Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak na online marketing s nízkým rozpočtem (3. díl)

14. 11. 2018 | Online marketing, SEO

[SERIÁL] I s malým rozpočtem lze v marketingu dosáhnout velkých věcí. Čtěte 3. díl seriálu, který vás naučí dalším metodám nízkorozpočtového marketingu 21. století.

NEČETLI jste předchozí díly? Čtěte nyní:

E-mailový marketing

Návštěvníci vašeho webu nemusejí při první návštěvě provést poptávku, nebo objednávku. To neznamená, že je na vašem webu něco špatně. Zkrátka na své nákupní cestě ještě nebyli v poslední fázi nákupu (více viz nákupní tunel).

Návštěvníka jste mohli zaujmout, ale on nemusí:

Ve všech těchto případech je třeba si od návštěvníka vzít kontakt a udržovat s ním komunikaci. Díky ní vás více pozná, získáte si důvěru a připomínáte se. Celkově tak zvýšíte své šance na konvertování tohoto návštěvníka ve vašeho zákazníka.

Nejlepším a nejefektivnějším kontaktem je e-mailová adresa. Komunikaci přes e-mail totiž můžete provádět hromadně a automatizovaně, a stále osobně. Říkáme jí e-mailový marketing. Pod tímto slovem si ale nepředstavujte otravné zasílání letákových nabídek, jaké předvádí největší české e-shopy (Alza, Mall a další).

Jak vypadá nevtíravý e-mailový marketing?

Jaká komunikace by se líbila vám? Jaké e-maily byste si nejraději přečetli? Pravděpodobně takové, které by pro vás byly užitečné, návodné, zábavné.

V rámci MD webdesign spravujeme e-mail marketingovou komunikaci našim VIP klientům. A máme to nastavené následovně:

Ostatně pokud jste se registrovali k upozornění na články v tomto blogu, tak víte přesně, o čem mluvím. A pokud ještě ne, registrujte se zde.

K rozesílání používáme aplikaci SmartEmailing. Ale využít můžete i řadu jiných aplikací. K odesílání rozhodně nepoužívejte Outlook, či jiné prohlížeče pošty. Pomocí nich jednak nerozešlete stovky až tisíce e-mailů naráz, a také byste se pouze dostali na spamový blacklist. Vždy využívejte specializované aplikace.

Jak získat e-mailovou adresu

Jednoduše pomocí formuláře na vašem webu, který registrovanou e-mailovou adresu odesílá do databáze aplikace.

Abyste mohli zasílat obchodní sdělení, je podle nařízení GDPR třeba návštěvníka správně informovat o tom, co s e-mailovou adresou budete provádět. Například tento formulář najdete pod každým článkem:

ČTĚTE TAKÉ článek Jak na GDPR (4): Řešíme formuláře, recenze a komentáře na webu a e-shopu.

Ve formuláři pravdivě informujte, ale také uveďte argumenty, proč se vaše e-maily budou líbit. Tedy, co v nich najdu, a jak mi to pomůže.

A víte, že řadu e-mailových adres již dnes máte k dispozici? Obesílat totiž můžete všechny stávající zákazníky (z hlediska GDPR je to zcela v pořádku, jde o právní důvod oprávněný zájem).

Nicméně, pokud jste dosud e-mailové kampaně neposílali, pošlete jim nejdříve oznamovací e-mail s tím, že jim budete posílat upozornění na nové články ve vašem blogu. A umožněte jim, aby se mohli jediným kliknutím dopředu odhlásit.

Optimalizace pro vyhledávače

Magická zkratka SEO už nepřitahuje pozornost jako dříve. Dnes je totiž optimalizace pro vyhledávače mnohem komplexnější disciplínou, než bývala před 10 lety.

Ale proč si to dělat složité. Já pro vás SEO zjednoduším. A to na dvě konkrétní strategie, které zaručeně fungují. Používám je jak pro své weby, tak i pro weby klientů MD webdesign.

Klíčová slova a obsah webu

Abyste se mohli zobrazit ve výsledcích vyhledávání, je třeba, aby na vašem webu byl originální a užitečný obsah. Tedy odpovědi na dotazy uživatelů vyhledávačů Google a Seznam.

ČTĚTE TAKÉ článek Google vs Seznam: Jaký je podíl vyhledávačů v roce 2016.

Fráze, které lidé ve vyhledávačích používají, se zjišťují pomocí analýzy klíčových slov ve vyhledávání. Ta je nezbytnou součástí návrhu každého webu (před jeho tvorbou). Měli byste ji tedy mít k dispozici ke svému webu (zjistěte, co vše profesionální návrh webu obsahuje).

Pokud ji nemáte, můžete zkusit analýzu klíčových slov podle tohoto článku, nebo si analýzu objednat u mě.

Pro tvorbu obsahu webu v rámci optimalizace pro vyhledávače (SEO) platí následující pravidla:

ČTĚTE také článek Jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů: Vybíráme nejlepší témata.

Proč a jak získávat zpětné odkazy

Jestliže chcete být na prvních místech ve vyhledávání, musíte mít nejenom obsah, který lidé hledají. Ale váš web také musí získávat zpětné odkazy.

Zpětný odkaz je odkaz z jiného webu na jakoukoli stránku vašeho webu. Pomocí zpětných odkazů vyhledávač určuje hodnotu vašeho webu a jednotlivých stránek. Čím vyšší hodnotu bude mít, tím lepší pozici ve vyhledávání si zajistíte.

Jak získat zpětné odkazy?

Věnujme se nyní publikování na jiných webech. To můžete brát jako PR (public relations). Tedy způsob další propagace. Stále ale musíte publikovat články, které budou originální a užitečné. Ale protože už máte užitečný a originální obsah na svém blogu, tak to máte jednodušší:

  1. Vezměte váš článek z blogu a přepište ho, aby vyhledávač nepoznal, že je to tentýž obsah.
  2. Můžete ho také doplnit o nějakou specifickou zajímavost, návod, či něco jiného. A hlavně do něj umístěte alespoň jeden zpětný odkaz.
  3. Článek pak nabídněte k publikování na jednom jiném webu.

POZOR: Stejný článek nesmíte publikovat na více místech. Jeden článek z blogu ale zvládnete přepsat do dvou odlišných článků k publikování jinde, že ano?

Jak by měl zpětný odkaz vypadat?

A kde publikovat? Najděte si blogy, magazíny a zájmové weby, které jsou s vaším webem tematicky spjaté. Nebo zvolte takové weby, na které chodí vaši potenciální zákazníci. Publikování článků sice něco stojí, ale zpětný odkaz vám vydrží ideálně navždy.

POZOR na publikování na PR webech, na které nikdo nechodí. Publikování zde je levné, cca 100-400 Kč za článek. Jenomže pokud byste publikovali jen na podobných webech, tak vám to moc hodnoty nepřinese.

Zaměřte se proto raději na kvalitnější weby se skutečnou návštěvností. Za článek dáte cca 500–5000 Kč. A jako bonus získáte přes zpětný odkaz i opravdovou návštěvnost a tedy potenciálního zákazníka. A článek na kvalitním webu bude dohledatelný ve vyhledávačích.

Jak zjistit, že je web kvalitní? Držte se těchto tří kroků:

  1. Prohlédněte si, jak vypadá a jaký má obsah. Pokud je obsah užitečný, bude to dobrá volba.
  2. Zjistěte jeho Srank (doplňkové hodnocení vyhledávače Seznam) – ideální je, když má stejné, nebo vyšší hodnocení, než váš web.
  3. Vyžádejte si informaci o návštěvnosti z Google Analytics.

ČTĚTE TAKÉ článek Víte, proč je 1. pozice ve vyhledávači přežitek?

Závěrem

Toto byl poslední díl seriálu věnovaného nízkorozpočtovému marketingu. Jak vidíte, ani s pár tisícovkami měsíčně to není ztracené a můžete získávat nové zákazníky.

A pokud se nechcete online marketing učit, zkoušet ho sami a ztrácet čas, pak můžete využít online marketing a SEO od MD webdesign. Nízký rozpočet nás prostě nezastaví.

[tlac obsah=“Zjistěte více“ cil=“https://www.mdwebdesign.cz/internet-marketing-seo/“]

Podělte se o svoje zkušenosti v komentářích pod článkem. A registrujte se k odběru upozornění na nové články.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop