Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Google Analytics 4: Jak analyzovat odkazy z jiných webů

25. 4. 2024 | Google Analytics

Chcete vědět, z jakých jiných webů chodí lidé na vaše webové stránky? Dobře k tomu poslouží Google Analytics 4, který všechny odkazy sdružuje v rámci kanálu návštěvnosti s názvem REFERRAL. Jak ale tuto návštěvnost více rozklíčovat?

Podle čeho Analytics rozlišuje návštěvnost

Návštěvník přichází z konkrétního webu a tomu Google Analytics říká zdroj. Zdrojem je v případě běžného odkazu (například v článku) právě onen web. Takže pokud bych na vás odkazoval já ze svého webu, v Analytics byste jako zdroj odkazu viděli martindomes.cz.

Ale odkaz z mého webu může být třeba také z placené reklamy. Samozřejmě pokud by zde nějaká reklama byla. Jak tedy odlišit návštěvnost z reklamy a z běžného odkazu? Slouží k tomu tzv. médium = způsob, jakým se člověk z výchozího zdroje dostal na váš web.

V našem příkladu by médiem bylo:

Jestliže vás zajímají pouze běžné odkazy z článků a dalšího obsahu webu, zaměříte se pouze na referral.

ČTĚTE TAKÉ článek Zdroje návštěvnosti webu v Google Analytics 4.

Co je výchozí kanál návštěvnosti

Aby nám to Analytics zjednodušil, sdružuje návštěvnost z různých zdrojů používajících jedno médium do kanálu návštěvnosti. V případě běžných odkazů z webů to je kanál REFERRAL.

Zkuste si to prakticky:

  1. V Analytics v levém menu klikněte na druhou ikonu shora s názvem Přehledy.
  2. V části Životní cyklus rozbalte skupinu přehledů Akvizice.
  3. Kliknutím otevřete přehled Akvizice návštěvnosti.

Ve výchozím stavu Google Analytics 4 zobrazuje tabulku všech výchozích kanálů návštěvnosti:

GA4: přehled kanálů návštěvnosti

Jak vyhodnotit návštěvnost z odkazů

Protože nás zajímá jen návštěvnost z odkazů, je vhodné si vyfiltrovat graf i tabulku. Provedete to jednoduše tak, že do pole s lupou (nad tabulkou) napíšete referral a stisknete Enter.

GA4: Vyfiltrování návštěvnosti z odkazů

Google Analytics 4 nabízí k vyhodnocení například následující metriky:

ČTĚTE TAKÉ článek Google Analytics 4: Jak filtrovat vlastní návštěvnost.

Jak zjistit, z jakých webů odkazy vedou

Je fajn vědět, kolik návštěv pochází z odkazů z jiných webů. Ale určitě chcete vědět, z jakých webů tyto odkazy vedou. K tomu využijete sekundární dimenzi.

Postupujte takto:

  1. V záhlaví tabulky vpravo od Primární skupina kanálů klikněte na +.
  2. Napište zdroj.
  3. V seznamu nalezených dimenzí klikněte na Zdroj relace.

Chcete umět Analytics prakticky používat? Kupte si mou knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak zjistit, na jaké stránky webu odkazy vedou

Dále můžete analyzovat, na jaké stránky vašeho webu odkazy vedou. Stačí k tomu pouze změnit sekundární dimenzi ze Zdroj na Vstupní stránka.

Klikněte proto do roletky Zdroj, napište vstup a kliknutím vyberte dimenzi Vstupní stránka.

Pokud budete chtít analyzovat odkazy jen z konkrétního webu, tak k tomu stačí změnit primární dimenzi na Zdroj relace. Pak napsat jeho název do pole s lupou, a tuto návštěvnost tak vyfiltrovat. A nakonec opět aktivovat sekundární dimenzi Vstupní stránka.

GA4: Odkazy z jednoho webu na konkrétní stránky

Závěrem

Jak vidíte, i v připravených přehledech Google Analytics 4 můžete snadno analyzovat základní data. Více informací byste samozřejmě získali ve vámi vytvořeném průzkumu. To už ale vyžaduje pokročilejší znalosti.

Chcete se s Google Analytics 4 naučit pracovat a prakticky jej využívat? Pak si pořiďte mou e-knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop