Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Povinné údaje na webu pro živnostníky a firmy: Vyhněte se pokutám a sankcím!

17. 6. 2024 | Tvorba webu, GDPR

Víte, že na svém webu musíte ze zákona uvádět některé konkrétní informace? A že za jejich neuvedení vám hrozí tučná pokuta? Ověřte si, že máte vše v pořádku.

Právo a pokuty

Také už jste narazili na web podnikatele či firmy, na jejichž kontaktní stránce jste toho o nich moc nezjistili? Podle zákona je to však špatně.

Je to nejenom špatně vzhledem k zákonu, ale může vás to přijít až na 100 000 Kč.

Výše pokuty je uvedena v § 9 zákona č. 251/2016 Sb.

Povinné údaje na webu ze zákona

Všichni podnikatelé a firmy o sobě musejí na webu uvádět některé povinné údaje. Ustanovení najdete v Občanském zákoníku v § 435.

(1) Každý podnikatel musí uvádět na obchodních listinách a v rámci informací zpřístupňovaných veřejnosti prostřednictvím dálkového přístupu své jméno a sídlo. Podnikatel zapsaný v obchodním rejstříku uvede na obchodní listině též údaj o tomto zápisu včetně oddílu a vložky; podnikatel zapsaný v jiném veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku; podnikatel nezapsaný ve veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do jiné evidence. Byl-li podnikateli přidělen identifikující údaj, uvede i ten.

Na webu tedy musíte uvést:

TIP: Pro větší transparentnost doporučuji informace doplnit také o odkaz na váš zápis v živnostenském, či obchodním rejstříku.

A kde by tyto informace měly být k nalezení? Ideálním místem je kontaktní stránka webu. Případně je můžete uvést do zápatí každé stránky.

Další zákonné požadavky

Na webu musíte ze zákona zveřejňovat také další informace.

Pokud zpracováváte osobní údaje, máte povinnost zveřejnit mimo jiné:

Jde o všeobecně známý GDPR – tedy rámec nastavený evropským parlamentem. A v rámci české legislativy najdete jeho zpřesnění a úpravu v Zákoně o ochraně osobních údajů.

Všechny podrobné informace obvykle uvádíte na stránce Zásady zpracování osobních údajů. A před každým sběrem osobních údajů je třeba návštěvníka webu upozornit, že jeho údaje budete zpracovávat a odkázat ho na stránku zásad.

ČTĚTE TAKÉ články ze seriálu Jak na GDPR.

A pokud máte e-shop, měli byste mít zveřejněné obchodní podmínky. To žádný zákon takto specificky neuvádí. Ale v případě prodeje se uzavírá kupní smlouva a její náležitosti upravuje Občanský zákoník. Právě obchodní podmínky obsahují náležitosti kupní smlouvy.

Závěrem

Na svém webu samozřejmě můžete uvést mnoho dalších informací a údajů. Například, kdo ve firmě pracuje, e-mailové i telefonní kontakty, informace o řešení konkrétních požadavků a podobně. Všechny tyto informace zvyšují vaši důvěryhodnost.

Minimálně byste však na webu vždy měli mít výše popsané údaje. A je třeba, aby byly opravdu aktuální. Jedině tak se vyhnete možné pokutě.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop