Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Google vs. Seznam: Jaký je podíl vyhledávačů v roce 2016

27. 9. 2016 | SEO, Google Analytics

Víte, jaké podíly drží největší vyhledávače Google a Seznam v ČR? Porovnal jsem data za posledních 10 let s výsledky z roku 2016. Je výsledek překvapivý? To se dozvíte v článku.

Vyhledávače v ČR

Česká republika má ve světě vyhledávačů výjimečnou pozici – jen dvě další země na světě mají silný domácí vyhledávač, který je schopen konkurovat americkému Googlu. Víte, jaké dvě země to jsou?

Český Seznam, který vznikl dokonce o dva roky dříve než Google, byl dlouhodobě českou vyhledávací jedničkou. Jak se jeho pozice změnila za posledních deset let?

Vývoj souboje vyhledávačů v čase

Prozkoumal jsem starší zprávy o podílech vyhledávačů a podíval se na to, jaký byl podíl vyhledávačů v následujících letech:

A takto vypadal vývoj v čase:

Podíly vyhledávačů Google a Seznam

Jak je vidět na obrázku, podíly obou vyhledávačů v minulém desetiletí rostly na úkor dalších vyhledávačů. Druhé desetiletí ale přineslo úpadek Seznamu a rapidní nárůst podílu Googlu.

Proč tomu tak bylo? Seznam nedokázal odpovědět na vývoj nových algoritmů Googlu, které zajišťují kvalitnější výsledky vyhledávání. A nutno podotknout, že Google také Seznam zcela převálcoval na poli mobilního vyhledávání, které hraje stále větší roli. Přesto si Seznam drží velký podíl na trhu, a to především u tradičněji smýšlející cílové skupiny uživatelů.

Podíly vyhledávačů v roce 2016

Nalézt statistiky podílu vyhledávačů na českém internetu není až tak snadné. Využil jsem proto statistiky nástroje pro měření návštěvnosti Toplist. Ty jsem očistil od slovenského Googlu. Aktuální podíly jsou následující:

Provedl jsem také vlastní měření 13měsíční návštěvnosti na 50 webech klientů MD webdesign. Výsledky jsou následující:

TIP: Chcete umět analyzovat data z návštěvnosti vašeho webu nebo e-shopu? Přihlaste se na školení Google Analytics pro začátečníky.

Výsledky jsem zprůměroval a připravil pro vás přehledný graf podílů obou vyhledávačů na českém internetu:

podily-vyhledavacu-google-vs-seznam-r-2016

Závěrem

Jak je vidět, nejvíce za posledních 10 let utrpěl podíl alternativních vyhledávačů – klesl z 10 % na 3 %. Pochodeň zde nese v podstatě jen Bing společnosti Microsoft.

Seznam dlouhodobě svou pozici ztrácí. V roce 2013 držel podíl 37 %, ale v roce 2016 už je to jen 31 %. Google za stejnou dobu poskočil z 53 % na 66 %. A lze očekávat, že v dalších letech se trend měnit nebude.

A jakým poměrem návštěvnosti z vyhledávačů se pyšní váš web? Údaje zjistíte v Google Analytics. Podělte se o své výsledky v komentářích níže.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 7

  1. Tomáš napsal:

    U seznamu jsem tedy tak velký pokles nečekal. Já osobně spíše využívám ho než Google.

  2. draho3 napsal:

    Seznam 2016 prosinec… změnil a vymazal náhledy a místo toho dal jen favicony,,, mysl9m že seznamu ubude dalších 5- 10 % lidí a přejdou na google.

  3. Ano napsal:

    odhadem tak do pěti let bude mít seznam zásadní problémy a do deseti let se prodá googlu

  4. Rudolf napsal:

    Seznam se k svým zákazníkům chová jako vypalnická firma.
    Na vyhledávání ochranné známky zobrazuje konkurenci, kde na upozornění pouze řekne: si zaplaťte a nebudeme zobrazovat konkurenci, co je protiprávné.

  5. jan napsal:

    Na me stranky taxiostravak.cz a taxi-taxi-ostrava.cz to chodi tak zhruba napul google a seznam.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop