Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

INFOGRAFIKA: Návštěvnost webů z mobilních zařízení v roce 2020

21. 7. 2021 | Tvorba webu, Google Analytics

Kolik návštěvníků vlastně na web ještě chodí ze stolních počítačů a notebooků a kolik z mobilů a tabletů? Prozkoumal jsem statistiky návštěvnosti z roku 2020 u desítek webů a výsledky také srovnal s rokem 2017. 

Jak jsem analyzoval

K analýze jsem vybral 70 webů a e-shopů a podíval jsem se na jejich návštěvnost od 1.1. do 31.12.2020. Využil jsem k tomu Google Analytics a metriku Uživatelé.

A kde tyto statistiky najdete? Postupujte následovně:

  1. Otevřete si Google Analytics a vyberte web, jehož statistiky chcete vidět.
  2. Vpravo nahoře zvolte časové období.
  3. V levém menu Přehledy otevřete skupinu Publikum > Mobilní. A v ní klikněte na přehled s názvem Přehled.
  4. Nad tabulkou vpravo klikněte na druhou ikonu zleva s názvem Procenta.

Typy zařízení jsou popsané anglicky:

Jaká zařízení používali uživatelé webů v roce 2020

Na infografice vidíte, jaká zařízení lidé používali k návštěvě webů a e-shopů.

Data podrobně

Podíl zařízení v číslech:

Z dat vyplývá, že lidé k návštěvě webů a e-shopů používají ve více než 50 % případů mobilní telefony nebo tablety.

Na podíl mobilních zařízení u uživatelů webů se podívejme podrobněji:

Menší podíl mobilních zařízení zaznamenaly weby firem z oblasti průmyslu a výroby. Vysoký podíl naopak měly již tradičně ubytovací a další služby. 

A jak dopadly e-shopy? Data ukázala, že dnes nakupujeme častěji na mobilních zařízeních, než na stolních počítačích a noteboocích.

Srovnání let 2017 a 2020

Podíl mobilních zařízení se změnil z cca 32 % v roce 2017 na skoro 51 % v roce 2020. Trend je tedy nezpochybnitelný.

Co z toho vyvodit

Jak si ověřit zobrazení webu či e-shopu na mobilním zařízení

Nejlepším testem je, když vyrazíte do lesa (či prostě mimo město) a svůj web si na svém mobilním telefonu vyzkoušíte.

K simulaci zobrazení webu na různých zařízeních můžete využít také dostupné nástroje ve svém internetovém prohlížeči na stolním počítači. Zde je příklad pro prohlížeč Chrome:

  1. V prohlížeči si otevřete váš web.
  2. Stiskněte klávesu F12.
  3. Vlevo od textové nabídky najdete ikonu mobilního telefonu. Klikněte na ni.
  4. Web se přepne do simulace zobrazení na mobilním zařízení. 
  5. Nahoře v roletové nabídce vyberte konkrétní zařízení.

Samozřejmě jde pouze o simulaci velikosti obrazovky, nikoliv o simulaci rychlosti webu na mobilním zařízení.

Jaký podíl mobilní návštěvnosti má váš web?

Podělte se v komentářích níže o podíl mobilní návštěvnosti na vašem webu. Jak velkou návštěvnost představují mobily a tablety?

Chcete se umět zorientovat v Google Analytics a využívat ho k občasné nebo pravidelné analýze vašeho webu a marketingu? Pak můžete využít moje živé školení Google Analytics pro začátečníky.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop