[SERIÁL] Získejte návštěvníky z vyhledávače Google, kteří hledají vaše produkty. Pomoci vám k tomu může PPC reklama se službou Google Nákupy. V prvním dílu seriálu se podíváme na první kroky.
Už jste někdy ve vyhledávači Google viděli karty s obrázky zboží? Ano, tak přesně to je PPC reklama Google Ads s produkty ze služby Google Nákupy. A zde se mohou zobrazovat i produkty z vašeho e-shopu.
Co k tomu potřebujete?
TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.
Prvnímu bodu se budeme věnovat v tomto článku. Dalším bodům pak v pokračováních.
Co to je produktový XML feed?
Používáte-li dnes propagaci produktů ve srovnávači Heureka.cz, pak již takový XML feed váš e-shop generuje pro Heureku. Služba Google Nákupy má na feed jiné nároky. Takže musíte zajistit samostatný XML feed v podobě pro Google Nákupy.
Váš webmaster, či tvůrce e-shopu, vám poradí, kde ho najdete. Případně generování feedu pro Google Nákupy na vašem e-shopu zajistí.
Ujistěte se, že se feed generuje automaticky například každý den o půlnoci. A to pro případ, že přidáte nové produkty. Pokud to e-shop nebude umět, pak budete muset XML vygenerovat ručně pokaždé, když přidáte nové produkty.
Nastavení generování XML feedu se bude lišit podle toho, jaké e-shopové řešení používáte. Zde je ukázka nastavení modulu WordPressu pro e-shopové řešení WooCommerce, které používají klienti MD webdesign:
Na co si dát pozor? Záznam každého produktu v XML feedu musí obsahovat:
Bez těchto dvou hodnot nedokáže služba Nákupy produkty spárovat se stejnými produkty od ostatních prodejců. Takže je zkrátka vyžaduje.
TIP: Doporučuji, aby XML feed obsahoval také minimálně název produktu pro Google Ads. Takže v něm byla vyplněná značka display_ads_title s hodnotou ve formě názvu produktu.
Jakmile budete mít generování feedu v e-shopu nastavené, ověřte si, že se skutečně generuje.
Poté postupujte takto:
Existence XML feedu se všemi údaji podle požadavků služby Google Nákupy je prvním krokem k vaší úspěšné PPC reklamě na vaše zboží.
Pokud si nejste jisti, zda feed obsahuje vše potřebné, nevadí. Jakmile feed nahrajete do Google Merchant Center, služba vás na případné nedostatky upozorní.
Tomu se ale budeme věnovat v dalším dílu.
TIP: Chcete se naučit sami tvořit a spravovat ziskové PPC reklamy? Přihlaste se na moje živé školení PPC reklama pro začátečníky.
[tlac obsah=“Čtěte další díl“ cil=“https://www.martindomes.cz/google-nakupy-2-dil-import-zbozi-do-sluzby-google-merchant-center/“]
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář