Jedním z klíčových ukazatelů výkonnosti vašeho webu je plnění jeho cílů. V prvním díle článku věnovaného Google Analytics se podíváme na to, jak cíle stanovit a správně nastavit.
Prvním krokem k nastavení cílů je logicky stanovení obchodních cílů, které má web plnit. Co by měl plnit váš nejlepší obchodník? Co chcete, aby lidé na webu dělali?
Cíle mohou vypadat následovně:
Napište si všechny cíle, do nichž mohou návštěvníci vašeho webu dorazit.
Google Analytics ale nestačí říct: „Změř mi odeslanou objednávku!“ Jak to tedy funguje?
Předpokládám, že na svém webu máte nastavený měřicí kód Google Analytics. Dobrý redakční systém vám toto nastavení umožní zadáním svého jedinečného kódu, který najdete v části Správce → Služba → Údaje o měření → Měřicí kód → Číslo pro měření.
Google Analytics je pak schopen změřit návštěvu dané stránky. Splnění cíle se tedy rovná návštěvě stránky.
Pokud chcete měřit odeslání objednávky, pak svůj objednávkový formulář po úspěšném objednání přesměrujete na děkovnou stránku. A návštěva této stránky je splněním cíle.
Jiným typem cíle je například doba strávená na stránce. K čemu to je?
Představte si, že máte blog a chcete změřit situaci, kdy návštěvník přečetl článek, jako splnění cíle. Po přečtení článku se ale nic stát nemusí – návštěvník se nedostane na žádnou další stránku, jejíž návštěvu byste mohli změřit jako cíl.
Pro tyto případy tedy můžete nastavit dobu strávenou na stránce (například 2 minuty, které jsou nutné pro přečtení článku) jako splnění cíle.
TIP: Chcete se naučit využívat Google Analytics? Přijďte na školení Google Analytics pro začátečníky.
Nyní již víte, jaké cíle chcete měřit, a o jaký typ cíle půjde, takže se můžeme pustit do akce. Otevřete si proto svůj účet Google Analytics a následujte tyto kroky.
V horní navigaci klikněte na Správce, čímž se dostanete do nastavení. V dalším kroku je třeba z vysouvacích roletek vybrat:
V pravém sloupci v rámci zobrazení dat klikněte na odkaz Cíle. A vaše cesta za nastavením cílů může začít.
TIP: Pokud zde již nějaké cíle máte, můžete jejich měření pomocí přepínače ve sloupci Záznam pozastavit, nebo opět rozběhnout.
V následujících krocích nastavíte cíl – odeslání objednávky. Postupujte takto:
A to je vše. Nyní na svém webu měříte plnění cíle. Web ale málokdy plní jediný cíl, takže neváhejte přidat další cíle.
Ve druhém dílu se podíváme na to, jak plnění cílů vyhodnotit a jak zjistit, které zdroje návštěvnosti mají největší úspěšnost.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář