Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak zjistit pozice webu ve vyhledávačích

3. 8. 2020 | SEO, Google Analytics

Přemýšlíte, na jakých pozicích se váš web zobrazuje ve vyhledávačích? A přes jaké hledací fráze v přirozeném vyhledávání se lidé dostávají na váš web? Pak čtěte…

V tomto článku se budeme bavit o vyhledávačích Google a Seznam. Ty jsou totiž zdaleka nejpoužívanější. A podíváme se na postup, jak zjistit fráze ve vyhledávání, které vedou na váš web. A zjistíte také, jak si ověřit skutečné pozice v různých nástrojích.

ČTĚTE TAKÉ článek Google vs Seznam: Jaký je podíl vyhledávačů v roce 2018.

Je pozice opravdu důležitá?

Ano, i ne. Podívejte se na to takto:

Je pro vás důležitější být na konkrétní hledací frázi na prvním místě ve vyhledávání a obětovali byste tomu veškerý čas a rozpočet? Nebo je důležitější celkové množství a růst návštěvnosti z vyhledávačů bez ohledu na hledací fráze?

Z mého pohledu je rozhodně důležitější, když návštěvnost z vyhledávačů roste bez ohledu na pozice některých hledacích frází. Každý nový návštěvník z přirozeného vyhledávání je potenciální zákazník. 

Nicméně držet si první pozice na některé důležité fráze přináší své ovoce. První pozice je zkrátka ta nejnavštěvovanější.

ČTĚTE TAKÉ články:

Co je k měření třeba

Potřebovat budete aktivní měření Google Analytics na vašem webu. Do něj totiž hledací fráze předává vyhledávač Seznam. Google bohužel už řadu let nikoliv. 

Abyste se dozvěděli, na jaké hledací fráze se zobrazujete v Googlu, je třeba využít nástroj Google Search Console. Pokud jej zatím aktivní nemáte, tak jej aktivujte.

ČTĚTE TAKÉ článek Měřte své pozice ve vyhledávači Google pomocí Search Console.

A pak už budete potřebovat jen webový prohlížeč, v němž si můžete ověřit aktuální pozice ručně.

Jak zjistit hledací fráze a pozice ve vyhledávači Seznam

Jaké fráze hledali lidé, kteří z vyhledávače Seznam přišli na váš web, zjistíte snadno.

Přihlaste se do Google Analytics a postupujte takto:

  1. V levém menu vyberte přehled Akvizice > Veškerá návštěvnost > Zdroj/médium.
  2. V tabulce klikněte na seznam / organic.
  3. Nad tabulkou klikněte v řádku Primární dimenze na Další.
  4. A napište klíčové slovo a níže klikněte na zobrazenou dimenzi Klíčové slovo.
  5. A vpravo nahoře zvolte časové období.

Nyní máte k dispozici tabulku s návštěvami z hledacích frází z vyhledávače Seznam.

Pozice Seznam do Google Analytics nepředává. Takže je musíme zjistit jinak.

Pozici vašeho webu na hledanou frázi klíčové můžete ověřit ručně jejím zadáním do vyhledávače Seznam. Nebo je možné využít aplikace, které ji umí od Seznamu získat. Z těch českých je to především Marketing MinerCollabim.

Obě aplikace mají základní účet zdarma a přihlásíte se do nich snadno pomocí svého Google nebo Facebook účtu, takže odpadá otravná registrace.

Pro ukázku jsem si vybral Marketing Miner, v němž postupujte takto:

  1. Vpravo nahoře klikněte na modré tlačítko Vytvořit report.
  2. Klikněte na  Klíčová slova.
  3. Na záložce schránka napište až 5 hledacích frází, vpravo vyplňte pole Název reportu a klikněte na tlačítko Další krok.
  4. Na další stránce kliknutím vyberte Pozice ve vyhledávačích a napište WWW adresu vašeho webu.
  5. Vše potvrďte kliknutím na tlačítko Získat data.

Jakmile bude report zpracovaný, sjeďte v něm dolů až k tabulce. V ní najdete pozice jak v Googlu, tak v Seznamu – rolujte směrem doprava a hledejte sloupec Seznam.cz Position.

Jak zjistit hledací fráze a pozice ve vyhledávači Google

Zjištění hledaných frází a pozic ve vyhledávači Google je snazší. Google totiž poskytuje svou vlastní aplikaci s názvem Google Search Console

Do ní se přihlásíte se svým Google účtem. A dále je třeba sem napojit váš web. Jak na to jsem popsal v článku Měřte své pozice ve vyhledávači Google pomocí Search Console.

Postupujte takto:

  1. V levém menu klikněte na Výkon.
  2. Nahoře vyberte časové období, například Posledních 28 dní.
  3. Nad grafem klikněte na Průměrná pozice.
  4. Níže na záložce Dotazy najdete všechny hledací dotazy, na které se váš web zobrazil. Sloupec Pozice zobrazuje průměrnou pozici za dané časové období. Když kliknete na jeho název, změní se řazení dotazů.

Jinou variantou je ruční ověření pozice zadáním hledací fráze přímo do vyhledávače Google. Má to ale svoje úskalí. Google totiž výsledky vyhledávání personalizuje podle toho, jaké weby jste navštívili dříve. A také podle Vaší lokality.

Dostáváte tak zkreslené výsledky, protože svůj web pravděpodobně navštěvujete často a proto ho bude Google zobrazovat na lepších pozicích, než lidem, kteří ho zatím nenavštívili.

Takže, pokud si chcete ověřit pozici ručně, je nezbytně nutné použít funkci anonymního prohlížení ve vašem prohlížeči. Tak se nevezme historie prohlížení v potaz.

Závěrem

Pozice vašeho webu na hledací fráze ukazuje, jak moc je váš web vzhledem k dané frázi pro vyhledávač relevantní. A můžete si tak snadno ověřit, zda se váš web zobrazuje na dobrých pozicích na relevantní hledací fráze.

Budete-li chtít měřit vývoj pozic v čase, doporučuji využít zmíněné aplikace – Marketing Miner, nebo Collabim.

Chcete se naučit, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače a získat lepší pozice? Vyzkoušejte některé z mých online nebo živých školení:

Weby, které získávají návštěvnost zdarma z vyhledávačů, tvoříme v rámci studia MD webdesign.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop