[SERIÁL] V prvním dílu seriálu věnovaného remarketingu se dozvíte, co to remarketing vlastně je, jak funguje a jak ho konkrétně využít.
Remarketing je opakovaný marketing, nebo také opakované oslovení návštěvníka webu na základě jeho dřívější návštěvy, nebo nákupu. Na rozdíl od plošného marketingu cílíte reklamy pouze na konkrétní skupinu lidí, kteří již navštívili váš web.
Výhodou remarketingu je fakt, že reklamu můžete přesněji zaměřit. O cílovém publiku už něco víte – tito návštěvníci navštívili váš web, nebo některé jeho konkrétní části, případně již vložili zboží do košíku, nebo dokonce nakoupili. S touto informací lze v rámci remarketingu pracovat (viz dále část K čemu lze remarketing využít).
Předností remarketingu je především jeho cena a poměrně snadné nastavení, čemuž se podíváme na zoubek v dalších dílech tohoto seriálu.
Funguje to takto:
V PPC systému Adwords (nebo Sklik) pak vytvoříte novou reklamní kampaň pro obsahovou reklamní síť a vytvoříte inzeráty, které se mají lidem z remarketingového publika zobrazovat. Tyto reklamy (či grafické bannery) se návštěvníkům z vašeho publika zobrazují na různých webech, které jsou zapojené do reklamní sítě Googlu (potažmo Seznamu).
Možná už jste si sami všimli, že vás některé weby a e-shopy jakoby pronásledují po internetu. Ano, to je remarketing (případně retargeting). Tyto reklamy se přitom začnou zobrazovat třeba až po nějaké době od návštěvy webu a zobrazují se jen po určitou dobu – to vše jste schopni ovlivnit.
Velkou výhodou remarketingu je fakt, že platíte nikoli za zobrazení, ale až za proklik na reklamu vedoucí na váš web. Remarketing (retargeting) je proto jedna z nejlevějších forem podpory prodeje a budování značky (viz dále část K čemu lze remarketing využít).
ČTĚTE TAKÉ seriál článků Jak neprodělat v PPC kampaních.
Pro vysvětlení:
O obou můžete uvažovat tak, že ve výsledku jde o totéž.
Rozdíl je nejen v různých funkcích obou PPC systémů, ale především ve velikosti obsahové sítě. Množství webů zapojených do reklamního systému Google je mnohonásobně větší než u Seznamu. Doslova bych řekl, že Seznam nabízí oproti Googlu jen hrstku webů.
Ale i síť Seznamu je stále zajímavá – především tím, že vám retargeting umožní zobrazit reklamy na webech samotného Seznamu. Nebo dokonce na domovské stránce Seznam.cz. A to za minimální náklady.
Na remarketing se dívejte jako na příležitost cíleně pracovat s návštěvníky vašeho webu – tedy s lidmi, kteří vás již znají.
Platí také fakt, že ten, kdo váš web/e-shop navštíví a hned nenakoupí/nepoptá, se stále může stát vašim zákazníkem. K provedení objednávky/poptávky může vést delší cesta. A během rozhodovacího procesu je dobré se takovému návštěvníkovi připomínat.
ČTĚTE TAKÉ informace o nákupním tunelu v článku Jak na obsah webu, který prodává.
A jaké jsou příklady využití remarketingu?
Možností, jak remarketing využít, je celá řada. Záleží na tom, jaké podmínky k vytvoření publika při nastavení využijete (tomu se budeme věnovat v dalších dílech).
Protože remarketing a retargeting fungují v rámci PPC systémů, je třeba mít svůj účet v Adwords a Skliku.
Pro měření návštěvnosti na webu je třeba mít na každé stránce (v kódu) měřicí značku pro remarketing nebo retargeting (vygeneruje ji Adwords a Sklik). Pokud však používáte Google Analytics, pak můžete místo značky z Adwords využít běžný měřicí kód Analytics (platí pouze pro Adwords).
Dále je třeba vytvořit remarketingová publika. Každé publikum může mít svou podmínku (například nakoupil/nenakoupil), díky níž se návštěvník do publika zařadí, nebo nezařadí.
ČTĚTE TAKÉ článek Co vám o webu prozradí Google Analytics: 3 důležité přehledy.
Remarketing, potažmo retargeting, jsou velmi mocné strategie marketingu na internetu. Umožňují dále marketingově pracovat s návštěvníky webu – připomenout se, dotáhnout nákup/poptávku do úspěšného konce nebo budovat značku. Opakovaný marketing skvěle doplní další marketingové aktivity – například PPC kampaně, PR, SEO, obsahový a e-mailový marketing.
Pokud jste o remarketingu/retargetingu zatím více neuvažovali, začněte. Doslova za pár korun umí udělat spoustu marketingové práce.
Do komentářů níže napište svoje tipy na využití remarketingu a své zkušenosti.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář