MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

Jak na online marketing s nízkým rozpočtem (2. díl)

[SERIÁL] I s malým rozpočtem lze v marketingu dosáhnout velkých věcí. Čtěte 2. díl seriálu, který vám představí několik konkrétních metod nízkorozpočtového marketingu 21. století.

NEČETLI jste 1. díl seriálu? Přečtěte si jej nyní »

Propagace, která nic nestojí

Věděli jste, že základní propagace webu vás nemusí nic stát? Co tedy využít, aniž bychom investovali jedinou korunu do propagace webu?

  • Začněte používat e-mailovou adresu v rámci vašeho webu. Doména v názvu e-mailové adresy na váš web upozorní.
    Například: martin@mdwebdesign.cz.
  • Do automatického podpisu v e-mailu umístěte adresu webu s možností prokliku.
  • Adresu webu umístěte na všechny tištěné materiály: cenové nabídky, letáčky, otevírací dobu na výloze…
  • Domluvte se s obchodními partnery, aby na váš web ze svého webu odkazovali. Například ze stránky Kde zakoupíte naše produkty.
    Odkaz na webu obchodního partnera

ČTĚTE článek 11 tipů, jak snadno propagovat web.

Samostatnou kapitolou jsou pak firemní katalogy. V dnešní době má smysl se registrovat pouze do dvou:

Vytvořením profilu umožníte vyhledávači, aby vás zobrazil ve speciálních výsledcích vyhledávání, často lokálního, a také budete dohledatelní v mapách. A nic vás to nebude stát.

K registraci stačí mít vytvořené účty na Seznamu a Googlu. K jejich vytvoření vám postačí stávající e-mailová adresa. Nemusíte vytvářet e-mailové účty ve službách Gmail a Seznam E-mail.

PPC reklama

Základním problémem nového webu je fakt, že o něm téměř nikdo neví = nemá návštěvnost. Jenomže vy chcete začít získávat poptávky a objednávky co nejdřív. Potřebujete tedy co nejdříve přivést na web návštěvníky, kteří vás již dnes hledají. Odpovědí je PPC reklama.

Proč patří mezi nízkonákladový marketing? V případě této reklamy totiž neplatíte za její zobrazení (jako je tomu v případě bannerů či reklamy na Facebooku), ale až za proklik. Tedy za návštěvníka webu, kterého vaše reklama zaujala a klikl na ni. PPC reklama proto může být velmi efektivní, a tedy i levná.

Ceny za proklik se přitom pohybují už od 50 haléřů. Ale mohou se také vyšplhat až na několik desetikorun. Na druhou stranu můžete cenu prokliku i výši rozpočtu měřit a kontrolovat. Pokud tedy nenecháte správu kampaně na automatu, ale svěříte ji člověku.

PPC reklamu nabízí Seznam ve svém systému Sklik a Google ve svém systému Ads. Samozřejmostí je měření návštěvnosti z těchto reklam pomocí Google Analytics.

ČTĚTE seriál Jak neprodělat v PPC kampaních.

Doporučuji velmi pečlivě hlídat náklady na jednu konverzi (například poptávku). Výpočet maximální ceny, aby byl marketing ziskový, jsem popsal v 1. díle seriálu.

Hledáte levnou a ziskovou správu PPC kampaní, abyste nepřišli o čas a peníze? Využijte správy PPC kampaní od MD webdesign.

A PPC reklamu doplňte ještě o remarketing v Google Ads či retargeting v Skliku.

Obsahový marketing

Dobrý podnikatel neuvažuje jen o tom, jak získá zákazníky dnes, ale také zítra, za rok a za 10 let. Podívejme se tedy na marketing, jenž vám zajistí návštěvníky i za delší časové období.

Proč obsahový marketing? Abyste na webu mohli prodat, musíte si získat důvěru návštěvníka. A jak ji získat lépe, než když budete působit jako odborníci. A jak budete působit jako odborníci? Když budete psát tipy, návody, postupy jak vyřešit to, co zajímá vaše potenciální zákazníky.

Obsahový marketing přitahuje pozornost kvalitním obsahem. Co si pod tím představit? Jednoduše začněte psát články do firemního blogu. Vybírejte přitom témata, která lidé hledají ve vyhledávačích a na která se vás třeba i osobně ptají.

ČTĚTE TAKÉ články:

Články publikujte pravidelně a často, alespoň 1× měsíčně. K čemu pravidelná publikace kvalitních článků vede?

  • Ke zvýšení důvěry návštěvníků ve vás a vaši firmu, a ke zvýšení počtu poptávek a objednávek.
  • Ke zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů. A tato návštěvnost vás na rozdíl od PPC reklamy nic nestojí.

Následující obrázky ukazují nárůst návštěvnosti z vyhledávačů v případě publikování 2 článků měsíčně:

Jedinou investicí do tvorby obsahu je váš čas. Pokud se chcete naučit tvořit atraktivní obsah pro web, navštivte můj živý kurz Copywriting: píšeme texty, které prodávají. A pokud se nebudete na psaní cítit, najměte si copywritera.

Hledáte tvůrce obsahu pro váš web? V rámci MD webdesign umíme také obsahový marketing a copywriting.

Závěrem

Jak začít s online marketingem již víte. Zmíněné metody využívám jak u svých projektů, tak je využíváme při propagaci webů klientů MD webdesign. V příštím díle se podíváme na další pokročilejší metody.

Pokud nechcete věnovat čas a peníze učení a zkoušení a chcete jít na jistotu, dejte vědět a určitě spolu něco vymyslíme.

Osvojte si dovednosti podnikatele 21. století:

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top