Má vůbec pozice ve vyhledávání vliv na návštěvnost? Je nutné se zobrazit na 1. pozici? Nebo stačí kdekoliv na první stránce? A co další stránky výsledků vyhledávání? Zpracoval jsem ostrá data a mám pro vás výsledek s grafem.
Návštěvnost z vyhledávačů je pro obchodně úspěšný web klíčová. Objem návštěvnosti bez ohledu na pozici webu na stránce s výsledky vyhledávání zvyšujeme pomocí obsahového marketingu.
Má ale na výslednou návštěvnost vliv i pozice, na které se web umísťuje?
Stránka s výsledky vyhledávání (Search Engine Results Page = SERP) má ve výchozím stavu 10 pozic, na nichž se zobrazují přirozené výsledky vyhledávání. Druhá stránka má opět 10 pozic a tak dále.
Váš odkaz na web se v čase zobrazuje na různých pozicích. Někdy to může být pozice 1, jindy pozice 6, nebo třeba 25.
Na pozice ve výsledcích vyhledávání má vliv také personalizace a lokalizace vyhledávání Googlu. Výsledky se tak přizpůsobují podle vašeho používání vyhledávače a místa, odkud hledáte.
Jednoduše: dva lidé dostanou na stejný dotaz jiné výsledky.
Měřil jsem zobrazení mého osobního webu a blogu ve vyhledávači Google za posledních 12 měsíců.
Využil jsem nástroje Google Search Console a Tabulky Google.
ČTĚTE TAKÉ článek Měřte své pozice ve vyhledávači Google pomocí Search Console.
Postupoval jsem takto:
Číslo označující průměrnou pozici je ve tvaru s desetinnými čísly, protože v období 12 měsíců se web na danou frázi zobrazil na různých pozicích.
Příklad: Jednou se zobrazil na pozici 1, podruhé na pozici 2. Průměrná pozice tak bude 1,5 (výpočet (1+2)/2).
Výsledky ukazuji v grafu:
Jak vidíte, tak zdaleka nejčastěji se kliká na odkazy, které jsou na první pozici. Více než dvakrát častěji než na pozici druhé. Míra prokliků s každou další pozicí klesá.
Na celkový počet prokliků má vliv relevance výsledků vyhledávání. V mém případě se na pozici 3 a na pozici 6 web zobrazoval na fráze digitální garáž, což je online vzdělávací program Googlu. Pokud bych data o tyto výsledky očesal, výkyv návštěvnosti by zmizel.
Celkově tedy lze říct, že v případě mého webu počet prokliků i míra prokliků s nižší pozicí postupně klesají. A první pozice zajišťuje největší počet prokliků i míru prokliků.
TIP: Naučte se, jak na optimalizaci pro vyhledávače na vašem webu a e-shopu na mém kurzu SEO pro majitele webů a e-shopů.
Být vidět na první pozici ve vyhledávači je stále důležité, neboť to znamená nejvyšší šanci na návštěvníka webu. V řadě hledacích frází je však tak silná konkurence, že obsadit první pozici je v podstatě nemožné.
V tomto ohledu lze perfektně využít personalizované vyhledávání Googlu a vašemu webu zajistit první pozice správným obsahem webu, který pracuje s nákupní cestou vašeho zákazníka. Takto pracujeme, když tvoříme nový web v rámci MD webdesign.
[tlac obsah=“Zjistěte více »“ cil=“https://www.mdwebdesign.cz/tvorba-webovych-stranek/“]
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář