Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

NOVINKA: Prohlédněte si nový online kurz copywritingu »

Google Analytics: Měříme cíle webu (díl I.)

Jedním z klíčových ukazatelů výkonnosti vašeho webu je plnění jeho cílů. V prvním díle článku věnovaného Google Analytics se podíváme na to, jak cíle stanovit a správně nastavit.

Jak stanovit cíle webu

Prvním krokem k nastavení cílů je logicky stanovení obchodních cílů, které má web plnit. Co by měl plnit váš nejlepší obchodník? Co chcete, aby lidé na webu dělali?

Cíle mohou vypadat následovně:

  • Odeslání dotazu
  • Registrace e-mailové adresy
  • Přečtení článku
  • Odeslání poptávky nebo objednávky
  • Nebo jakákoli jiná akce, která dává smysl

Napište si všechny cíle, do nichž mohou návštěvníci vašeho webu dorazit.

Jak se cíle měříGoogle-Analytics---měřicí-kód

Google Analytics ale nestačí říct: „Změř mi odeslanou objednávku!“ Jak to tedy funguje?

Předpokládám, že na svém webu máte nastavený měřicí kód Google Analytics. Dobrý redakční systém vám toto nastavení umožní zadáním svého jedinečného kódu, který najdete v části Správce → Služba  Údaje o měření  Měřicí kód  Číslo pro měření.

Cíl jako návštěva stránky

Google Analytics je pak schopen změřit návštěvu dané stránky. Splnění cíle se tedy rovná návštěvě stránky.

Pokud chcete měřit odeslání objednávky, pak svůj objednávkový formulář po úspěšném objednání přesměrujete na děkovnou stránku. A návštěva této stránky je splněním cíle.

Cíl jako doba strávená na stránce

Jiným typem cíle je například doba strávená na stránce. K čemu to je?

Představte si, že máte blog a chcete změřit situaci, kdy návštěvník přečetl článek, jako splnění cíle. Po přečtení článku se ale nic stát nemusí – návštěvník se nedostane na žádnou další stránku, jejíž návštěvu byste mohli změřit jako cíl.

Pro tyto případy tedy můžete nastavit dobu strávenou na stránce (například 2 minuty, které jsou nutné pro přečtení článku) jako splnění cíle.

TIP: Chcete se naučit využívat Google Analytics? Přijďte na školení Google Analytics pro začátečníky.

Jak cíle nastavit

Google Analytics: výběr webuNyní již víte, jaké cíle chcete měřit, a o jaký typ cíle půjde, takže se můžeme pustit do akce. Otevřete si proto svůj účet Google Analytics a následujte tyto kroky.

V horní navigaci klikněte na Správce, čímž se dostanete do nastavení. V dalším kroku je třeba z vysouvacích roletek vybrat:

  • Účet – v rámci jednoho účtu jsou pak jednotlivé weby
  • Službu – váš konkrétní web
  • Zobrazení – konkrétní výběr dat (pravděpodobně zde budete mít jen jeden výběr dat)

V pravém sloupci v rámci zobrazení dat klikněte na odkaz Cíle. A vaše cesta za nastavením cílů může začít.

TIP: Pokud zde již nějaké cíle máte, můžete jejich měření pomocí přepínače ve sloupci Záznam pozastavit, nebo opět rozběhnout.

V následujících krocích nastavíte cíl – odeslání objednávky. Postupujte takto:

  1. Klikněte na tlačítko Nový cíl.
  2. V dalším kroku pod bodem 1 vyberte Vlastní a klikněte na Další krok.
  3. Napište název cíle, v tomto případě Objednávka a zvolte typ cíle – v tomto případě to bude děkovná stránka, na kterou návštěvníka přesměrujete po odeslání objednávkového formuláře. Takže zvolte Cíl.
  4. V posledním kroku je třeba v poli Cíl zadat URL adresu děkovné stránky. Tu si můžete zkopírovat z adresního řádku prohlížeče, nebo o ni požádejte svého webmastera. Adresu zadávejte bez domény. Takže z URL adresy http://www.mujweb.cz/dekujeme/ ponechejte jenom /dekujeme/.
  5. V případě, že má objednávka vždy stejnou hodnotu, zapněte také měření v poli Hodnota a napište hodnotu v korunách. Případně sem můžete zadat průměrnou cenu objednávky.
  6. Kliknutím na odkaz Ověřit tento cíl se dozvíte, kolik konverzí (= splnění cíle) jste dosáhli za posledních 7 dní.
  7. Klikněte na tlačítko Vytvořit cíl.

Google Analytics: nastavení nového cíle

A to je vše. Nyní na svém webu měříte plnění cíle. Web ale málokdy plní jediný cíl, takže neváhejte přidat další cíle.

Ve druhém dílu se podíváme na to, jak plnění cílů vyhodnotit a jak zjistit, které zdroje návštěvnosti mají největší úspěšnost.

NOVINKA: Prohlédněte si nový online kurz copywritingu »

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop