Jedním z klíčových ukazatelů výkonnosti vašeho webu je plnění jeho cílů. V druhém dílu článku věnovaného Google Analytics se naučíte zjistit konverzní poměr webu a který zdroj návštěvnosti je úspěšnější.
POZOR: Článek navazuje na první díl » přečtěte si ho.
Nastavit technické měření cílů, které jste provedli v rámci prvního dílu článku, je základ. Nyní můžete sbírat data. Mít k dispozici čísla je hezké, ale pokud jim nerozumíte a neanalyzujete, pak jsou vám tak platná jako sáně v létě.
POJEM: Konverze = splnění cíle na webu. Je to stav, kdy se návštěvník změní na registrovaného návštěvníka, potenciálního zákazníka nebo rovnou na zákazníka.
Co lze vlastně zjistit ze získaných dat, tedy z čísel ukazujících počet splněných cílů na webu?
Zjistíte například:
Příklad: Řekněme, že máte rozpočet 50 000 Kč na marketing a chcete zvýšit návštěvnost webu a získat více objednávek nebo poptávek. Jak investici rozložíte? Do jakých marketingových kanálů investujete? Odkud přivedete návštěvníky?
Pokud máte historická data, můžete jít na jistotu a investovat tam, kde to dává největší smysl. Podívejme se na to prakticky.
POJEM: Konverzní poměr = počet uskutečněných konverzí děleno počtem návštěv. Konverzní poměr 1 % znamená, že 1 člověk ze 100 udělal na webu konverzní akci (například odeslal objednávku).
Web jako celek vykazuje celkový konverzní poměr. Ale tento konverzní poměr se může lišit v sezóně a mimo sezónu. Například na podzim může být konverzní poměr dvakrát vyšší než v létě. Pro vás to znamená, že 50 000 Kč vynaložených na podzim může přinést 2x více konverzních akcí, než kdybyste tuto sumu do marketingu investovali v létě.
Každý zdroj návštěvnosti (pro vás marketingový kanál – přirozené vyhledávání, PPC reklama, bannery, sociální sítě, e-mail marketing…) má jiný konverzní poměr. Kam je vhodnější investovat prostředky? Do zdroje návštěvnosti s konverzním poměrem 1 % nebo s poměrem 2 %?
Pokud takovou informaci máte, pravděpodobně budete raději investovat do zdroje návštěvnosti, který vám potenciálně přinese za stejný obnos více objednávek. Je to tak?
Otevřete si svůj účet Google Analytics a v hlavní navigace zvolte Přehledy.
A dále postupujte takto:
TIP: Pokud se chcete zaměřit jen na přehled plnění konkrétního cíle nebo cílů, pak v roletce Možnosti cíle zaškrtněte jen jeden nebo více cílů a data v grafu se tomu přizpůsobí.
Nyní se podívejme na konverzní poměry jednotlivých zdrojů návštěvnosti.
Postupujte takto:
Ve sloupci Zdroj/médium nyní vidíte název zdroje návštěvnosti. Pro vysvětlení, co některé pojmy znamenají:
Měřit a analyzovat data je základem obchodního úspěchu vašeho webu.
Online marketing má oproti klasickému marketingu ohromnou výhodu – vše můžete měřit. A vaše rozhodování, kam investovat své peníze, tak nemusí být založeno na odhadu nebo na přesvědčování obchodních zástupců marketingových agentur.
Měřte proto efektivitu zdrojů návštěvnosti, všímejte si sezónních vlivů na konverzní poměr a sledujte, jaké změny v těchto datech nastanou, když rozjedete některou ze svých marketingových aktivit. A ty poté analyzujte a výsledky využijte v další propagaci svého webu.
Nebo si na to najměte MD webdesign 😉
TIP: Chcete se naučit využívat Google Analytics? Přijďte na školení Google Analytics pro začátečníky.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář