Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Přihlaste se na říjnové živé kurzy copywritingu, PPC reklamy a Google Analytics

Jak neprodělat v PPC kampaních: Není návštěvnost jako návštěvnost

20. 1. 2015 | Online marketing

Každý zkušený online marketér ví, že k získání poptávky nebo objednávky na webu je třeba dostat na web návštěvníky. Jedním z efektivních způsobů je PPC reklama. Jak ji ale vést, abyste neprodělali?

Přivést návštěvníky na váš web nebo e-shop se může jevit jako snadný úkol: Zaplatím reklamu, lidé si jí všimnou, přijdou a nakoupí. Tak jednoduché to ale není. Není totiž návštěvník jako návštěvník. Jeden nakoupí, druhý se u vás ani neohřeje, ale platíte za oba.

Výhodou PPC reklamy ve vyhledávačích Google a Seznam je ale fakt, že správně nastavená reklama se zobrazí jen těm lidem, kteří již hledají váš produkt nebo službu. Reklamu tak na rozdíl od bannerů můžete zaměřit na lidi se zájmem.

Jak zlevnit PPC kampaň

Jak docílit, aby se reklama zobrazila jen relevantním návštěvníkům a kampaň zlevnit? Zde je několik tipů:

Zpřesnění volné shody klíčových slov na frázovou nebo přesnou shodu

Například místo slova boty adidas, kdy se reklama zobrazí jako při hledání slova boty, tak slova adidas, můžete použít frázovou shodu „boty adidas“ (v uvozovkách) a reklama se zobrazí jen těm lidem, kteří hledají frázi boty adidas, ale také sportovní boty adidas, nikoliv však lidem, kteří hledají jen boty.

Shoda klíčová slov - PPC kampaně

Zpřesnění klíčového slova

Prodáváte pouze sportovní boty Adidas? Pak můžete reklamu spouštět rovnou na výraz „sportovní boty adidas“ (ve frázové shodě), nebo [sportovní boty adidas] (v přesné shodě). Přesná shoda zajistí, že se inzerát zobrazí jen lidem, kteří hledají přesně tuto frázi.

Vypuštění obecných slov

I když je vhodné začít PPC kampaň s obecnějšími slovy a postupně je zpřesňovat podle toho, co lidé hledají, jakmile máte dostatek přesných frází, je třeba obecná slova přestat používat. Například slovo boty, pokud prodáváme sportovní boty Adidas, bude v našem případě nadbytečné.

Taktéž byste se měli zbavit slov s volnou shodou, protože ta vám zajistí vysoký provoz, spoustu utracených peněz, ale minimum objednávek nebo poptávek. Zajištěním relevantní návštěvnosti webu nebo e-shopu ve finále ušetříte hromadu peněz a celkově kampaň zefektivníte.

Co vás čeká v dalším dílu

Prozradím vám, jak inzerát udržet na nejlepší pozicích, ale utratit méně. Pokud chcete upozornění na články dostávat do e-mailu, registrujte se (navíc získáte PDF knížku 5 kroků k úspěšnému webu).

TIP: Nechejte správu PPC kampaně na odbornících, ušetřete čas a získejte více poptávek. Zjistěte více o správě PPC kampaní.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 2

  1. Erik napsal:

    A proč nepoužít modifikovanou volnou shodu +boty +adidas?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop