fbpx

Webdesign a tvorba webových stránek - Brno

Do košíku

POZOR: Nenechte si ujít říjnové kurzy SEO, PPC reklamy, Google Analytics a copywritingu » vyberte si

Google Nákupy (1. díl): Jak vytvořit seznam produktů

[SERIÁL] Získejte návštěvníky z vyhledávače Google, kteří hledají vaše produkty. Pomoci vám k tomu může PPC reklama se službou Google Nákupy. V prvním dílu seriálu se podíváme na první kroky.

Co to jsou Google Nákupy

Už jste někdy ve vyhledávači Google viděli karty s obrázky zboží? Ano, tak přesně to je PPC reklama Google Ads s produkty ze služby Google Nákupy. A zde se mohou zobrazovat i produkty z vašeho e-shopu.

Co k tomu potřebujete?

  • E-shop musí umět generovat produktový XML feed podle pravidel služby Google Nákupy. Je to vlastně seznam zboží z vašeho e-shopu.
  • Vytvořit profil v Google Merchant Center a nahrát do něj XML feed.
  • Spustit PPC kampaň pro Google Nákupy v Google Ads.

TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.

Prvnímu bodu se budeme věnovat v tomto článku. Dalším bodům pak v pokračováních.

Jak na produktový XML feed

Co to je produktový XML feed?

  • Feed = zdroj dat. V tomto případě informace o jednotlivých produktech (název, cena, obrázek, URL adresa produktu v e-shopu…).
  • XML = značkovací jazyk použitý k označení dat ve zdroji. Označuje, co je název produktu, co je jeho cena, obrázek a tak dále.

Používáte-li dnes propagaci produktů ve srovnávači Heureka.cz, pak již takový XML feed váš e-shop generuje pro Heureku. Služba Google Nákupy má na feed jiné nároky. Takže musíte zajistit samostatný XML feed v podobě pro Google Nákupy.

Váš webmaster, či tvůrce e-shopu, vám poradí, kde ho najdete. Případně generování feedu pro Google Nákupy na vašem e-shopu zajistí.

Ujistěte se, že se feed generuje automaticky například každý den o půlnoci. A to pro případ, že přidáte nové produkty. Pokud to e-shop nebude umět, pak budete muset XML vygenerovat ručně pokaždé, když přidáte nové produkty.

Nastavení generování XML feedu se bude lišit podle toho, jaké e-shopové řešení používáte. Zde je ukázka nastavení modulu WordPressu pro e-shopové řešení WooCommerce, které používají klienti MD webdesign:

Na co si dát pozor? Záznam každého produktu v XML feedu musí obsahovat:

  • Značku/výrobce
  • EAN

Bez těchto dvou hodnot nedokáže služba Nákupy produkty spárovat se stejnými produkty od ostatních prodejců. Takže je zkrátka vyžaduje.

TIP: Doporučuji, aby XML feed obsahoval také minimálně název produktu pro Google Ads. Takže v něm byla vyplněná značka display_ads_title s hodnotou ve formě názvu produktu.

Ověření funkčnosti XML feedu

Jakmile budete mít generování feedu v e-shopu nastavené, ověřte si, že se skutečně generuje.

Poté postupujte takto:

  1. V administraci e-shopu přejděte do modulu pro generování XML feedu pro Google Nákupy.
  2. Napoprvé budete muset nejspíš XML feed nechat vygenerovat ručně.
  3. Následně do schránky zkopírujte (Ctrl+C) URL adresu XML feedu, například: https://www.mojedomena.cz/xml-feedy/google-nakupy.xml. Najdete ji ve zmíněném modulu.
  4. Do adresního řádku vašeho prohlížeče vložte (Ctrl+V) URL adresu XML feedu.
  5. V prohlížeči se zobrazí výpis produktů z vašeho e-shopu ve formátu XML. Každý nový produkt začíná značkou <item>.

Závěrem

Existence XML feedu se všemi údaji podle požadavků služby Google Nákupy je prvním krokem k vaší úspěšné PPC reklamě na vaše zboží.

Pokud si nejste jisti, zda feed obsahuje vše potřebné, nevadí. Jakmile feed nahrajete do Google Merchant Center, služba vás na případné nedostatky upozorní.

Tomu se ale budeme věnovat v dalším dílu.

TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.

Čtěte další díl

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop