Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Je stále důležité být na první pozici ve vyhledávání?

17. 11. 2015 | SEO

Honba za první pozicí ve vyhledávání je tvrdý SEO sport. Je ale vysněná první pozice důležitá i dnes?

POZOR: V tomto článku se věnuji Googlu a informace neplatí pro vyhledávač Seznam.

Na jaké pozici na žádané klíčové slovo se zobrazuje váš web? Na první, třetí, páté? Nebo na druhé či třetí stránce?

Podle studie Advanced Web Rankings provedené v roce 2014 ve vyhledávači Google získávají horší pozice méně kliknutí než pozice první. A například výsledky na druhé nebo třetí straně získají méně než 5 % kliknutí.

Míra kliknutí závislá na pozici ve výsledcích vyhledávání

Zdálo se, že čím lepší pozice, tím lépe. Honba za první pozicí by tedy měla pokračovat! Ale…

… má to dva problémy.

Problém 1: Personalizované vyhledávání

Věděli jste, že když budeme vyhledávat totožné klíčové slovo v Googlu, tak každý dostaneme jinou stránku s výsledky vyhledávání? Google totiž výsledky vyhledávání personalizuje = přizpůsobuje je tomu, co podle něj očekáváme.

Jak to vypadá v praxi?

Dosáhnout tak pokaždé první pozice, nebo třeba jen první stránky, u všech hledajících, je v podstatě nemožné. Do hry vstupuje spousta faktorů, které v žádném případě nemáte pevně v moci.

Výsledky vyhledávání podle toho, zda jste zrovna v Brně, nebo Praze

Problém 2: Doplňky výsledků vyhledávání

Druhým problémem jsou tzv. rich snippets – hodnotné doplňkové informace, které Google získal na webu.

Typickými zástupci jsou:

Tyto doplňující informace zaujmou oko uživatele vyhledávače. Ostatně srovnejte si oba výsledky sami na dalším obrázku – horní výsledek je s doplňkovými informacemi, spodní výsledek je bez těchto informací.

Doplňky výsledků vyhledávání vs. klasické výsledky

Letošní studie Blue Nile ukázala, že výsledky vyhledávání s doplňujícími informacemi mají výši míru prokliků (častěji na ně lidé klikají).

V případě jednoho z testovaných webů se ukázalo, že jeho výsledek na druhé pozici (s doplňujícími informacemi) získal více kliknutí, než výsledek na pozici první (bez doplňujících informací) = 61 % kliknutí na pozici 2 před 48 % kliknutími na pozici 1.

Výsledek na druhé pozici získal díky doplňujícím informacím více kliknutí než výsledek na první pozici

Test jiného webu zase ukázal, že výsledek vyhledávání na druhé pozici doplněný o hodnocení ve formě hvězdiček získal 71 % kliknutí, zatímco konkurenční výsledek na první pozici neobsahující žádné doplňky získal pouze 9 % kliknutí.

Vizuální doplňky klasických výsledků vyhledávání jsou pro lidské oko atraktivní, a tak jim zkrátka věnujeme více pozornosti. A můžeme kvůli nim snadno přeskočit jiné výsledky, které jsou na pozicích výše.

Doplňky ale mohou samozřejmě mít v konkrétních situacích i negativní vliv. Například cena prezentovaná ve vyhledávači může odradit před kliknutím na odkaz. Uživatel vyhledávače se tak vůbec na váš web nemusí dostat a vy proto nedostanete šanci ho přesvědčit, že výrobek/služba za danou cenu stojí.

TIP: Zjistěte o SEO více!  Zkuste video trénink zdarma v rámci SEO akademie.

Závěrem

Doplňkové informace jsou pro váš web ale spíše přínosem. Podle Searchmetrics může Google stránku obsahující tyto informace ve výsledcích vyhledávání vyzvednout až o 4 pozice výše. A to už stojí za to.

Přestaňte se tedy honit za 1. pozicí ve vyhledávání a doplňte obsah na svém webu raději o dodatečné informace:

Poznámka: Článek je inspirován článkem Do you have to come first in search anymore? vydaném na webu Search Engine Watch.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 4

  1. Tomáš napsal:

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda je možné z eshopu posílat do vyhledávání cenu, hvezdičky k produktům, atd.
    My se o toto snažíme, ale google to ve fulltextu nezobrazuje. Je někde chyba nebo si to google vybírá sám?

    Děkuji

  2. Tomáš napsal:

    Zeptám se jinak – data máme strukturovaná.

    Znáte eshop(pominu ty největší), kterému by se tato data zobrazovala a to u většího množství produktů? Má totiž vůbec smysl pro eshopy se tím zabývat, když google to pak ani nezobrazuje?

    Děkuji za Váš názor

  3. Martin Domes napsal:

    Z našich e-shopů data Google zobrazuje (viz obrázek v článku s kurzem Internetový marketing).

    Otázka by tedy měla směřovat na dodavatele e-shopového řešení, proč se data nezobrazují.

    Martin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop