[SERIÁL] Získejte návštěvníky z vyhledávače Google, kteří hledají vaše produkty. Pomoci vám k tomu může PPC reklama se službou Google Nákupy. Ve třetím dílu seriálu se podíváme na tvorbu produktové kampaně v Google Ads.
ČTĚTE předchozí díly:
Pro přístup do rozhraní Google Ads vám postačí váš stávající Google účet, s nímž například přistupujete i do Google Merchant Center, nebo do Google Analytics.
TIP: Držte se hesla „Jeden Google účet vládne všem službám Googlu.“ Vše bude jednodušší.
Google Ads můžete využít nejenom k PPC kampaním ve vyhledávači (běžná textová reklama) a obsahové síti (obrazovo-textová či bannerová reklama na webech). Nabízí také formát produktové reklamy.
Pokud již máte zkušenosti s tvorbou kampaní ve vyhledávací a obsahové síti, bude pro vás tvorba produktové kampaně hračka. Pusťme se do toho.
TIP: Přihlaste se na mé školení PPC reklama pro začátečníky.
Začněte tím, že se přepnete v druhém menu na Kampaně. Klikněte na modré tlačítko se znakem + a na příkaz Nová kampaň. A pokračovat budeme nastavením kampaně.
Postupujte takto:
Pokud nechcete ručně určovat cenu za proklik, můžete využít automatizovanou strategii nabídek, kterou řídí umělá inteligence Googlu.
POZOR: Naprostou nutností je, aby e-shop odesílal data o prodejích do Google Analytics. A data z Analytics se posílala do služby Ads.
Cílovou návratnost uvádějte v procentech. Takže 100 % znamená, že za každou vloženou 1 korunu chcete zpět 2 koruny.
Řekněme, že máte z prodeje produktů marži 25 %. Pak máte z tržby 1 000 Kč zisk 250 Kč. Takže pro zisk tržby 1 000 Kč nesmí výdaje na reklamu přesáhnout 250 Kč = tržby musí být 4× vyšší. ROAS tedy musí být minimálně 400 %.
Pokud ale chcete, aby náklady na reklamu nepřesáhly například 10 % (100 Kč z tržby 1 000 Kč) a vám tak zbylo 15 % zisku, pak byste ROAS museli nastavit na 1 000 % .
Tuto návratnost vám Google nezajistí, ale pouze se o ni pokusí. Nereálně nastavená ROAS tak nepřinese kýžený efekt. Berte ji proto spíše jako maximální výši investice, kterou jste ochotni do reklamy investovat.
TIP: Přihlaste se na mé školení PPC reklama pro začátečníky.
Po vytvoření a nastavení kampaně vás čeká tvorba reklamní sestavy. Zadejte tedy název sestavy – například Všechny produkty.
Pokud jste zvolili typ strategie Ruční CPC, tak nezapomeňte zadat maximální cenu za proklik v rámci reklamní sestavy. Například 5 Kč.
POZOR: Příliš nízká cena za proklik může znamenat, že se produktové inzeráty nezobrazí.
Vyberte vaši produktovou kampaň a v druhém levém menu klikněte na Produkty. Nyní vidíte jednotlivé produkty načtené z Google Merchant Center. Zde též uvidíte statistiku zobrazení, prokliků a konverzí.
Budete-li chtít změnit denní rozpočet, pak:
Jestliže budete chtít změnit maximální nabídkovou cenu za proklik v rámci reklamní sestavy, pak:
Vytvoření produktové kampaně v Google Ads je skutečně velmi jednoduché. Jádrem úspěchu však v tomto případě bude nastavení správné nabídkové strategie.
Kontrolujte tedy pravidelně výkon kampaně a všech sestav. A měřte návratnost investice do reklamy. Jak vše vyhodnocovat v Google Analytics si ukážeme v dalším dílu.
TIP: Absolvujte mé školení Google Analytics pro začátečníky.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář