fbpx

MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Nenechte si ujít říjnové kurzy SEO, PPC reklamy, Google Analytics a copywritingu » vyberte si

Jak na zaručeně špatný e-mailový marketing

Pod pojmem e-mailový marketing si řada lidí představí otravné spamy. Správný e-mailový marketing ale patří mezi vysoce konverzní zdroje návštěvnosti. Jak se liší špatný a správný e-mailový marketing?

Jen aby bylo jasno, e-mailový marketing nemá nic společného se spamováním. A co je spam? Nevyžádané obchodní sdělení.

Všichni spamy známe. A teď ruku nahoru: Kdo z vás je čte? A kdo z vás někdy klikl na odkaz ve spamu? A kdo nakonec něco nakoupil?

Jak na špatný e-mailový marketing

Před pár dny mi přistál v e-mailu zajímavý spam – spam, který prodává databázi e-mailů pro e-mailový marketing. E-mail ukazuje následující obrázek:

spamovani

E-mail je z obchodního hlediska poměrně přesvědčivý a udává dokonce nějaká čísla, která dotyčný samozřejmě nijak nepodložil. Nicméně nabídka, která se neodmítá – co myslíte?

Proč to nefunguje

Zamysleme se nad tím, proč je nákup databáze nesmysl. Co je cílem celé této šarády? No přeci prodat. A takovéto magické řešení dotyčný vtipálek také nabízí:

  1. Kup si za 2 000 Kč databázi.
  2. A vydělej zázračné jmění na 1 000 až 20 000 objednávkách.

Pokud by to fungovalo, proč by dotyčný chtěl databázi vůbec prodávat? A odpověď zní: samozřejmě, že to takto nefunguje. Proč ne?

Představte si, že vás někdo neznámý zastaví na ulici a začne vám něco prodávat. Nakoupíte?

Abyste mohli prodat svou službu nebo výrobek, dotyčný musí mít o vaši službu nebo výrobek zájem a vy musíte před nákupem si získat jeho důvěru. A to je také důvod, proč výše uvedený postup nefunguje.

Jak na správný e-mailový marketing

Na začátku jsem psal, že správný e-mailový marketing je zdroj návštěvnosti webu s jedním z největších konverzních poměrů. Jak ale dělat ten správný e-mailový marketing?

Zde je pár rad:

  • Nikdy nekupujte pochybné databáze e-mailů.
  • E-mailové kontakty získávejte přímo na svém webu a dejte za ně něco hodnotného či užitečného.
  • Nejdříve lidem v e-mailech pomáhejte, raďte a budujte s nimi vztah.
  • Komunikujte pravidelně (alespoň 1x měsíčně).
  • Ve správný okamžik prodávejte.
  • Střídejte prodejní a neprodejní e-maily (například na 3-4 neprodejní 1 prodejní).

Pro příklad uvádím porovnání konverzních poměrů zdrojů návštěvnosti na webu jednoho z mých klientů za leden letošního roku:

Email marketing patří mezi vysoce konverzní zdroje návštěvnosti

Dělejte e-mailový marketing poctivě a dlouhodobě a vrátí se vám v cenné databázi vašich stávajících a potenciálních zákazníků, které můžete cíleně oslovovat a udržovat s nimi důvěrný vztah. Dělat věci poctivě se zkrátka vyplatí 🙂

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

  1. Martin Domes 10.7.2014

    Internetem se šíří další zaručená nabídka:
    http://www.martindomes.cz/wp-content/uploads/2014/07/spam.png

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop