Chcete tvořit obsah webu, který prodá vaše služby nebo výrobky? Chcete psát chytlavé příspěvky do blogu, jež z návštěvníků udělají zákazníky? Čtěte pravidla úspěšného copywritingu, díky nimž se vám to podaří.
Když tvoříte webový obsah, vždy mějte před očima člověka, pro něhož obsah tvoříte. Já sám využívám při tvorbě webového obsahu analýzu zákazníka ve formě person z návrhu webu. Vždy proto vím, pro koho píšu.
Uvědomte si, že jinak budete přistupovat k teenagerům (asi jim nebudete vykat), jinak k lidem v produktivním věku, a jinak k seniorům.
Pokud jste živnostníci, nebo malá firma, zapomeňte na manýry velkých korporací. Mluvte sami za sebe a podepisujte se vlastním jménem. Vypusťte strohé „my“ a začněte používat „já“. Odměnou vám bude vyšší důvěryhodnost u návštěvníků webu
Nepublikujte obsah, který vaše zákazníky nezajímá. Jsou to laici, nebo odborníci v oboru, potažmo kolegové? Podle toho volte témata článků v blogu.
Nepublikujte neaktuální obsah. Snižuje to vaši odbornost. I laik si dnes může leckterou informaci dohledat, nebo se na ni doptat. Ukažte, že se ve svém oboru vzděláváte a máte aktuální informace.
Chcete-li psát příspěvky do firemního blogu, pak pište pravidelně. Alespoň 1× za měsíc či dva. Budete-li publikovat 1× za rok, snížíte tím svou důvěryhodnost. Jaký máte pocit z webu, kde je poslední příspěvek starý půl roku, nebo rok?
Antoine de Saint-Exupéry řekl: „Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat.“
Pamatujte, že na internetu nečteme. Zkrátka spěcháme. Na webu je tedy třeba umět informace předat hutnou formou. Nepíšete romány. Proto zjednodušujte až na kost.
Co to znamená v praxi? Pište krátká, úderná sdělení a krátké odstavce.
Jak na to? Napište text, projděte ho znovu a vypusťte všechno, co v něm není třeba ke splnění svého účelu. Ale pozor, ať z textu nevypustíte i jeho duši. Vaše sdělení musí stále fungovat z hlediska psychologie.
Chcete se naučit psát atraktivní texty na svůj web? Vyzkoušejte můj online kurz Copywriting: tvoříme texty, které prodávají.
Formátování textu na webu je oblast, v níž chybuje obrovské množství webů. Můžete mít skvělý obsah, ale pokud mu nedokážete dát slušivý a přehledný kabátek, tvořili jste ho zbytečně. Nikdo ho číst nebude.
A na co při formátování myslet?
ČTĚTE ČLÁNEK 3 tipy pro úspěšný copywriting: Formátujte texty jako profesionálové.
Vytvořili jste fantastický text popisující vaši službu, nebo výrobek. Návštěvník si ho přečte a řekne si: „Dobrý.“ A odchází pryč. Co se právě stalo?
Odpověď je jednoduchá: Zapomněli jste ho vyzvat k akci.
Výzvou k akci může být textový odkaz, či tlačítko (jako to na konci tohoto článku), nebo rovnou formulář. Řekněte, co chcete, aby návštěvník udělal: registroval se, kontaktoval vás, poslal poptávku, vložil zboží do košíku…
Zkrátka bez výzev k akci se připravujete o konverze.
O úspěchu, nebo neúspěchu vašeho webu většinou nerozhoduje grafika, nebo funkce. Rozhoduje kvalita vašeho obsahu.
Kvalitní obsah:
Chcete umět takový obsah tvořit? Pak jsem právě pro vás nachystal online kurz Copywriting: tvoříme texty, které prodávají. Za pár hodin vás na spoustě cvičení naučím tvořit špičkové texty.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář