Když se bavíme o SEO optimalizaci, slovo zpětné odkazy padne častokrát. Zpětné odkazy jsou alfou a omegou SEO optimalizace. Kde ale takové zpětné odkazy vzít?
Zpětný odkaz je jednoduše odkaz na váš web, který může zvyšovat jeho důvěryhodnost či autoritu ve vyhledávačích. V tomto článku se nebudu zaobírat tím, jak by měly odkazy konkrétně vypadat, ale pouze tím, kde je vzít. Tedy jak můžete sami některé zpětné odkazy zajistit. Pamatujte si ale, že jen tyto zpětné odkazy stačit nebudou. Ale o tom až někdy příště.
Mikroweb neboli mikrostránka je obvykle jednostránkový web, který zajímavým obsahem propaguje či informuje o konkrétním výrobku nebo službě. Jeho obsah je přímočarý a optimalizovaný na dané klíčové slovo nebo sousloví. Pokud navíc nabízí zajímavý obsah, pak může být i dobrým zdrojem návštěvnosti hlavního webu. A to se už dostáváme k jádru věci. Z takového mikrowebu totiž logicky odkazujete na web hlavní. A získáváte tak zajímavý zpětný odkaz z obsahově relevantního webu.
Takových mikrowebů si můžete vytvořit více. Odkazy z mikrowebů samozřejmě stačit nebudou. Například Google dnes dokáže v řadě případů rozpoznat síť mikrowebů, které všechny směřují na stejný web. Proto je vhodné odkazovat spíše na vnitřní stránku webu, tedy na stránku konkrétního produktu nebo služby. Ostatně, tak je to logické zvláště pro návštěvníky mikrowebu. A ideálně ještě vždy na jinou stárnku webu.
Pozor také na to, abyste z mikrowebu nevedli příliš odkazů na váš web. Úplně postačí i jeden odkaz na stránku produktu či služby na hlavním webu. Pokud to dává smysl, pak obsah doplňte dalšími odkazy na další stránky webu – například na reference. Nemá ale smysl mít třeba 3 odkazy směřující na jednu stránku vašeho hlavního webu.
Vytvářet můžete mikroweby profesionální, vzhledově i obsahově, ale využít můžete i volně dostupné služby, kde mikroweb vytvoříte ze šablony a bude umístěný na doméně třetího řádu (mujnazev.domena.cz). Pokud ale chcete přitáhnout pozornost a získat skutečnou návštěvnost, a nejenom předstírat zpětný odkaz kvůli vyhledávači, pak rozhodně šáhněte po profesionálním řešení.
TIP: Mikroweb může skvěle sloužit také jako kvalitní cílová stránka pro inzerát publikovaný v rámci kampaně v PPC systémech Seznam Sklik a Google Adwords.
V rámci svého webu, nebo na zcela jiné doméně, vytvořte blog, v němž budete publikovat zajímavé články z oboru a o dění ve firmě, ale také další obsah, jako jsou třeba videa nebo infografika. Zajímavý a užitečný obsah přitahuje pozornost, a vy tak získáte pro článek přirozené zpětné odkazy z jiných webů. Hodnotu, kterou získáte, pak můžete předávat na svůj hlavní web formou odkazu z textu článku.
Blog má několik výhod:
TIP: Používejte spíše méně odkazů z článku na váš web a ideálně opět odkazujte na vnitřní stránku hlavního webu. Používejte k odkazu různá klíčová slova. Z článků odkazujte také na jiné weby. Nemusí jít o konkurenci, ale například o jiné blogy a podobně. Vyhledávač nemá příliš rád, když všechny odkazy z vašeho blogu vedou pouze na jeden web. Nebudí to důvěru.
Své zpětné odkazy můžete dopnit také odkazy z PR článků a tiskových zpráv. Pokud máte něco zajímavého, rozešlete články do médií, na internetové magazíny či do agentur. Některé články pak mohou být publikovány i se zpětnými odkazy. Za publikování PR zprávy lze na řadě internetových magazínu i zaplatit, takže máte jistotu, že článek i se zpětným odkazem vyjde. Samozřejmě to ale není levná záležitost.
Na internetu najdete tisíce webů, kde můžete zdarma publikovat PR zprávu (zobrazit PR weby). Vězte ale, že Google jim nevěnuje pozornost a pro Seznam mají obvykle jen malý význam. Přesto to neznamená, že byste se měli publikování PR zpráv na těchto webech vzdát. Je běžné, že zpětné odkazy jsou různé kvality, že směřují z různých webů. Vezměte tedy PR weby zdarma jako doplnění vašeho budování zpětných odkazů.
Pozor: Nikdy nepublikujte tentýž článek ve stejném znění na více webech. Duplicitní obsah nemají vyhledávače rády, zvláště pak Google. Vždy tedy obsah zprávy změňte.
TIP: Tak jako u jiných odkazů i zde platí: vždy odkazujte na jinou stránku vašeho webu a používejte pro odkaz jiný text. Příliš mnoho zpětných odkazů z nekvalitních PR webů se stejným klíčovým slovem na stejnou stránku vašeho webu, může vyhledávač snadno klasifikovat jako manipulativní techniku.
Dnešní budování zpětných odkazů je více než o technickém budování samotných odkazů o budování vztahů. Do této kategorie vhodně zapadnou i různá diskuzní fóra, kde si lidé radí. Jste odborníkem ve svém oboru? Udělejte si čas, najděte jedno, dvě, tři taková diskuzní fóra, sledujte je a raďte ostatním. Do podpisu v diskuzním fóru dejte odkaz na váš web a popište, co děláte. Dříve nebo později si vás lidé všimnou a odkaz může sloužit k získávání zajímavé cílené návštěvnosti. A také poslouží dobře jako zpětné odkaz.
POZOR: Vyhněte se spamování diskuzních fór odkazem na svůj web za použití klíčového slova. Vyhledávače to nemají rádi.
Publikujte mikroweb se soutěží, soutěž umístěte jako stránku na svém webu nebo využijte webů zprostředkovávajících soutěže (je jich hromada). Lidé budou na stránku se soutěží rádi odkazovat a ze stránky soutěže můžete hodnotu předávat jiným stránkám vašeho webu pomocí interního odkazu. Získáte tak nejenom zpětné odkazy, ale hlavně pozornost a návštěvnost.
Pozornost můžete získat také díky velmi populárním slevovým portálům (najdete jich mraky). Pokud si to můžete dovolit, zkuste je využít. Propagujete tak svůj produkt nebo službu. Navíc do prezentace můžete vložit zpětný odkaz na váš web a nakonec třeba získat i poměrně slušnou návštěvnost.
TIP: Chcete zjistit, jak budovat zpětné odkazy? Přijďte na školení SEO pro majitele webů a e-shopů.
Budování zpětných odkazů je činost náročná na čas a obvykle i na peníze. Pravidelným budováním ale získáte pevný odkazový profil a lepší pozice ve vyhledávačích. To se pak projeví ve vyšší návštěvnosti a hlavně relevantní návštěvnosti webu, která spíše povede k zajímavým konverzím, a tedy k získávání nových zákazníků a klientů. A pokud na budování zpětných odkazů čas nemáte, najměte si na tuto činnost profesionála.
Pamatujte, že bez zpětných odkazů se na vysokých příčkách ve vyhledávačích neudržíte. Ale pamatujte také na to, že nejlepší zpětné odkazy jsou ty získané přirozeně. A lidé budou sami od sebe odkazovat pouze na zajímavý a užitečný obsah. Chcete tedy kvalitní zpětné odkazy? Zaměřte se na obsah webu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 5
Přínosné, velmi. Já bych ještě mohl přidat poznatky ohledně anchorových odkazů – http://www.mediaunit.cz/jak-na-linkbuilding-a-anchor-texty/
Moc děkuji za užitečné informace 🙂
Přesně tak dalo by se tam dát i více příležitostí, ale hlavní je budovat kvalitní odkazy. Jinak moc hezký článek o hodně přínosných informací. Některé určitě použijeme.
https://www.hgm.cz/
Ahoj, moc hezký článek a pořád aktuální. Rád bych upozornil na free web tool od Jirky Kynčla, docela se mi osvědčil… https://kamdatodkaz.cz/
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
přínosné 🙂 taky buduju 🙂