Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Cyrus Shepard (Moz) na Marketing festivalu: SEO není mrtvé

22. 11. 2013 | SEO

Na Marketing festivalu, dvoudenní konferenci v Brně, promluvil Cyrus Shepard, oficiální zástupce společnosti Moz (dříve SEOmoz): věnoval se současné roli SEO v marketingové strategii. V tomto článku se podívám blíže na jeho strategii budoucnosti.

Pokud by si člověk měl z vystoupení Cyruse a dalších na pátečním Marketing festivalu odnést jedinou věc, bylo by to: SEO není mrtvé! Ale leccos se mění.

Je SEO mrtvé?

„SEO je mrtvé,“ vidím občas v různých diskuzích na internetu a často bez doprovodného komentáře, proč si to dotyčný myslí. Ano, staré SEO je definitivně mrtvé. Google již nepředává z přirozeného vyhledávání klíčová slova, a tak v Google Analytics najdeme jen NOT PROVIDED, a to v drtivé většině případů. Níže to ukazuje obrázek z webu MD webdesign. Jako NOT PROVIDED je označeno už přes 95 % návštěv z přirozeného vyhledávání v Googlu.

NOT PROVIDED

Jak ale prohlásil Cyrus Shepard: SEO není mrtvé, je třeba jen upravit strategii a přesunout se od klíčových slov ke konceptům, které tato klíčová slova popisují. Ostatně rigidní optimalizace webu na několik vybraných klíčových slov je už dlouho minulostí. Celkem 50 až 80 % veškeré návštěvnosti z přirozeného vyhledávání stejně přijde z klíčových slov, na něž web neoptimalizujeme.

Jak změnit SEO strategii webu?

Google se dnes méně stará o web a více se zaměřuje na autoritu. Co to znamená? Na webu je třeba mít odpovědi na otázky, které lidé skutečně kladou. Všechny aktualizace algoritmu Googlu za posledních 12 měsíců vysílají stejný signál: opravdu užitečný obsah je to, co upřednostňujeme ve výsledcích vyhledávání!

Čtěte například shrnutí rozhovoru s Mattem Cuttsem, šéfem vyhledávače Google.

Konec je také časům, kdy jste si nakoupili stovky zpětných odkazů z různých link farem a pseudo-blogů. Dnes je budování zpětných odkazů o vytváření skutečného partnerství mezi weby. Proto také Google dá více na relevanci a kvalitu odkazů než na jejich množství: 1 kvalitní zpětný odkaz je více než 100 nekvalitních. Ostatně letošní aktualizace algoritmu Penguin jasně ukázala, že Google hodlá zatočit s odkazovým spamem.

Cyrus dále prohlásil, že se stále více bude osvědčovat propojení webu se sociálními sítěmi. Sociální metriky jsou dnes pro web zajímavější než klíčová slova, prohlásil. Google si například cení více obsahu, který má jasně stanoveného autora. Jak takový výsledek vyhledávání v Googlu vypadá, ukazuje následující obrázek.

atraktivní obsah

Svět vyhledávání dobývají mobilní zařízení

Cyrus se na konferenci vytasil také se zajímavou predikcí postavenou na historických datech. V roce 2015 mobilní vyhledávání předstihne to desktopové. Zásluhu na tom samozřejmě má především rozmach tabletů. A i když je Evropa za USA pár let pozadu, troufnu si tvrdit, že ani v Evropě to nebude trvat nijak dlouho. Trendy zkrátka nezastavíme.

mobilní vs desktopové vyhledávání - předpověď

Čtěte: Celý článek najdete na webu BIA Kelsey.

A protože mobilní zařízení jsou obvykle vybavená pomalejším připojením k internetu, rychlost načítání webu může mít vliv na návštěvnost webu a tudíž také na jeho umístění ve vyhledávání. Například  tato studie ukazuje, že pomaleji se načítající weby mají statisticky nižší návštěvnost. Opravdu si toho Google nevšimne a nezačne rychlejší weby upřednostňovat ve vyhledávání, alespoň na mobilních zařízeních?

Závěrem

Cyrus Shepard, SEO konzultant a oficiální zástupce Moz (dříve SEOmoz), svému řemeslu zjevně rozumí.  Skvěle shrnul nové pojetí SEO, s nímž se dnešní SEO konzultanti, ale i všichni majitelé a správci webů musí vyrovnat. O novém pojetí SEO strategie mluvím také v rámci své SEO akademie.

SEO není mrtvé, ale konec je zastaralým technikám, jejichž úkolem bylo především přechytračit vyhledávače. Vyhledávače se vyvíjí a Google diktuje tempo. Tak to zkrátka je. „Přizpůsob se, nebo zemři.“

Celou prezentaci Cyruse Sheparda najdete na Slideshare.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 1

  1. kVítek napsal:

    Dobrý den,
    Zajímavý článek, děkuji za něj. Ukazuje se, že nejlepší cesta, jak být úspěšný u vyhledávačů je být úspěšný u lidí. Vytvářet zajímavý obsah, být autoritou ve svém oboru, být dobrovolně sdílen na sociálních sítích … počítat s tím, že stránky mají být čitelné na mobilu. Naprat do titulku a obsahu klíčová slova a nakoupit zpětné odkazy už nestačí a dobře tak 🙂

    Také je nesmysl honit se za vysokou návštěvností lidí, kteří si nic neobjednají.

    Nejlepší „SEO“ je, když mě doporučí spokojený (nadšený) zákazník někomu dalšímu 🙂

    Přeju hezké dny …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop