Google Analytics 4 nenechává kámen na kameni. Jak se s přechodem vypořádat? Čtěte návod, jak ze starších Analytics do nových importovat své konverzní cíle.
Pokud měříte úspěšnost webu a online marketingu, je třeba si stanovit konverzní cíle. Což jsou situace, kdy se z návštěvníka stane například registrovaný uživatel, nebo zákazník. V Universal Analytics jako cíl nejčastěji měříme zobrazení děkovné stránky po provedení nějaké akce – například odeslání formuláře s objednávkou.
ČTĚTE TAKÉ článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl I.).
Navštívením takové stránky jsme změřili dokončení cíle. Nastavení nového cíle v Analytics tedy bylo přímočaré. Zkrátka jste definovali URL adresu děkovné stránky. Snadné, že? V Google Analytics 4 (dále jen GA4) je ale vše jinak.
Google Analytics 4 opouští měření na základě návštěvy a měří pouze a jen události na webu. Událostí může být například:
Logicky se tedy zásadně mění i měření cílů. V GA4 proto již žádné cíle nenajdete. Najdete zde pouze konverze. A za konverzí se schovává událost definovaná na základě podmínek.
Událost má svůj název a případně parametry. GA4 shromažďuje svým měřicím kódem například tyto události:
Pokud se vrátíme k našemu cíli z Universal Analytics, tedy k zobrazení děkovné stránky, pak budeme v GA4 měřit událost s názvem page_view. Ta se spustí pokaždé, když dojde k načtení stránky.
Chcete umět Analytics prakticky používat? Kupte si mou knihu Google Analytics 4 pro začátečníky.
Nové Analytics 4 umožňují hromadný import cílů z Universal Analytics. Tedy pokud jste již pomocí průvodce provedli vytvoření nové služby v rámci GA4.
ČTĚTE TAKÉ článek s návodem Google Analytics v roce 2023 končí: král je mrtev, ať žije král!
Pokud již máte službu vytvořenou a měření GA4 na webu instalované, postupujte takto:
Když import nefunguje
Pokud jste službu GA4 vytvořili samostatně a nemáte ji propojenou s Universal Analytics, import nebude možný. Postupujte takto:
- Nejdříve zjistěte ID měření pro službu GA4 (Správce > Datové streamy > vyberte stream > klikněte na ikonu vedle ID měření, čímž se ID zkopíruje do schránky).
- Poté se ve Správci přepněte na službu Universal Analytics pro váš web a ID měření služby GA4 přidejte ke stávajícímu měření Universal Analytics (Údaje o měření > Měřicí kód > Připojené značky webů > vložte ID měření z GA4 a uložte).
- Následně můžete importovat cíle z UA do GA4.
Jakmile import dokončíte, propojení zase zrušte (v Universal Analytics: Správce > služba > Údaje o měření > Měřicí kód > Připojené značky webů > rozbalte > ikona se třemi tečkami > Odebrat značku). Data by se totiž do služby GA4 načítala dvakrát: jednou z původní značky Universal Analytics a podruhé ze samostatné značky GA4.
Rozhraní GA4 se od Universal Analytics krapet liší. Vlastně je úplně jiné. Připravte se tedy na úplně jinou práci.
Konverze nyní najdete zde: V levém sloupci klikněte na Konfigurovat a poté na Konverze.
Google Analytics provede import konverzí takovým způsobem, že vám měření konverzí nejspíš nebude fungovat. Důvod vidíte na obrázku níže:
Jako parametr události page_view (zobrazení stránky) použil Analytics parametr page_path (URL adresa stránky). Jenomže měřicí kód Analytics tento parametr u událostí automaticky nezaznamenává. Ale nic není ztraceno. Analytics automaticky zaznamenává jiný parametr, a to page_location. Není tedy nic jednoduššího, než parametr u každé importované konverze přepsat.
Konverzi upravíte takto:
NAUČTE SE Analytics využívat na živém školení Google Analytics 4 pro začátečníky.
Přechod na 4. verzi Analytics nebude bezbolestný. Důležité bude nejenom vše správně převést a provozovat ve dvojím režimu do konce působnosti Universal Analytics. Ale především se naučit novou metodiku webové analytiky v podání GA4.
Chcete se naučit v GA4 orientovat a měřit svůj web? Pak sledujte další články v mém blogu. Aby vám nic neuniklo, níže zadejte svou e-mailovou adresu. A budete první, kdo se dozví o publikování nového článku.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář