Zkratka GDPR na nás útočí ze všech rohů, zpráv a příspěvků. Víte, jak se změní přístup Googlu uvnitř služeb Analytics a Adwords, a co musíte udělat?
GDPR je zkratkou anglických slov General Data Protection Regulation, v češtině Obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Jde o novou obecnou legislativu Evropské unie, která je platná pro všechny členské státy s účinností od 25. května 2018.
Předpokládám, že vám tento pojem není cizí a pravděpodobně už sami hledáte podstatné informace, jak tomuto nařízení vyhovět ve svém byznysu.
V rámci online marketingu a webové analytiky se nás GDPR dotkne poměrně hodně. A protože nejpoužívanějšími službami jsou nástroje od Googlu, podíváme se, jak se s GDPR vypořádat v rámci Google Analytics a Adwords.
GDPR se reklamních a analytických služeb Googlu samozřejmě dotkne zcela zásadně. Například:
Google pro uživatele připravil upravené smluvní ujednání v Adwords a Analytics, které je třeba přijmout (viz dále).
A jsou zde také další změny. Například ve své reklamní síti Google umožní vydavatelům nastavit na svém webu zobrazování pouze nepersonalizované reklamy. Případně budou moci konkrétního zadavatele personalizované reklamy blokovat. Na takovém webu se pak můžete rozloučit se zobrazením remarketingové reklamy.
V rámci GDPR v Adwords platí:
Je třeba přijmout nové smluvní ujednání v Analytics. Postupujte takto:
Je třeba přijmout nové smluvní ujednání v účtu Adwords. Postupujte takto:
Google rozesílal nová ujednání v Adwords od září 2017, takže je velmi pravděpodobné, že jste nové podmínky přijali. Ověřit si to můžete takto:
Jste připraveni na GDPR? Pokud jste zatím nezačali, vězte, že máte čas si vše prostudovat a především pravidla zavést do 25. května 2018.
GDPR se týká veškerého sběru dat pro online marketing a webovou analytiku. Pokud tedy využíváte remarketing v Adwords, reklamu na Facebooku, e-mailový marketing a další způsoby marketingu, v nichž jste schopni podle nasbíraných údajů identifikovat konkrétního člověka, GDPR se vás týká.
V dalších článcích se budu tématu věnovat z různých dalších úhlů. Chcete-li ode mě dostávat upozornění na nové články, pak se registrujte ke stažení PDF knížky pod článkem, nebo odebírejte články z RRS kanálu.
Jak jste na GDPR připraveni vy? Napište mi do komentářů níže.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář