Chcete vědět, na jaká klíčová slova se váš web zobrazuje ve vyhledávači Google? A jaké pozice ve vyhledávači obsazujete? Nezjistíte to nikde jinde než v aplikaci Google Search Console.
Aplikace se dříve nazývala Google nástroje pro webmastery. Pak ale přešla kompletním přepracováním. Dnes je z ní velmi užitečný nástroj.
Search Console slouží k:
K přihlášení vám postačí váš Google účet (nepleťte si prosím s Gmailem, neboť Google účet si můžete založit s vlastní e-mailovou adresou).
[tlac obsah=“Přihlaste se do Search Console“ cil=“https://search.google.com/search-console/about?hl=cs“]
ČTĚTE TAKÉ seriál článků Jak na online marketing s nízkým rozpočtem.
Jako první krok je třeba přidat do vašeho účtu váš web.
Postup je následující:
Jestliže po vás chce Search Console ručně ověřit web, vyberte si jako další způsob Soubor HTML.
Potřebujete mít přístup do vašeho hostingového účtu (kde například zakládáte nové e-mailové adresy). Ale postačí vám také jen přístupové údaje k FTP a FTP souborový manažer (například Total Commander).
Postupujte takto:
Pokud netušíte, o čem mluvím, pak soubor pošlete správci svého webu a požádejte o uložení jeho. Jakmile jej uloží na své místo, vraťte se do Search Console a dokončete ověření.
Jinou vhodnou alternativou je volba Poskytovatel názvu domény. Tento postup ale vyžaduje úpravu DNS záznamů na vaší doméně. A to přenechte svému správci webu.
V takovém případě postupujte takto:
TIP: Nechcete ztrácet čas online marketingem a optimalizací pro vyhledávače? V rámci MD webdesign umíme online marketing a SEO i s malým rozpočtem.
V levé navigační nabídce klikněte na Výkon. Pokud levou navigaci nevidíte, rozbalte ji kliknutím na ikonu tří čárek vedle textu Google Search Console.
A nyní se podíváme na zoubek přehledu, který Search Console nabízí.
Prvním krokem je vždy volba časového období statistik. Ve výchozím stavu se nabízí období posledních 3 měsíců. Zvolit však můžete podstatně delší období a sledovat například vývoj za poslední 3 roky a více.
Podívejme se nyní na nabízené metriky, které můžete aktivovat či deaktivovat kliknutím na jejich název nad grafem:
TIP: Chcete měřit návštěvnost a výkon webu či e-shopu? Přihlaste se na můj kurz Google Analytics pro začátečníky.
Nyní zjistíte, na jaká klíčová slova se váš web zobrazil ve vyhledávání Google a na jaké pozici. A ještě se dozvíte, kolikrát se web zobrazil a kolikrát lidé web navštívili.
Postupujte takto:
A to takto:
Pokud například chcete zjistit, na jaké výrazy se váš web zobrazuje na prvních pozicích, klikněte na Pozice:
Jak vidíte na obrázku, na frázi jak propagovat web se můj blog zobrazuje na první pozici. Tak se podívejme do vyhledávače Google, jak tento výsledek vyhledávání vypadá v praxi:
Co vše pomocí tohoto postupu zjistíte? Například odpovědi na následující dotazy:
Google Search Console je šikovný nástroj, jenž vám toho hodně odhalí. A umí toho samozřejmě mnohem více. A lze jej také propojit s Google Analytics.
TIP: Pronikněte do tajů SEO – optimalizace pro vyhledávače a přihlaste se na můj živý kurz SEO pro majitele webů a e-shopů.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář