Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak dostat na web atraktivní obsah

12. 3. 2013 | Tvorba webu, Copywriting, SEO

„Obsah je král“ – psal jsem v článku Jak vypadá úspěšný web. Obsah je hodnotou webu a základem jeho úspěchu. Chcete také úspěšný web? Začněte se zaobírat jeho obsahem.

Když mluvím o tom, že na webu je potřeba především atraktivní a kvalitní obsah, řada lidí se mě ptá: „Ale kde ho mám vzít?“ Odpověď je ve skutečnosti poměrně prostá. Chcete ji znát? Pak čtěte dál.

Proč je ten obsah tak zatraceně důležitý?

Nechoďme kolem horké kaše. Odpověď znáte, stačí jen položit tu správnou otázku: Co přijdou lidé na web dělat?

Co myslíte, je odpověď na některou z výše položených otázek „ano“? Samozřejmě, že NE. Položte tu samou otázku sami sobě: Co děláte vy na internetu, co děláte na webových stránkách (mimo těch vlastních, na které se možná chodíte jen kochat :)? Co chcete, když něco hledáte ve vyhledávačích? Odpověď už by měla být venku: Přece hledáte informace, odpovědi, řešení svého problému.

Pokud ovšem váš web obsahuje jen technický popis a marketingový blábol vychvalující vaše služby a výrobky, ale po kvalitním obsahu, který by nabízel odpovědi, ani vidu ani slechu, pak máte problém. Proč by měl návštěvník na vašich webových stránkách zůstávat? Našel zde touženou odpověď? Ne, nenašel.

Jak se na obsah dívají vyhledávače

Poslední aktualizace vyhledávače Google poslala vzkaz všem webmasterům: „Koukejte návštěvníkům webu servírovat kvalitní obsah, nebo si neškrtnete.“ A co si budeme povídat, Google je v zemi vyhledávačů mocným katem. Ale na celou věc se dívá logicky. Vyhledávač se nevnímá jako prodejní kanál – k tomu může sloužit placená reklama –, ale přirozené výsledky vyhledávání mají sloužit především k získávání odpovědí na naše dotazy.

Doporučení Googlu zní jasně: snažte se o co nejkvalitnější obsah

Mrkněte na příručku od Googlu Search Engine Optimization Starter Guide na stranu 14.

Seznam je, jak známo, za Googlem o pár let pozadu, takže mu to bude chvíli trvat. Ale je jen otázkou času, než se dostane na dnešní úroveň Googlu.

Kvalitní obsah ovšem nevytváříme kvůli vyhledávačům, ale především kvůli návštěvníkům webu, kterým chceme poslat jasný vzkaz: známe vaše problémy a touhy. A rádi vám poradíme, poskytneme řešení a vyplníme vaše touhy. Proto atraktivní obsah přitahuje přirozenou pozornost. Pokud nabídnete řešení problému, lidé budou rádi odkaz na takovou stránku sdílet sami od sebe, a to buď na jiných webech, nebo také na sociálních sítích, například na Facebooku. A přirozené zpětné odkazy vyhledávače milují.

Ale kde takový atraktivní obsah vzít?

Nejlevnější to bude v asijské tržnici. Ne, to si samozřejmě dělám legraci. Odpověď je ale stejně triviální: Stoupněte si před zrcadlo a zahleďte se do něj. Už vám to dochází? Ještě ne?

Proč byste měli tvořit obsah pro svůj web zrovna vy? Kdo o vašem byznysu a vašich podnikatelských záměrech ví více než vy?Jste to právě vy, kdo rozumí dobře svému řemeslu. Lépe než vaši zákazníci a klienti. Jste to vy, kdo je s nimi v denodenním kontaktu. Vy víte, co vaši zákazníci a klienti řeší. A že neumíte psát, točit videa, fotit? Pak si najměte odborníka – na psaní copywritera, na tvorbu videa někoho, kdo točí videa, a na fotky fotografa. Vy mu předejte své zadání, tedy jak se problém řeší, a tento profík si už poradí s formou.

Pokud si nejste jisti, co vlastně vaši zákazníci a klienti řeší, tak se jich zeptejte. Nebo alespoň nechte na svém webu anketní formulář. Případně se inspirujte u úspěšné konkurence. Vše si pečlivě sepište do otázek a bodů. Tento seznam je prvním krokem k atraktivnímu obsahu a vašemu úspěšnému webu.

Jak takový atraktivní obsah konkrétně vypadá?

Obsah na webu může mít různé podoby. Zde shrnuji jen ty nejběžnější:

Nevybírejte si jen jednu podobu. Nebojte se tentýž obsah recyklovat ve více formách. Pokud máte článek na blogu, využijte jej k doplnění textu u výrobků a služeb na vašem webu. Použijte jej jako základ pro video, seriál do emailu nebo na Facebook nebo z více článků nakonec udělejte e-book.

Buďte kreativní.

TIP: Chcete se naučit tvořit atraktivní webový obsah? Přijďte na kurz Copywriting: píšeme texty, které prodávají.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop