Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Vyzkoušejte online kurz copywritingu!

Jak 10× zvýšit návštěvnost z vyhledávačů

Chcete, aby váš web získával více návštěv z vyhledávačů? A co třeba 10× více? Připravil jsem pro vás případovou studii, jak toho dosáhnout.

Proč návštěvnost z vyhledávačů

Napadají mě hned 3 dobré důvody:

  • Vyhledávače jsou nejčastějším zdrojem návštěv firemních webů (v roce 2019 to bylo 60 %). O tyto návštěvníky se proto svádí litý boj. 
  • Navíc – návštěvnost z vyhledávačů vás nic nestojí. Na rozdíl od reklamy. 
  • Být co nejvíc viděn ve výsledcích přirozeného vyhledávání je klíčové pro obchodní úspěch vašeho webu nebo e-shopu.

To vše jsou důvody, proč weby tvořené studiem MD webdesign pečlivě optimalizujeme pro vyhledávače.

Jak zjistit návštěvnost z vyhledávačů

Ověřte si, jak se vyvíjí návštěvnost z vyhledávačů u vašeho webu nebo e-shopu. Poslouží vám k tomu nástroj Google Analytics. A předpokladem je, že na svém webu máte nainstalovaný jeho měřicí kód.

Pokud nikoliv, pak je třeba to napravit. A pokud ano, pomocí následujícího návodu si ověřte, jak to s návštěvností z vyhledávačů vypadá na vašem webu. Roste, nebo neroste? Či dokonce klesá?

V Google Analytics postupujte takto:

  1. V levém menu zvolte AkviziceVeškerá návštěvnostKanály.
  2. V tabulce klikněte na Organic Search (přirozené vyhledávání).
  3. Nad tabulkou kliknutím vyberte primární dimenzi Vstupní stránka (Google totiž klíčová slova nepředává).
  4. Nad grafem vpravo nahoře klikněte do pole pro datum a vyberte dlouhé období – například několik let.
  5. O kousek níže pak vyberte typ zobrazení Měsíc.

V grafu nyní vidíte vývoj návštěvnosti ze všech vyhledávačů za vybraný časový úsek. A v tabulce níže pak vstupní webové stránky. Ty vám naznačí, co hledali lidé ve vyhledávači.

Například tento web měl v roce 2013 měsíční návštěvnost z vyhledávačů 130 návštěv měsíčně. Rekordní návštěvnosti dosáhl v roce 2018, a to skoro 3700 návštěvníků za měsíc.

Z praxe: Jak dosáhnout vyšší návštěvnosti z vyhledávačů

Položte si otázku: K čemu používáme vyhledávač?

A odpověď: Obracíme se na něj, když máte dotaz a hledáme na něj odpověď.

A tak snadné to je. Vyhledávač je nástroj, který nalezne odpověď na náš dotaz. Abyste se mohli zobrazit ve výsledcích vyhledávání, musíte mít proto na svém webu stránku s odpovědí na dotaz. To je alespoň základní předpoklad.

Zjednodušme si to: každá další stránka na vašem webu je další šance, jak se zobrazit ve výsledcích vyhledávání.

A jak tedy na to? Je třeba:

  • Vědět, co lidé hledají – k tomu slouží analýza klíčových slov.
  • Publikovat na webu odpovědi na dotazy uživatelů vyhledávače.
  • Upravit obsah tak, aby byl originální, užitečný a vyhledávač mu rozuměl.

S VIP klienty MD webdesign dosahujeme zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů primárně pravidelným  publikováním článků v blogu. Témata článků vybíráme pomocí analýzy klíčových slov a dalšími metodami.

ČTĚTE TAKÉ článek Jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů: Vybíráme nejlepší témata.

Podívejte se nyní, jak to vypadá v praxi:

Publikováním 1 nového článku měsíčně se nám podařilo zvýšit návštěvnost z vyhledávačů během 4 let celkem 10×, a to z 280 na 2 800 návštěv za měsíc.

Podívejte se na další příklad:

Na tomto webu se návštěvnost z vyhledávačů zvedla z průměrných 150 na téměř 1 100 návštěv měsíčně.

A ještě jeden příklad, jak rychle je možné publikováním 2 článků měsíčně získat návštěvnost nového webu:

Závěrem

Jak vidíte, není to tak složité. Stačí:

  • vědět, o čem psát,
  • psát originálně a užitečně,
  • a publikovat pravidelně.

Výsledky se samozřejmě budou lišit obor od oboru. A především pak podle konkurence v oboru. Pište proto o tom, o čem píše málokdo. Spíše než, abyste psali o tom, o čem píší úplně všichni.

A pokud ještě nemáte firemní blog/magazín, měli byste si ho pořídit. Když budete chtít poradit, ozvěte se.

Že nevíte, o čem psát? Rád vám pomůžu s analýzou klíčových slov i vytipováním dalších témat (zjistěte více).

A pokud se na psaní vůbec necítíte, nechejte to na odbornících. S psaním a obsahovým marketingem vám pomůže tým MD webdesign.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop