MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Nové termíny školení copywritingu, Google Analytics, PPC reklamy a SEO » přihlaste se

Google Nákupy (2. díl): Import zboží do služby Google Merchant Center

[SERIÁL] Získejte návštěvníky z vyhledávače Google, kteří hledají vaše produkty. Pomoci vám k tomu může PPC reklama se službou Google Nákupy. V druhém dílu seriálu se podíváme na import zboží do služby Google Merchant Center.

V minulém dílu jste se naučili vygenerovat XML feed s produkty ve vašem e-shopu. To ale nestačí. Nyní je potřeba se seznámit se službou Google Merchant Center. Ta data z XML feedu zpracuje do podoby, s níž bude později pracovat Google Ads.

ČTĚTE 1. díl seriálu: Google Nákupy (1. díl): Jak vytvořit seznam produktů

Aplikace Google Merchant Center

Google Merchant Center slouží ke zpracování XML feedu s produkty. Upozorní vás na případné nesrovnalosti a oznámí vám, které produktové zápisy přijala a které odmítla.

Pokud již používáte například Heureku, nebude to pro vás žádná velká novinka. Párování produktů funguje podobně.

Do aplikace se přihlásíte pomocí svého Google účtu. Použijte ideálně Google účet, s nímž se přihlašujete do Google Ads a Google Analytics. Není třeba vytvářet nový.

Přihlašujte se na adrese https://www.google.cz/retail/solutions/merchant-center/.

TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.

Informace o vaší firmě

Po přihlášení zadejte nejprve údaje o své firmě a adresu webu. Vše najdete na stránce Informace o firmě. Tedy:

  • Obchodní název, jak se bude zobrazovat u reklam.
  • URL adresu webu, kterou nezapomeňte nárokovat. Provede se automaticky pomocí měření Google Analytics, pokud používáte k přihlášení do všech služeb stejný Google účet.
  • Adresu místa podnikání zadejte, pokud si myslíte, že to bude důležité. Například pro osobní odběr apod.
  • Zadejte kontaktní údaje a odkaz na stránku na vašem webu, kde zákazník najde kontaktní informace, nebo informace k možnosti vrácení zboží a reklamaci.

TIP: Na podstránce Branding můžete nahrát loga e-shopu pro vaši lepší sebeprezentaci.

Nastavení dopravy

Na stránce Doprava pak zadejte informace k dopravě. Novou dopravu přidáte tlačítkem se znakem plus.

  1. Zvolte název služby (například Doprava k vám, Doprava v Česku apod.)
  2. Vyberte oblast dosahu (například Česko) a měnu.
  3. Níže najdete část Sazby dopravy, kde stiskněte tlačítko plus a zadávejte sazby za dopravu. Například PPL, Česká pošta – balík do ruky apod. 
  4. Máte-li jednu cenu za danou dopravu, pak klikněte na odkaz Vytvořit jednotnou sazbu pro všechny objednávky. Chcete-li nabízet cenu zdarma od ceny nákupu, pak klikněte na odkaz Cena objednávky. Více ukazuje obrázek níže.
  5. Zcela dole klikněte na tlačítko Pokračovat. A následně můžete zadat další služby (dopravce).
  6. Jakmile budete mít hotovo, klikněte zcela dole na Uložit.

Import XML feedu

To základní máte za sebou, ale teď k tomu nejdůležitějšímu – k importu XML feedu z vašeho e-shopu do služby Google Merchant Center.

XML feedy (můžete jich mít více) lze importovat na stránce Produkty a podstránce Zdroje. V části Primární zdroje klikněte na tlačítko se znakem plus. A dále postupujte takto:

  1. Ověřte správnou zemi prodeje a vyberte jazyk, jímž popisujete produkty, v našem případě Čeština. Cílem zůstane zaškrtnutá volba  Reklamy v Nákupech Google. Klikněte na tlačítko Pokračovat.
  2. Na další stránce zadejte název zdroje – bude sloužit pouze pro vaši orientaci, takže zvolte například název e-shopu a typ zboží. Například Botydoroboty.cz – všechny boty.
  3. Níže vyberte volbu Plánované načtení, protože XML feed se bude načítat automaticky v pravidelných intervalech. A klikněte na tlačítko Pokračovat.
  4. Nyní je třeba zadat název souboru XML feedu. Ten zjistíte z URL adresy zdroje (viz 1. díl). Jde o text vyskytující se mezi posledním lomítkem a textem .xml. Název musí přesně odpovídat.
  5. Zvolte frekvenci načítání. Pokud váš e-shop generuje XML feed například každý den o půlnoci, zadejte denní načítání vždy třeba ve 2 hodiny ráno.
  6. Do pole Adresa URL souboru vložte celou URL adresu XML feedu vašeho e-shopu (viz 1. díl). A stiskněte tlačítko Pokračovat.

A to je vše. Google Merchant Center nyní načte XML feed, zpracuje ho a vyhodnotí. Vraťte se další den, abyste si ověřili, zda je vše v pořádku.

Diagnostika XML feedu

Jakmile Google Merchant Center vyhodnotí váš XML feed, podá hlášení. To najdete na stránce Produkty a podstránce Diagnostika.

Pokud aplikace zamítne některé položky, nezoufejte. Stačí chybu ve zdroji napravit.

Řešíme problémy

Na stránce v takovém případě sjeďte níže na tabulku. A zaměřte se na sloupec Problém. Kliknutím na otazník u problému můžete zjistit více informací. 

Na obrázku vidíte problém s chybějícími údaji v XML feedu. Pro vysvětlení identifikátorů:

  • GTIN = například EAN, nebo ISBN
  • MPN = například výrobní číslo
  • BRAND = značka

Všechny produkty musejí mít zadanou značku (výrobce) a jedinečný identifikátor – buď GTIN, nebo MPN. Nemusíte zadávat oba dva. 

Kliknutím na odkaz Zobrazit produkty se můžete podívat, kterým produktům identifikátory chybí a v e-shopu je cíleně doplnit.

Ověření stavu zpracování produktů

Stav jednotlivých produktů najdete na podstránce Seznam:

Opakované načtení XML feedu

Proveďte opravu u jednotlivých produktů v e-shopu a ručně vygenerujte nový XML feed. Nyní nemusíte čekat na nové automatické načtení v Google Merchant Center. Aplikaci řekněte, že má zdroj načíst a ověřit ihned:

  1. Na stránce Produkty > Zdroje klikněte na dotčený zdroj.
  2. Na záložce Zpracování klikněte na odkaz Načíst. Tím se načte aktualizovaný XML feed.
  3. Pak klikněte na Znovu zpracovat zdroj.

Služba opětovně zpracuje celý XML feed a vy snadno zjistíte, zda je vše nyní v pořádku. A pokud ne, pak proveďte opětovnou diagnostiku a pokračujte v opravách.

Závěrem

Na stránce Produkty > Diagnostika si vždy můžete ověřit, zda máte všechny produkty z XML feedu zpracované a schválené. Položky označené jako zamítnuté se v reklamách zobrazovat nemohou. Opravovat je ale můžete postupně.

V dalším dílu seriálu se podíváme na vytvoření produktové reklamní kampaně v Google Ads.

TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top