Jak na online marketing s nízkým rozpočtem (1)

[SERIÁL] I s malým rozpočtem lze v marketingu dosáhnout velkých věcí. Čtěte 1. díl seriálu, který vám představí nízkorozpočtový marketing 21. století.

Opravdu potřebuji online marketing?

Nechali jste si vytvořit nový web a čekáte, že začnou chodit poptávky či objednávky? Ale nic takového se neděje?

Aby váš web vydělával, potřebuje nejdříve získat návštěvníky. Ale ne jakékoli návštěvníky, ale ty správné návštěvníky = potenciální zákazníky.

V online marketingu se proto primárně zaměřujeme na vyžádanou reklamu. Jak to vypadá v praxi?

Reklamu zobrazíme například tehdy, když uživatel hledá něco z našeho oboru. Například inzerát na nákup vybavení koupelny zobrazíme, když uživatel vyhledávače hledá rekonstrukce koupelen.

Jenomže s novým, či redesignovaným webem máte ve vyhledávačích nevýhodu:

  • Zvláště vyhledávači Seznam trvá delší dobu, než váš web začne nabízet mezi výsledky vyhledávání.
  • V konkurenčním prostředí trvá delší dobu, než se dostanete na vyšší příčky na stránce s výsledky vyhledávání

Můžete ale také chtít získat přímou návštěvnost. Jenomže i její získání vyžaduje provádění marketingu, a často toho nevyžádaného, a tudíž také dražšího a nejistějšího. Využít můžete například polepy s adresou webu na autě, billboard, reklamu v rádiu či televizi a další metody.

Ale můžete na to jít chytře a do arzenálu zařadit výkonnostní online marketing cílený na vaše potenciální zákazníky. Online marketing se dá navíc dělat i s velmi omezeným rozpočtem. A tudíž se vyplatí také pro:

  • začínající byznys
  • lokální byznys
  • osobní byznys

Jak to vypadá, když rozjíždíte nový web, ukazuje následující obrázek (srovnává startovací 3měsíční období a stejné období po roce):

Jaký potřebuji rozpočet?

Předně si řekněme, že s tisícovkou měsíčně nezmůžete opravdu nic. Co mám tedy na mysli nízkým rozpočtem? V případě malých webů s návštěvností do cca 100 uživatelů denně považuji za nízký rozpočet částku od 5 do zhruba 15 000 Kč za měsíc.

Nicméně klientům vždy vysvětluji, že by tato částka neměla být stropem. Pokud online marketing funguje a je ziskový, není nutné jej rozpočtově omezovat. Ale do startu tato částka zcela určitě stačí.

Podívejte se na příklady některých VIP klientů MD webdesign, kterým se staráme o marketing:

Příklad 1

  • Průměrné měsíční náklady: 8 000 Kč
  • Průměrné měsíční tržby: 116 000 Kč

Příklad 2

  • Průměrné měsíční náklady: 10 000 Kč
  • Průměrné měsíční tržby: 200 000 Kč

Příklad 3

  • Průměrné měsíční náklady: 12 000 Kč
  • Průměrné měsíční tržby: 78 000 Kč

Jak spočítat ziskovost marketingu ještě než začnete

Spočítejte si sami, jaká investice do online marketingu se vám vyplatí:

  1. Zapište si, jaký zisk máte v průměru z jedné objednávky.
  2. Toto číslo podělte počtem poptávek, které vyřídíte, než získáte jednu objednávku = skutečně platícího zákazníka. Pokud prodáváte v e-shopu, pak se poptávka = objednávce.
  3. Výsledné číslo je vaše maximální investice do získání jedné poptávky.

V konkrétních číslech například:

  • Zisk z objednávky: 10 000 Kč
  • Počet poptávek k získání objednávky: 4
  • Zisk z jedné poptávky: 2 500 Kč

Aby byl marketing v zisku, musí stát získání jedné poptávky z webu maximálně 2 500 Kč. Pak jste na nule.

Pokud ale chcete vydělávat, marketingové náklady na získání poptávky musejí být nižší než váš zisk z ní. Stanovte si proto, kolik jste ochotni ze svého zisku ukrojit pro marketing.

Například jste ochotni investovat maximálně 50 % ze svého zisku na marketing. V uvedeném příkladu to tedy znamená 1 250 Kč.

Pomocí Google Analytics pak snadno změříte výsledek. Dobrý online marketing je efektivní online marketing = přináší více, než stojí.

TIP: Netykáte si s Google Analytics? Přijďte na mé živé školení Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Nyní víte, jaké náklady na marketing potřebujete. Ale ještě je třeba zvolit vhodné metody a způsob marketingu. K tomu se dostaneme v dalším dílu. V něm vám představím konkrétní postupy, které můžete sami vyzkoušet.

Nechcete ztrácet čas učením se online marketingu a raději se chcete věnovat svému byznysu? Obraťte se na MD webdesign. I s nízkým rozpočtem umíme kouzlit.

Zjistěte více »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top