[SERIÁL] V druhém dílu seriálu věnovaného remarketingu se naučíte vytvářet segmenty publika uživatelů, jimž se zobrazí remarketingová reklama.
V prvním dílu tohoto seriálu jsem vám vysvětlil, co to je remarketing, jak funguje a jak ho využít v praxi. V tomto článku se podívám na technický základ pro remarketing – na segmenty publika.
ČTĚTE článek Remarketing (1. díl): Jak funguje a jak ho využít.
Segment publika pro remarketing je skupina návštěvníků webu, kteří splnili konkrétní podmínku podle svého chování na webu. Například navštívili konkrétní stránku, provedli, nebo neprovedli konkrétní konverzní akci apod.
Segment publika je zkrátka seznam lidí, kteří navštívili váš web a kterým chcete zobrazovat konkrétní reklamu. A je základem pro remarketingovou kampaň v Google Adwords. Reklamy tak místo klíčových slov spouští právě přítomnost v takovém segmentu.
Segment publika můžete nastavit přímo v Adwords, ale já vám ukážu, jak si jej snadněji vytvořit rovnou v Google Analytics.
Jak může takový segment publika vypadat v praxi? V minulém díle jsem vám pár příkladů ukázal. Nyní se na takové segmenty podíváme technicky:
Dále vás naučím, jak takové segmenty publika vytvořit krok za krokem.
Abyste mohli využívat Google Analytics – jeho cíle, segmenty publika a měřená data v Google Adwords, je třeba:
Doporučuji mít vytvořený účet Analytics a Adwords pod jedním účtem Google (jednou e-mailovou adresou). Nezapomeňte vytvořit také účet Adwords, jinak vám následující postup fungovat nebude.
Povolení shromažďování dat provedete tímto postupem:
A dále je třeba propojit Analytics s Adwords (je třeba mít založený účet Adwords):
Nastavení v Adwords vám popíšu v dalším dílu tohoto seriálu.
Když už máte rozmyšlené, jaké segmenty chcete tvořit a technicky Google Analytics připravené, pusťte se do toho. Nalaďte své myšlení do kombinatorní úrovně. Budete totiž tvořit podmínky.
Ve Správci v Google Analytics v části Služba klikněte na Definice publika a poté na Publikum. Jak vidíte, Analytics už vám vytvořil první segment publika, a to Všichni uživatelé.
Klikněte na něj a poté na část Definice publika.
V pravém sloupci můžete upravit Délku trvání členství = po jakou dobu se budou reklamy lidem z tohoto segmentu zobrazovat.
A zvolte také Hloubku pohledu. Ta určuje, jakou dobu do minulosti se bude nastavená podmínka zvažovat. Pokud segmentu Všichni uživatelé zvolíte například 14 dní, budou v něm všichni ti, kteří za posledních 14 dní navštívili jakoukoli stránku webu.
Na stránce níže můžete také změnit název segmentu. Pokud jste nastavili trvání členství například na 30 dní, pak změňte třeba na Všichni návštěvníci – 30 dní.
Jak vše uložíte, klikněte dole na odkaz Zpět na stránku Publikum.
V tomto postupu vytvoříte segment návštěvníků jakékoli stránky vašeho webu.
Postupujte takto:
POZOR: Kroky 1 a 2 jsou stejné u všech postupů. V dalších postupech je tedy opakovat nebudu.
Klikněte na odkaz Zpět na stránku Publikum.
V tomto postupu vytvoříte segment návštěvníků vašeho webu, kteří nesplnili cíl/nedokončili transakci.
Postupujte takto:
TIP: Pokud chcete vytvořit segment publika, které nenakoupilo v e-shopu, v prvním kroku zvolte šablonu Uživatelé, kteří dokončili transakci. A v nastavení podmínky změňte znaménko na rovnítko = Transakce podle návštěv = 0.
Klikněte na odkaz Zpět na stránku Publikum.
V tomto postupu vytvoříte segment návštěvníků e-shopu, kteří sice vložili zboží do košíku, došli, ale před dokončením objednávky odešli. Podmínku zaměříte jak na košík, tak na pokladnu, protože některé e-shopy umožňují vstoupit rovnou na stránku pokladny a vynechat stránku s košíkem.
Postupujte takto:
Výše uvedené postupy jsou příkladem, jak postupovat při vytváření segmentů publika. Jak nastavíte podmínku, je zcela na vás. Aby bylo možné remarketingový segment použít v Adwords, musí ale seznam za 30 dní nasbírat 30 členů. Podmínku proto nenastavujte extra přísně, pokud nemáte dostatečnou návštěvnost.
Segmenty publika lze tvořit také přímo v Adwords. Nebo například využít segmenty Analytics pro vytvoření nových segmentů v Adwords, které kombinují ty z Analytics. Osobně doporučuji vše tvořit na jednom místě, tedy v Analytics. A do Adwords nastavení pouze importovat. Nebudete tak v tom mít zmatek.
V dalším díle se podíváme na nastavení remarketingové kampaně v Adwords.
Podělte se o své tipy na segmenty publika v komentářích.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář