí.
Pokud chcete vědět, v kolika případech bylo klíčové slovo důvodem první návštěvy webu, využijte přehled s analýzou první interakce (Konverze > Cesty s více kanály > Asistované konverze > Průzkumník: Analýza první interakce).
Na obrázku níže můžete vidět, že například slovo“ohňostroj“ přivedlo 26 návštěvníků, kteří nakoupili, ale jen 12 z nich nakoupilo hned při první návštěvě. Čím větší je podíl na asistencích pro konverzi, tím vyšší bude číslo v posledním sloupci.
TIP: Více o měření a vyhodnocování asistovaných konverzi si můžete přečíst v článku Google Analytics: Měříme cíle webu (díl II.).
Prozradím vám, jak si dobře spočítat investici do PPC kampaně, abyste byli v plusu. Pokud chcete upozornění na články dostávat do e-mailu, registrujte se (navíc získáte PDF knížku 5 kroků k úspěšnému webu).
TIP: Nechejte správu PPC kampaně na odbornících, ušetřete čas a získejte více poptávek. Zjistěte více o správě PPC kampaní.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář