Chcete vědět, z jakých jiných webů chodí lidé na vaše webové stránky? Dobře k tomu poslouží Google Analytics 4, který všechny odkazy sdružuje v rámci kanálu návštěvnosti s názvem REFERRAL. Jak ale tuto návštěvnost více rozklíčovat?
Návštěvník přichází z konkrétního webu a tomu Google Analytics říká zdroj. Zdrojem je v případě běžného odkazu (například v článku) právě onen web. Takže pokud bych na vás odkazoval já ze svého webu, v Analytics byste jako zdroj odkazu viděli martindomes.cz.
Ale odkaz z mého webu může být třeba také z placené reklamy. Samozřejmě pokud by zde nějaká reklama byla. Jak tedy odlišit návštěvnost z reklamy a z běžného odkazu? Slouží k tomu tzv. médium = způsob, jakým se člověk z výchozího zdroje dostal na váš web.
V našem příkladu by médiem bylo:
Jestliže vás zajímají pouze běžné odkazy z článků a dalšího obsahu webu, zaměříte se pouze na referral.
ČTĚTE TAKÉ článek Zdroje návštěvnosti webu v Google Analytics 4.
Aby nám to Analytics zjednodušil, sdružuje návštěvnost z různých zdrojů používajících jedno médium do kanálu návštěvnosti. V případě běžných odkazů z webů to je kanál REFERRAL.
Zkuste si to prakticky:
Ve výchozím stavu Google Analytics 4 zobrazuje tabulku všech výchozích kanálů návštěvnosti:
Protože nás zajímá jen návštěvnost z odkazů, je vhodné si vyfiltrovat graf i tabulku. Provedete to jednoduše tak, že do pole s lupou (nad tabulkou) napíšete referral a stisknete Enter.
Google Analytics 4 nabízí k vyhodnocení například následující metriky:
ČTĚTE TAKÉ článek Google Analytics 4: Jak filtrovat vlastní návštěvnost.
Je fajn vědět, kolik návštěv pochází z odkazů z jiných webů. Ale určitě chcete vědět, z jakých webů tyto odkazy vedou. K tomu využijete sekundární dimenzi.
Postupujte takto:
Chcete umět Analytics prakticky používat? Kupte si mou knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.
Dále můžete analyzovat, na jaké stránky vašeho webu odkazy vedou. Stačí k tomu pouze změnit sekundární dimenzi ze Zdroj na Vstupní stránka.
Klikněte proto do roletky Zdroj, napište vstup a kliknutím vyberte dimenzi Vstupní stránka.
Pokud budete chtít analyzovat odkazy jen z konkrétního webu, tak k tomu stačí změnit primární dimenzi na Zdroj relace. Pak napsat jeho název do pole s lupou, a tuto návštěvnost tak vyfiltrovat. A nakonec opět aktivovat sekundární dimenzi Vstupní stránka.
Jak vidíte, i v připravených přehledech Google Analytics 4 můžete snadno analyzovat základní data. Více informací byste samozřejmě získali ve vámi vytvořeném průzkumu. To už ale vyžaduje pokročilejší znalosti.
Chcete se s Google Analytics 4 naučit pracovat a prakticky jej využívat? Pak si pořiďte mou e-knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář