Pod pojmem e-mailový marketing si řada lidí představí otravné spamy. Správný e-mailový marketing ale patří mezi vysoce konverzní zdroje návštěvnosti. Jak se liší špatný a správný e-mailový marketing?
Jen aby bylo jasno, e-mailový marketing nemá nic společného se spamováním. A co je spam? Nevyžádané obchodní sdělení.
Všichni spamy známe. A teď ruku nahoru: Kdo z vás je čte? A kdo z vás někdy klikl na odkaz ve spamu? A kdo nakonec něco nakoupil?
Před pár dny mi přistál v e-mailu zajímavý spam – spam, který prodává databázi e-mailů pro e-mailový marketing. E-mail ukazuje následující obrázek:
E-mail je z obchodního hlediska poměrně přesvědčivý a udává dokonce nějaká čísla, která dotyčný samozřejmě nijak nepodložil. Nicméně nabídka, která se neodmítá – co myslíte?
Zamysleme se nad tím, proč je nákup databáze nesmysl. Co je cílem celé této šarády? No přeci prodat. A takovéto magické řešení dotyčný vtipálek také nabízí:
Pokud by to fungovalo, proč by dotyčný chtěl databázi vůbec prodávat? A odpověď zní: samozřejmě, že to takto nefunguje. Proč ne?
Představte si, že vás někdo neznámý zastaví na ulici a začne vám něco prodávat. Nakoupíte?
Abyste mohli prodat svou službu nebo výrobek, dotyčný musí mít o vaši službu nebo výrobek zájem a vy musíte před nákupem si získat jeho důvěru. A to je také důvod, proč výše uvedený postup nefunguje.
Na začátku jsem psal, že správný e-mailový marketing je zdroj návštěvnosti webu s jedním z největších konverzních poměrů. Jak ale dělat ten správný e-mailový marketing?
Zde je pár rad:
Pro příklad uvádím porovnání konverzních poměrů zdrojů návštěvnosti na webu jednoho z mých klientů za leden letošního roku:
Dělejte e-mailový marketing poctivě a dlouhodobě a vrátí se vám v cenné databázi vašich stávajících a potenciálních zákazníků, které můžete cíleně oslovovat a udržovat s nimi důvěrný vztah. Dělat věci poctivě se zkrátka vyplatí 🙂
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 1
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Internetem se šíří další zaručená nabídka:
