[SERIÁL] Získejte návštěvníky z vyhledávače Google, kteří hledají vaše produkty. Pomoci vám k tomu může PPC reklama se službou Google Nákupy. V druhém dílu seriálu se podíváme na import zboží do služby Google Merchant Center.
V minulém dílu jste se naučili vygenerovat XML feed s produkty ve vašem e-shopu. To ale nestačí. Nyní je potřeba se seznámit se službou Google Merchant Center. Ta data z XML feedu zpracuje do podoby, s níž bude později pracovat Google Ads.
ČTĚTE 1. díl seriálu: Google Nákupy (1. díl): Jak vytvořit seznam produktů
Google Merchant Center slouží ke zpracování XML feedu s produkty. Upozorní vás na případné nesrovnalosti a oznámí vám, které produktové zápisy přijala a které odmítla.
Pokud již používáte například Heureku, nebude to pro vás žádná velká novinka. Párování produktů funguje podobně.
Do aplikace se přihlásíte pomocí svého Google účtu. Použijte ideálně Google účet, s nímž se přihlašujete do Google Ads a Google Analytics. Není třeba vytvářet nový.
Přihlašujte se na adrese https://www.google.cz/retail/solutions/merchant-center/.
TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.
Po přihlášení zadejte nejprve údaje o své firmě a adresu webu. Vše najdete na stránce Informace o firmě. Tedy:
TIP: Na podstránce Branding můžete nahrát loga e-shopu pro vaši lepší sebeprezentaci.
Na stránce Doprava pak zadejte informace k dopravě. Novou dopravu přidáte tlačítkem se znakem plus.
To základní máte za sebou, ale teď k tomu nejdůležitějšímu – k importu XML feedu z vašeho e-shopu do služby Google Merchant Center.
XML feedy (můžete jich mít více) lze importovat na stránce Produkty a podstránce Zdroje. V části Primární zdroje klikněte na tlačítko se znakem plus. A dále postupujte takto:
A to je vše. Google Merchant Center nyní načte XML feed, zpracuje ho a vyhodnotí. Vraťte se další den, abyste si ověřili, zda je vše v pořádku.
Jakmile Google Merchant Center vyhodnotí váš XML feed, podá hlášení. To najdete na stránce Produkty a podstránce Diagnostika.
Pokud aplikace zamítne některé položky, nezoufejte. Stačí chybu ve zdroji napravit.
Na stránce v takovém případě sjeďte níže na tabulku. A zaměřte se na sloupec Problém. Kliknutím na otazník u problému můžete zjistit více informací.
Na obrázku vidíte problém s chybějícími údaji v XML feedu. Pro vysvětlení identifikátorů:
Všechny produkty musejí mít zadanou značku (výrobce) a jedinečný identifikátor – buď GTIN, nebo MPN. Nemusíte zadávat oba dva.
Kliknutím na odkaz Zobrazit produkty se můžete podívat, kterým produktům identifikátory chybí a v e-shopu je cíleně doplnit.
Stav jednotlivých produktů najdete na podstránce Seznam:
Proveďte opravu u jednotlivých produktů v e-shopu a ručně vygenerujte nový XML feed. Nyní nemusíte čekat na nové automatické načtení v Google Merchant Center. Aplikaci řekněte, že má zdroj načíst a ověřit ihned:
Služba opětovně zpracuje celý XML feed a vy snadno zjistíte, zda je vše nyní v pořádku. A pokud ne, pak proveďte opětovnou diagnostiku a pokračujte v opravách.
Na stránce Produkty > Diagnostika si vždy můžete ověřit, zda máte všechny produkty z XML feedu zpracované a schválené. Položky označené jako zamítnuté se v reklamách zobrazovat nemohou. Opravovat je ale můžete postupně.
V dalším dílu seriálu se podíváme na vytvoření produktové reklamní kampaně v Google Ads.
TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.
[tlac obsah=“Čtěte další díl“ cil=“https://www.martindomes.cz/google-nakupy-3-dil-jak-vytvorit-ppc-kampan-v-ads/“]
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář