Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak vypadá úspěšný web

19. 2. 2013 | Tvorba webu

Nejste spokojeni s výkonem stávajícího webu, nebo jeho výkon ani neměříte? Pak vám unikají tržby a nové zakázky. Čtěte o tom, jak vypadá moderní úspěšný web.

Úspěšný web dokáže přivádět nové zákazníky a klienty. Pryč jsou doby, kdy stačila obyčejná technická realizace webu, kterou dnes nabízí kde kdo. Investované peníze se možná jednou vrátí, ale žádné terno to nebude. Představte si ale, kdy váš web dokázal každý měsíc přivést třeba jen jedinou zakázku navíc?

Následující tipy vám prozradí, co je třeba udělat pro to, aby byl váš web úspěšný.

Content is the king = na webu kraluje obsah

Řada obchodníků  a marketingových specialistů vám bude tvrdit, že „obal je to, co prodává.“ Obchodní poučky minulého století ale na internetu, a zvlášť v případě webových stránek, neplatí. Lidé nenavštěvují web proto, aby obdivovali jeho grafiku, ale vstupují na něj s očekáváním odpovědí na své otázky.

V případě webových stránek platí zlaté pravidlo:

Na webu kraluje obsah

Úspěch webu totiž závisí v první řadě na kvalitním obsahu.

Co myslíte? Vidí to stejně i vyhledávače? Poslední aktualizace hodnocení webových stránek ze strany Googlu řekla jasné ANO. A bez debat lze prohlásit , že Seznam jej v závěsu bude následovat.

Na začátku přípravy každého webu tedy musí stát otázka:

Jaké informace lidé hledají a jaký obsah a v jaké formě chtějí konzumovat?

A přesně to jim nabídnout.

Poskytněte lidem informace a řešení problémů

ČTĚTE také článek Pomůže vám navýšení návštěvnosti webu?

To znamená, že vzhled webu není rozhodující?

Vizuálně úžasný web zkrátka nemusí být úspěšnější než jeho „ošklivější“ sourozenec. Proč tomu tak je?

Každý máme jiné estetické cítění, každému se líbí něco jiného a každý například máme rád jiné barvy. Proč se tedy zdržovat drobnými úpravami barevných odstínů? Ano, má to smysl v případě, že chcete dodržet korporátní grafiku. Ale jinak? Je to zcela jedno.

Ještě donedávna měl jeden z nejúspěšnějších e-shopů u nás, Alza.cz, zastaralý grafický design (na obrázku v roce 2011). A vadilo to lidem, aby na Alze nakupovali jako diví? Nedostali sice krásný vizuální zážitek, ale zato skvělý nákupní zážitek.

Alza v roce 2011

Jaký vliv má na úspěch webu vzhled?

Grafický vzhled webu má na úspěch vliv nepřímý. Nezáleží kolik cukrlátek obsahuje. Ale záleží na tom, zda dokáže vizuálně podpořit samotnou prezentaci informací na webu.

Vzhled by měl pomáhat v orientaci, vést oko návštěvníka tím správným směrem. Proto byste nikdy neměli vzhled webu nechat v rukou grafika.

Poslední slovo by zde vždy měl mít webdesignér. Jedině ten se postará o  to, aby hezké a načančané zbytečnosti nepřebily hodnotný obsah, který by měl web nabízet a kvůli němuž lidé na web přišli.

Chcete zajistit webu úspěch?

Pravdou je, že kvalitní obsah ještě nutně nemusí zajistit úspěch webu a splnění všech jeho cílů. U nového webu tkví problém v tom, že jej lidé nebudou schopni najít.

Pomoci může jednak vlastní offline a online propagace, ale také správná architektura webu, díky níž na webu uživatelé co nejrychleji najdou hledanou informaci a kvalitní obsah začnou brzo sdílet.

A architektura má samozřejmě vliv i na to, zda vyhledávače dokážou indexovat všechny stránky webu.

ČTĚTE také článek Obsahový marketing aneb jak zvýšit návštěvnost webu z vyhledávačů.

Jak na rychlou propagaci webu

Web se ve výsledcích vyhledávání může objevit třeba za měsíc, ale než se dostane na přední pozice, může to trvat i půl roku (pokud je dobře provedený a obsahově hodnotný). Po tuto dobu je třeba návštěvnost a potenciální zákazníky přitáhnout jinak – do zbraně je třeba povolat PPC systémy.

Google Adwords (viz obrázek) a Seznam Sklik dobře poslouží a placenou inzerci ve výsledcích vyhledávání umístí v řádu hodin.  Když se to umí a kampaně svěříte do rukou odborníků, bude vás proklik stát maximálně pár korun, v případě obecnějších frázích třeba desetikorunu. Ale pokud máte kvalitní obsah a lidé jej začnou sdílet, mnohonásobně se vám tato investice vyplatí.

Kampaň v Google Adwords

ČTĚTE také seriál článků Jak neprodělat v PPC kampaních.

SEO optimalizace, měření, vyhodnocení … a znovu

Zkatka SEO, jakožto optimalizace pro vyhledávače, je opředena tunou mýtů, polopravd a nesmyslů. Často vycházejí ze správných základů, ale informace jsou vyloženě zastaralé.

Dobrým příkladem budiž přítomnost registrace do stovek zbytečných katalogů, která má stále své místo v nabídkách řada SEO agentur. Opravdu chcete takto vyhazovat peníze oknem?

Úkolem SEO optimalizace je dnes především získání kvalitního obsahu a následně také kvalitních zpětných odkazů.

ČTĚTE také článek Jak zpětné odkazy nebudovat.

Oboje jde ruku v ruce, protože kvalitní odkazy, aniž byste je nakupovali (lze je pak ale považovat za kvalitní?), bez špičkového obsahu nezískáte. A jakmile se dostanete na první místa ve vyhledávačích, stále nemáte vyhráno. Je to totiž běh na dlouhou trať a udržet se na špici závodního pole nebývá snadné.

Výsledky návštěvnosti webu v Google Analytics

Abyste se na trati udrželi, musíte do hry pustit analytické nástroje, díky nimž odhalíte slabiny a překážky na cestě za úspěchem. Nastavit měření v Google Analytics je ale k ničeu, pokud nemáte nikoho, kdo by statistiky pravidelně analyzoval a promítal je do změn na webu, v kampaních a podobně.

TIP: Přihlaste se na mé školení Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Cesta za úspěšným webem je trnitá a povede se jen někomu. O to je větší rozdíl mezi jednotlivci a společnostmi, které nabízejí technickou realizaci webu a společnostmi, které umí připravit úspěšný web a udržet ho úspěšným. Vybírejte pečlivě.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 2

  1. Monika napsal:

    Dobrý den,¨
    mela bych zajem o eBook ktery zminujete v clanku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop