MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

Přihlaste se na nové termíny kurzů Google Analytics, copywritingu, SEO a PPC reklamy.

Co publikovat v blogu: 2 jednoduché strategie úspěšného obsahu

Ze všech stran dnes slyšíte, že obsah rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu vašeho webu. Ale o čem na webu psát? Odpověď najdete v tomto článku.

Proč mít či nemít firemní blog

Začněme základní otázkou… mít či nemít?

Mít na webu blog je skvělé, protože:

  • Každý publikovaný článek je další příležitost jak se zobrazit ve výsledcích vyhledávání.
  • Vyhledávače milují weby, kde se pravidelně publikuje nový obsah.
  • Nové články přilákají pozornost vašich potenciálních zákazníků a získají důvěry nutnou pro nákup.

Mít na webu blog je špatné, když:

  • Nepublikujete pravidelně (alespoň jednou měsíčně).
  • Témata vašich článků vaše potenciální zákazníky nezajímají.
  • Neumíte své myšlenky správně podat a obsah atraktivně prezentovat.

Kde vzít inspiraci pro témata článků

Klienti MD webdesign se mě v rámci naplňování svého blogu stále častěji ptají:

„O čem vlastně máme psát, abychom zaujali?“

Mám pro vás 2 fungující, rychlé a velmi prosté strategie, s nimiž nemůžete šlápnout vedle.

Strategie 1: Otázky a odpovědi

Jak získat témata článků pro blogKaždý den se setkáváte s vašimi zákazníky nebo potenciálními zákazníky. Ať už osobně (například v prodejně, v kanceláři…), nebo přes telefon či e-mail. A tito lidé vám každý den kladou otázky směřující k využití vašich služeb nebo produktů.

Ptají se například:

  • Jakým způsobem vyřešit nějaký problém?
  • Jaká je nejlepší volba v dané situaci?
  • Proč zvolit ten který postup nebo produkt?

A moje otázka zní: Zapisujete si jejich dotazy?

Pokud ne, hned začněte. A zamyslete se také nad tím, jaké dotazy vám lidé položili v minulosti. A všechny dotazy si ihned zapište a další dotazy do seznamu každý den připisujte.

Proč? Každý takový konkrétní dotaz je totiž to nejlepší téma pro článek do blogu. A zároveň také konkrétní nadpis daného článku.

Jednoduché, že?

Strategie 2: Analýza frází ve vyhledávání

Druhá strategie se může jevit jako pokročilá. A do jisté míry je. Ale minimálně vyzkoušet byste ji měli.

Jestliže vám váš web připravilo profesionální webdesignové studio, pak máte k dispozici analýzu klíčových slov. Tato analýza klíčových slov je skvělým odrazovým můstkem pro témata článků vašeho blogu.

Další fráze, které lidé používají ve vyhledávačích, můžete snadno objevit také sami. Využijte k tomu nástroj Návrh klíčových slov v aplikaci Sklik českého vyhledávače Seznam.

Poznámka: Přihlaste na adrese www.sklik.cz. Stačí vám k tomu účet Seznamu (nepleťte si prosím s e-mailovou schránkou Seznamu). Aplikaci najdete v menu Nástroje.

Jak na to? Do pole pro vyhledávání napište slovo popisující váš byznys a postupně procházejte jednotlivé návrhy klíčových slov. Až na dalších stránkách najdete dlouhé a poměrně přesné fráze, které mohou být inspirací pro témata článků v blogu.

Hledání témat pro blog v SklikuZaměřte se také na fráze typu:

  • Jak…
  • Jak na…
  • Co je…
  • Jak funguje…
  • Jak se…
  • Jak postupovat při…

Takto získáte velmi rychle konkrétní přehled témat. Navíc budete mít k dispozici přesné fráze, které lidé používají ve vyhledávání = tyto přesné fráze použijte jako názvy článků.

Jak své články podat atraktivně

Mít správný obsah, který zajímá vaše potenciální zákazníky, je velmi důležité.

Neméně důležité ale je, abyste byli schopni téma:

  • Úderně podat = abych u první věty neusnul.
  • Atraktivně prezentovat = aby mi čtení utíkalo a chtěl jsem číst dál.
  • Umět svůj obsah prodat = vyzvat mě ve správnou chvíli k akci.

Tento mix dovedností pro úspěšný webový obsah vás naučím na živém kurzu copywritingu – a to za jediný den.

Nepotřebujete být spisovatelé – stačí jen vědět, jak na to, a trocha praxe.

Přihlaste se na kurz copwritingu >>

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top