MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

Přihlaste se na nové termíny kurzů Google Analytics, copywritingu, SEO a PPC reklamy.

Jak na obsah webu, který prodává

Také si myslíte, že prodeje na webu zvýšíte změnou grafiky? Pak  vyhazujete peníze z okna. Vaše výrobky nebo služby totiž neprodá líbivá grafika, ani super funkce, ale něco zcela jiného.

Tajemnou ingrediencí, která webovým stránkám (a e-shop jsou webové stránky s košíkem) vdechne život, je obsah. Když hledám na internetu služby nebo nakupuji v internetových obchodem, nejčastější chybou, na kterou narážím každý den, je nekvalitní a neužitečný obsah. Podívejme se tedy na zoubek copywritingu.

TIP: Chcete umět tvořit užitečný a atraktivní obsah, který prodává a jenž je zároveň dohledatelný ve vyhledávačích? Navštivte mé kurzy/workshopy Copywriting: píšeme texty, které prodávají a SEO pro majitele webů a e-shopů.

Co je užitečný obsah

Jak vypadá užitečný obsah? Položte si otázku: Co chodí lidé na web dělat?

… tik tak tik tak…

Lidé se na web nechodí dívat, ale hledat informace!

Jaké informace jsou užitečné?

Lidé nechtějí číst o tom, jak jste dobří, výčet toho co děláte, nebo dokonce historii vaší firmy. Podívejme se na to jinak.

Nikdo z nás se ráno neprobudí a neřekne si: koupím si kolo. Ale naopak k tomuto rozhodnutí člověk dospěje myšlenkovým procesem. Já mu říkám nákupní tunel.

Nákupní tunel

Před nákupním rozhodnutím projdeme několika fázemi (některé zachycuje obrázek výše) a je na vás, zda dokážete zákazníka zachytit dříve než na konci tunelu, kdy je již vybráno a řeší se jen cena. Nechcete být pátým kolem u vozu a prodávat jen na základě ceny?

Zachyťte zákazníka na začátku nebo uprostřed nákupního tunelu a nemusíte se o cenu starat.

Takže jak na to? Před tím, než nakoupíte, hledáte informace, protože chcete:

  • vyřešit problém,
  • nebo si splnit svou touhu či potřebu.

Nákupu kola předchází například touha zhubnout, nebo potřeba pohybu, možná si chcete užít víc adrenalinu, nebo si prostě vyčistit hlavu. Zajímat vás budou například cyklostezky v okolí vašeho města, nebo tisíc jiných věcí.

Máte na svém webu odpovědi na tyto otázky? Pokud ne, možná jste právě přišli o zákazníka. Pokud ano, pak jste schopni zákazníka zachytit dříve, než dojde k nákupu. A samozřejmě s ním dále pracovat.

Příklad z praxe

Když jsem připravoval web Penzionu Valtice, analýza zákazníka a klíčových slov odhalila, že lidé hledají v okolí Valtic cyklostezky. Své hledání tedy často nezačínají tím, že vybírají ubytování, ale naopak zjišťují, kde se mohou na jižní Moravě projet na kole.

A protože tyto užitečné informace na webu jsou a jsou dohledatelné ve vyhledávači, zachytíme návštěvníka dříve, než je ve fázi výběru konkrétního ubytovacího zařízení. Tedy daleko před konkurencí.

Více ukazuje následující obrázek z Google Analytics. Vidíte na něm stránku s cyklostezkami jako vstupní stránku z vyhledávačů. Nejenom že přivedla  slušné množství návštěv, ale také je dokázala přetavit v konverze.

Příklad hodnoty doprovodného obsahu na webu Penzionu Valtice

Obsah vzbuzující emoce

Mít obsah, který lidé hledají a o který opravdu stojí, je jedna věc. Ale pokud ho nejste schopni prezentovat atraktivní formou, tedy abyste opravdu zaujali, pak jste opět ztratili zákazníka. Nedávno jsem dokončil nový web MD webdesign. A na něm ukážu, jak můžete k obsahu přistoupit jinak.

Abyste zaujali, je třeba vzbudit emoce. Tedy navázat s návštěvníkem webu spojení. Výsledkem je, že si návštěvník řekne:

„Tady jsem na správném místě. Tady mi rozumí a vědí, co potřebuji.“

Příklad z praxe

K obsahu můžete přistoupit dvěma způsoby. Podívejte se na tento reálný příklad ze stránky Tvorba webových stránek:

  1. Popíšete, co děláte:
    Stránky navrhneme, vyrobíme a spustíme na Vaší doméně. Pokud ještě nemáte registrovanou doménu, zaregistrujeme ji za Vás a zajistíme i kvalitní Webhosting pro uložení Vašich webových stránek. Jestliže nemáte kvalitně připravené texty, pomůžeme Vám je vytvořit. Společně s Vámi navrhneme vhodná klíčová slova a zajistíme co nejlepší umístění ve vyhledávačích.
  2. Adresujete potřebu návštěvníka:
    Chcete obchodně úspěšné webové stránky, které budou na prvních místech ve vyhledávání a získají vám nové zákazníky či klienty?
    Úspěch webu zajistí špičkový obsah: připravíme obsah, který prodá vaše výrobky či služby.

Který ze dvou přístupů ve vás vzbudil emoce? Se kterým z obou textů jste se ztotožnili?

Atraktivní vzhled obsahu

Vzhled obsahu má velkou spojitost s grafikou webu. Ale nezáleží na barvičkách, stínech a efektech. Na mysli mám něco zcela jiného: formátování.

Umíte pracovat ve Wordu? Asi mi odpovíte, že ano. Ale umíte opravdu pracovat ve Wordu – to znamená používat styly? Formátováním textu dosáhneme, že lidé budou váš obsah skutečně konzumovat.

Pamatujte, že na webu platí jedno pravidlo:

Lidé na webu nečtou, ale skenují.

Co to znamená pro vás? Text je třeba velmi pečlivě naformátovat – do krátkých odstavců, které doplníte věcnými nadpisy, a případně speciálními odstavci s odlišným formátování, které stránku vizuálně rozbijí.

Příklad z praxe

Na níže uvedeném obrázku vidíte tentýž text (nijak se neliší), který je naformátován dvěma různými způsoby.

Copywriting je také o formátování

Který obsah si spíše přečtete?

A nakonec vyhledávače

Mít užitečný obsah, který návštěvníky zajímá, je první krok. Vy ale potřebujete, aby byl dohledatelný ve vyhledávačích.

Potřebujete vědět:

  • Jaké problémy lidé řeší, jaké touhy a přání mají
  • Jaká klíčová slova používají ve vyhledávání
  • Jak říct vyhledávači, že má zobrazit právě váš obsah na prvních místech

Celý obor SEO – optimalizace pro vyhledávače je oblast, která vás možná odrazuje svou odborností. Faktem ale je, že optimalizovat obsah na svém webu hravě zvládnete sami.

Zkuste udělat minimálně dva základní kroky: 

  1. Využijte Nástroj pro hledání klíčových slov v Skliku (k tomu vám postačí Seznam účet) ke zjištění klíčových slov.
  2. A tato slova použijte v titulku stránky a v nadpisech.

Není to moc, ale i dům měl jednou jen základy.

Naučte se tvořit obsah, který prodává

Aplikujte do praxe to, co jste se dozvěděli, a předběhnete minimálně polovinu stránek na internetu; a možná polovinu vaší konkurence, která tyto informace nemá.

Ke skutečnému úspěchu vašeho webu máte ještě pěkný kus cesty před sebou, ale i maraton má startovní čáru, a tu jste právě překročili.

Zaujali vás informace v tomto článku? Pak právě pro vás mám připravené dva kurzy/workshopy:

Těším se na vás.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top