Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

NOVINKA: Prohlédněte si nový online kurz copywritingu »

INFOGRAFIKA: Zdroje návštěvnosti firemních webů v roce 2019

Zajímá vás, odkud lidé nejčastěji chodí na firemní weby? Provedl jsem důkladnou analýzu desítek webů a přináším vám výsledky za rok 2019. Budou pro vás překvapením?

Co jsem analyzoval

Analyzoval jsem data ze 72 firemních webů klientů MD webdesign. Vynechal jsem všechny weby spuštěné v roce 2019 a na konci roku 2018, protože by výsledek lehce zkreslily.

Data pocházejí z Google Analytics z období od 1.1.2019 do 13.8.2019. Vyjadřují procentuální poměr mezi počtem všech návštěv bez ohledu na uživatele.

Jak zjistit stejná data na vašem webu, popisuji na konci článku.

Odkud pochází návštěvnost firemních webů

Podívejte se na následující grafiku, která zobrazuje průměrný procentuální poměr z veškeré návštěvnosti všech měřených webů. Níže pak najdete srovnání s rokem 2015.

Vývoj v čase (2015 → 2019)

Přirozené vyhledávání v Googlu a Seznamu je na firemních webech stále největším zdrojem návštěv. Navíc oproti roku 2015 stoupl tento podíl o celých 12 %. Viditelnost ve vyhledávači je tak stále naprostým základem pro získávání podstatné a relevantní návštěvnosti.

ČTĚTE TAKÉ článek INFOGRAFIKA: Zdroje návštěvnosti webů a podíl na konverzích v roce 2015

Od roku 2015 v zastoupení zdrojů návštěvnosti nejvíce poklesly odkazy (z 19 na 3 %). Naopak nejvíce vzrostla návštěvnost ze sociálních sítí, bannerů a obsahové reklamy (nejčastěji remarketing), a to 2–3×.  

U klientů využívajících remarketingové reklamy se její podíl pohybuje v rozmezí 2 až 15 %

Podíl placeného vyhledávání, přímé návštěvnosti a návštěvnosti z e-mailových kampaní se nezměnil.

U klientů, kteří aktivně využívají placenou PPC reklamu se její podíl pohybuje v rozmezí od 4 do 73 %. Vyšší podíl mají především mladší weby s nižší návštěvností z přirozeného vyhledávání a weby prezentující byznys ve vysoce konkurenčním prostředí.

U klientů, kteří aktivně využívají e-mailový marketing, se poměr návštěvnosti pohybuje od 3 do 19 %.

Zastoupení firemního zápisu na Firmy.cz se zobrazení také na Mapy.cz se týká vesměs pouze ubytovacích zařízení a podobných lokálních služeb, jako jsou kadeřnictví, restaurace, případně obchody.

Jak zjistit podíl návštěvnosti vašeho webu

V Google Analytics postupujte následovně:

  1. V levém menu přehledu otevřete skupinu přehledů Akvizice > Veškerá návštěvnost.
  2. Zvolte přehled Kanály.
  3. Vpravo nahoře klikněte na datum a vyberte období od do. Pak stiskněte tlačítko Použít.
  4. Vpravo nad tabulkou v pásu ikon klikněte na ikonu Procenta.
  5. V roletce Příspěvek k celkovému výsledku vyberte Návštěvy.
  6. V tabulce v roletce s vybranou volbou Uživatelé vyberte Návštěvy.

TIP: Naučte se analyzovat návštěvnost vašeho webu a váš marketing v Google Analytics na mém živém kurzu Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Jak je na tom váš web s poměrem zdrojů návštěvnosti v roce 2019? Podělte se o své statistiky v komentářích níže.

Naučte se v Google Analytics snadno najít a analyzovat důležitá data pro váš byznys a marketing. Naučím vás to na školení Google Analytics pro začátečníky.

Více o školení Google Analytics »

NOVINKA: Prohlédněte si nový online kurz copywritingu »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop