fbpx

MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Nenechte si ujít říjnové kurzy SEO, PPC reklamy, Google Analytics a copywritingu » vyberte si

Analýza: Vliv pozice ve vyhledávači na návštěvnost webu

Má vůbec pozice ve vyhledávání vliv na návštěvnost? Je nutné se zobrazit na 1. pozici? Nebo stačí kdekoliv na první stránce? A co další stránky výsledků vyhledávání? Zpracoval jsem ostrá data a mám pro vás výsledek s grafem.

Co to je pozice ve vyhledávači

Návštěvnost z vyhledávačů je pro obchodně úspěšný web klíčová. Objem návštěvnosti bez ohledu na pozici webu na stránce s výsledky vyhledávání zvyšujeme pomocí obsahového marketingu.

Má ale na výslednou návštěvnost vliv i pozice, na které se web umísťuje?

Stránka s výsledky vyhledávání (Search Engine Results Page = SERP) má ve výchozím stavu 10 pozic, na nichž se zobrazují přirozené výsledky vyhledávání. Druhá stránka má opět 10 pozic a tak dále.

Váš odkaz na web se v čase zobrazuje na různých pozicích. Někdy to může být pozice 1, jindy pozice 6, nebo třeba 25.

Na pozice ve výsledcích vyhledávání má vliv také personalizace a lokalizace vyhledávání Googlu. Výsledky se tak přizpůsobují podle vašeho používání vyhledávače a místa, odkud hledáte.

Jednoduše: dva lidé dostanou na stejný dotaz jiné výsledky.

Co jsem měřil a jak

Měřil jsem zobrazení mého osobního webu a blogu ve vyhledávači Google za posledních 12 měsíců. 

Využil jsem nástroje Google Search Console a Tabulky Google.

ČTĚTE TAKÉ článek Měřte své pozice ve vyhledávači Google pomocí Search Console.

Postupoval jsem takto:

  1. Data o výkonu webu ve vyhledávači jsem exportoval ze Search Console do Tabulek Google.
  2. Vyfiltroval jsem hledací fráze s více než 100 zobrazeními za zmíněnou dobu, aby měly výsledky větší statistickou hodnotu.
  3. A tyto fráze jsem pomocí filtrů sdružil do skupin podle jejich průměrné pozice.
  4. V rámci skupiny jsem sečetl všechna zobrazení a prokliky. A zprůměroval míru prokliků (CTR) = procentuální poměr mezi počtem zobrazení a počtem prokliků:
    počet prokliků/počet zobrazení = %

Číslo označující průměrnou pozici je ve tvaru s desetinnými čísly, protože v období 12 měsíců se web na danou frázi zobrazil na různých pozicích.

Příklad: Jednou se zobrazil na pozici 1, podruhé na pozici 2. Průměrná pozice tak bude 1,5 (výpočet (1+2)/2).

Vliv pozice na návštěvnost z vyhledávání

Výsledky ukazuji v grafu:

  • Na vodorovné ose najdete průměrné pozice, na které se fráze zobrazily.
  • Šedá linka zachycuje míru prokliků (viz výše) – jejich hodnotu najdete na pravé svislé ose grafu.
  • Oranžové sloupce ukazují celkový počet prokliků na všechna slova ve skupině podle pozice – celkový počet najdete na levé svislé ose grafu .

Jak vidíte, tak zdaleka nejčastěji se kliká na odkazy, které jsou na první pozici. Více než dvakrát častěji než na pozici druhé. Míra prokliků s každou další pozicí klesá.

Na celkový počet prokliků má vliv relevance výsledků vyhledávání. V mém případě se na pozici 3 a na pozici 6 web zobrazoval na fráze digitální garáž, což je online vzdělávací program Googlu. Pokud bych data o tyto výsledky očesal, výkyv návštěvnosti by zmizel.

Celkově tedy lze říct, že v případě mého webu počet prokliků i míra prokliků s nižší pozicí postupně klesají. A první pozice zajišťuje největší počet prokliků i míru prokliků.

TIP: Naučte se, jak na optimalizaci pro vyhledávače na vašem webu a e-shopu na mém kurzu SEO pro majitele webů a e-shopů.

Závěrem

Být vidět na první pozici ve vyhledávači je stále důležité, neboť to znamená nejvyšší šanci na návštěvníka webu. V řadě hledacích frází je však tak silná konkurence, že obsadit první pozici je v podstatě nemožné.

V tomto ohledu lze perfektně využít personalizované vyhledávání Googlu a vašemu webu zajistit první pozice správným obsahem webu, který pracuje s nákupní cestou vašeho zákazníka. Takto pracujeme, když tvoříme nový web v rámci MD webdesign.

Zjistěte více »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop