Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak na obsah webu, který prodává

11. 9. 2014 | Tvorba webu, Copywriting, SEO, Vzdělávání

Také si myslíte, že prodeje na webu zvýšíte změnou grafiky? Pak  vyhazujete peníze z okna. Vaše výrobky nebo služby totiž neprodá líbivá grafika, ani super funkce, ale něco zcela jiného.

Tajemnou ingrediencí, která webovým stránkám (a e-shop jsou webové stránky s košíkem) vdechne život, je obsah. Když hledám na internetu služby nebo nakupuji v internetových obchodem, nejčastější chybou, na kterou narážím každý den, je nekvalitní a neužitečný obsah. Podívejme se tedy na zoubek copywritingu.

TIP: Chcete umět tvořit užitečný a atraktivní obsah, který prodává a jenž je zároveň dohledatelný ve vyhledávačích? Navštivte mé kurzy/workshopy Copywriting: píšeme texty, které prodávajíSEO pro majitele webů a e-shopů.

Co je užitečný obsah

Jak vypadá užitečný obsah? Položte si otázku: Co chodí lidé na web dělat?

… tik tak tik tak…

Lidé se na web nechodí dívat, ale hledat informace!

Jaké informace jsou užitečné?

Lidé nechtějí číst o tom, jak jste dobří, výčet toho co děláte, nebo dokonce historii vaší firmy. Podívejme se na to jinak.

Nikdo z nás se ráno neprobudí a neřekne si: koupím si kolo. Ale naopak k tomuto rozhodnutí člověk dospěje myšlenkovým procesem. Já mu říkám nákupní tunel.

Nákupní tunel

Před nákupním rozhodnutím projdeme několika fázemi (některé zachycuje obrázek výše) a je na vás, zda dokážete zákazníka zachytit dříve než na konci tunelu, kdy je již vybráno a řeší se jen cena. Nechcete být pátým kolem u vozu a prodávat jen na základě ceny?

Zachyťte zákazníka na začátku nebo uprostřed nákupního tunelu a nemusíte se o cenu starat.

Takže jak na to? Před tím, než nakoupíte, hledáte informace, protože chcete:

Nákupu kola předchází například touha zhubnout, nebo potřeba pohybu, možná si chcete užít víc adrenalinu, nebo si prostě vyčistit hlavu. Zajímat vás budou například cyklostezky v okolí vašeho města, nebo tisíc jiných věcí.

Máte na svém webu odpovědi na tyto otázky? Pokud ne, možná jste právě přišli o zákazníka. Pokud ano, pak jste schopni zákazníka zachytit dříve, než dojde k nákupu. A samozřejmě s ním dále pracovat.

Příklad z praxe

Když jsem připravoval web Penzionu Valtice, analýza zákazníka a klíčových slov odhalila, že lidé hledají v okolí Valtic cyklostezky. Své hledání tedy často nezačínají tím, že vybírají ubytování, ale naopak zjišťují, kde se mohou na jižní Moravě projet na kole.

A protože tyto užitečné informace na webu jsou a jsou dohledatelné ve vyhledávači, zachytíme návštěvníka dříve, než je ve fázi výběru konkrétního ubytovacího zařízení. Tedy daleko před konkurencí.

Více ukazuje následující obrázek z Google Analytics. Vidíte na něm stránku s cyklostezkami jako vstupní stránku z vyhledávačů. Nejenom že přivedla  slušné množství návštěv, ale také je dokázala přetavit v konverze.

Příklad hodnoty doprovodného obsahu na webu Penzionu Valtice

Obsah vzbuzující emoce

Mít obsah, který lidé hledají a o který opravdu stojí, je jedna věc. Ale pokud ho nejste schopni prezentovat atraktivní formou, tedy abyste opravdu zaujali, pak jste opět ztratili zákazníka. Nedávno jsem dokončil nový web MD webdesign. A na něm ukážu, jak můžete k obsahu přistoupit jinak.

Abyste zaujali, je třeba vzbudit emoce. Tedy navázat s návštěvníkem webu spojení. Výsledkem je, že si návštěvník řekne:

„Tady jsem na správném místě. Tady mi rozumí a vědí, co potřebuji.“

Příklad z praxe

K obsahu můžete přistoupit dvěma způsoby. Podívejte se na tento reálný příklad ze stránky Tvorba webových stránek:

  1. Popíšete, co děláte:
    Stránky navrhneme, vyrobíme a spustíme na Vaší doméně. Pokud ještě nemáte registrovanou doménu, zaregistrujeme ji za Vás a zajistíme i kvalitní Webhosting pro uložení Vašich webových stránek. Jestliže nemáte kvalitně připravené texty, pomůžeme Vám je vytvořit. Společně s Vámi navrhneme vhodná klíčová slova a zajistíme co nejlepší umístění ve vyhledávačích.
  2. Adresujete potřebu návštěvníka:
    Chcete obchodně úspěšné webové stránky, které budou na prvních místech ve vyhledávání a získají vám nové zákazníky či klienty?
    Úspěch webu zajistí špičkový obsah: připravíme obsah, který prodá vaše výrobky či služby.

Který ze dvou přístupů ve vás vzbudil emoce? Se kterým z obou textů jste se ztotožnili?

Atraktivní vzhled obsahu

Vzhled obsahu má velkou spojitost s grafikou webu. Ale nezáleží na barvičkách, stínech a efektech. Na mysli mám něco zcela jiného: formátování.

Umíte pracovat ve Wordu? Asi mi odpovíte, že ano. Ale umíte opravdu pracovat ve Wordu – to znamená používat styly? Formátováním textu dosáhneme, že lidé budou váš obsah skutečně konzumovat.

Pamatujte, že na webu platí jedno pravidlo:

Lidé na webu nečtou, ale skenují.

Co to znamená pro vás? Text je třeba velmi pečlivě naformátovat – do krátkých odstavců, které doplníte věcnými nadpisy, a případně speciálními odstavci s odlišným formátování, které stránku vizuálně rozbijí.

Příklad z praxe

Na níže uvedeném obrázku vidíte tentýž text (nijak se neliší), který je naformátován dvěma různými způsoby.

Copywriting je také o formátování

Který obsah si spíše přečtete?

A nakonec vyhledávače

Mít užitečný obsah, který návštěvníky zajímá, je první krok. Vy ale potřebujete, aby byl dohledatelný ve vyhledávačích.

Potřebujete vědět:

Celý obor SEO – optimalizace pro vyhledávače je oblast, která vás možná odrazuje svou odborností. Faktem ale je, že optimalizovat obsah na svém webu hravě zvládnete sami.

Zkuste udělat minimálně dva základní kroky: 

  1. Využijte Nástroj pro hledání klíčových slovSkliku (k tomu vám postačí Seznam účet) ke zjištění klíčových slov.
  2. A tato slova použijte v titulku stránky a v nadpisech.

Není to moc, ale i dům měl jednou jen základy.

Naučte se tvořit obsah, který prodává

Aplikujte do praxe to, co jste se dozvěděli, a předběhnete minimálně polovinu stránek na internetu; a možná polovinu vaší konkurence, která tyto informace nemá.

Ke skutečnému úspěchu vašeho webu máte ještě pěkný kus cesty před sebou, ale i maraton má startovní čáru, a tu jste právě překročili.

Zaujali vás informace v tomto článku? Pak právě pro vás mám připravené dva kurzy/workshopy:

Těším se na vás.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop