MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Nové termíny školení copywriting, Google Analytics, PPC reklamy a SEO » přihlaste se.

Jak na přehled klíčových slov z Skliku v Google analytics

Chcete návštěvnost z inzerátů Skliku měřit v Google Analytics? Na rozdíl od Adwords data z Skliku v Analytics automaticky nenajdete. Ale vše lze napravit.

Možná si říkáte: „K čemu mi budou data v Google Analytics? Vždyť je vidím v Skliku!“

Jenomže v Skliku ta skutečně důležitá data nevidíte:

  • Míru okamžitého opuštění – zda obsah na webu splnil očekávání hledajícího, který klikl na inzerát.
  • Jakou dobu lidé strávili na webu – zda obsah na cílové stránce zaujal.
  • Kolik stránek na webu návštěvníci prohlédli – zda měli snahu najít další informace.

Samostatnou kapitolou je pak měření objednávek/poptávek. Samozřejmě můžete namítnout, že konverze měříte pomocí konverzního pixelu Skliku a tudíž je v Skliku vidíte. Jenomže to není tak zcela pravda. Jak to?

Často se stává, že návštěva z reklamy hned nevede k nákupu. Lidé se na web vracejí, ale už znovu nevyužijí inzerát, ale přímo zadají adresu webu. Google Analytics umí přiřadit i tyto konverze návštěvnosti z Skliku.

ČTĚTE také článek Co vám o webu prozradí Google Analytics: 3 důležité přehledy.

Data v Analytics proto skutečně potřebujete. A já vám ukážu, jak je z Analytics vydolovat.

Automatické tagování URL v Skliku

Tenhle škaredý a nečeský název jsem si nevymyslel, ale přišel s ním český Seznam. Přeložme si ho proto do češtiny.

Aby Google Analytics mohl návštěvu z inzerátu správně přidělit Skliku, je potřeba mu informace o zdroji návštěv předat. K tomu stačí do URL adresy (prostě WWW adresy) odkazu inzerátu přidat tzv. parametry (to je ten text za otazníkem).

Sklik - parametry v URL adrese

Vaším úkolem tedy je: říct Skliku, aby automaticky označoval (neboli tagoval) adresy odkazů v našich inzerátech.

Jak na to:

Sklik - vložení názvu reklamní sestavy

  1. V Skliku klikněte v menu na Nástroje → Automatické tagování URL.
  2. Klikněte na tlačítko Zapnout automatické tagování.
  3. A dále parametry drobně upravíme. Nejdříve zajistíme, že se bude předávat také název reklamní sestavy. Sjeďte níže a zastavte se u parametru Název kampaně. Klikněte na konec pole Hodnota, napište pomlčku a vpravo klikněte na Vložit proměnou.
  4. V zobrazeném dialogu klikněte na řádek Název sestavy.
  5. A nakonec zajistíme to nejdůležitější – aby Google Analytics dostal informaci o tom, jaké klíčové slovo spustilo zobrazení inzerátu. Sjeďte níže a zatrhněte parametr Klíčové slovo.
  6. Nakonec vše uložte.

A je to. Automatické označování adres odkazů inzerátů je zajištěné, takže od této chvíle může Google Analytics začít měřit.

POZOR: Dejte si nyní den dva pohov. Je totiž potřeba, aby se nově měřená návštěvnost v Google Analytics zaznamenala.

Kde najít klíčová slova Skliku v Analytics

Google Analytics obsahuje  specializovaný přehled pro PPC systém Adwords. V případě Skliku si ale musíme vytvořit svůj vlastní přehled. Nicméně nebude to nic těžkého.

Postupujte takto:

Google Analytics - volba primární dimenze Klíčová slova

  1. Přihlaste se do Analytics a najděte přehledy vašeho webu (stránka Přehledy).
  2. V levém sloupci otevřete skupinu přehledů AkviziceVeškerá návštěvnost.
  3. Klikněte na přehled Zdroj/médium.
  4. V tabulce ve sloupci Zdroj/médium klikněte na seznam/cpc (CPC je zkratka pro návštěvnost z PPC reklamy).
  5. Hned nad tabulkou vlevo najděte řádek Primární dimenze a klikněte v něm na Další (viz obrázek).
  6. Napište klíč a následně klikněte na vyhledanou dimenzi Klíčové slovo.

A je to. Nyní máte k dispozici seznam klíčových slov z Skliku. Ale co dál?

Zkraťte si to

Musíte tento 6krokový postup provádět pokaždé, kdy byste si chtěli prohlédnout návštěvnost z inzerátů Skliku? Ale nemusíte…

Postupujte takto:

  1. Na stránce s klíčovými slovy z Skliku vyjeďte až nahoru k nadpisu Veškerá návštěvnost.
  2. Oči zaměřte na šedivý řádek a najděte slovo Zkratka. Klikněte na něj.
  3. A zapište název vašeho nového přehledu – například Klíčová slova Sklik.
  4. Stiskněte tlačítko OK.

Váš nový přehled klíčových slov máte nyní dostupný na dvě kliknutí – v levém sloupci ve skupině Zkratky (viz obrázek).

Google Analytics - zkratka k vlastnímu přehledu

Chcete ovládnout Google Analytics?

Chcete měřit návštěvnost, chování návštěvníků a výkon svého webu a internetového marketingu, ale Google Analytics je pro vás „španělská vesnice“?

Na svém kurzu/workshopu i naprosté začátečníky naučím nejenom zorientovat se v Analytics, ale především najít a vyhodnotit data, která vám pomohou k optimalizaci webu a vašeho marketingu.

Zjistěte více o kurzu Google Analytics »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top