Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Vyzkoušejte online kurz copywritingu!

Chci nový e-shop: mám zvolit pronájem, nebo řešení na míru?

Přemýšlíte o tom, že svůj offline prodej doplníte o e-shop? V době, kdy vám stát může nařídit zavření obchodu, to je jistě správná myšlenka. Srovnal jsem proto klady i zápory e-shopového řešení ve formě pronájmu a na míru včetně ceny.

Co nutně potřebujete

Abyste mohli provozovat e-shop, což jsou webové stránky s košíkem a pokladnou, budete potřebovat:

  • Doménu – tedy internetovou adresu e-shopu (například elektro123.cz).
  • Hosting – místo, kam se e-shop fyzicky umístí.
  • Smlouvu s poskytovatelem platební brány – pokud budete chtít poskytnout možnost platby kartou, rychlým převodem a dalšími metodami (mimo klasického bankovního převodu).

K prodeji přes e-shop nutně nepotřebujete fyzicky vlastnit prodávané zboží. Ale zvažte, zda rychlost dodání objednávky v řádu několika dnů náhodou nehraje u zákazníků velkou roli.

V každém případě platí, že na e-shopu je potřeba zboží dobře popsat a uvést na fotografiích. Fotografie vám poskytne dodavatel produktu, případně si je budete muset vyfotit sami.

Generické popisy produktů od dodavatelů ale nejsou vhodné. Proč? Pokud budete mít stejný popis zboží jako jiný e-shop, pak budete pro vyhledávač (Google, Seznam) působit jako duplikát a ve vyhledávači vás nezobrazí. Snižujete tak šanci získat nové zákazníky. Je proto vhodné, abyste produkty sami originálně popsali.

Srovnání kladů a záporů řešení

Podívejte se na základní plusy a mínusy obou řešení…

Pronájem e-shopu

KladyZápory
Rychlé nasazení do provozuE-shop a data nevlastníte
Malé vstupní nákladyE-shop bude vypadat jako jiné e-shopy
Hosting v ceněMusíte se přizpůsobit tomu, co hotové řešení nabízí
Pravidelné aktualizace a vylepšování v ceněPřechod na jiné řešení může být komplikovaný

E-shop na míru

KladyZápory
E-shop i data jsou ve vašem vlastnictvíTvorba e-shopu trvá i několik měsíců
Na míru potřebám vašeho byznysu a zákazníkůVyšší vstupní náklady (jednorázové)
Originální grafika a prvky webuPlatíte vlastní hosting
Možnost nekonečného rozšíření e-shopu o další funkceAktualizace a vylepšování si hlídáte sami a platíte
Přechod na jiné řešení obvykle bez problémů 

Srovnání ceny

Podívejte se na srovnání vstupních a celkových nákladů na provoz e-shopu v obou variantách.

Ke srovnání využívám:

Parametry vzorového e-shopu:

  • Počet zboží: do 1 000 položek
  • Platba: bankovní převod, karta, dobírka
  • Doprava: 1 dopravce, osobní odběr
  • Stavy objednávek, automatické e-maily, automatická fakturace
  • Řízení skladových zásob
  • Slevy a slevové kupóny
  • Zákaznické účty
  • Varianty produktů
  • Podobné a doporučené produkty
  • Diskuze k produktům
  • Statistiky e-shopu
  • Napojení na Google Analytics a měření prodejů
  • Grafické řešení: pronájem – hotová šablona, na míru – originální grafika
  • Bez tvorby obsahu webu

Abychom mohli obě řešení srovnat, je potřeba se podívat nejenom na vstupní náklady, ale také na celkové náklady po více letech.

V následující tabulce počítám s cenami bez DPH a se situací, kdy nedochází ke zdražování služeb (ceny jsou stále stejné). 

Srovnejte náklady na obě řešení:

Náklady ↓PronájemNa míru
Vstupní0 Kč31 000 Kč
Měsíční 1 540 Kč499 Kč
Celkem po 1 roce18 480 Kč36 988 Kč
Celkem po 2 letech36 960 Kč42 976 Kč
Celkem po 3 letech55 440 Kč48 964 Kč
Celkem po 5 letech92 400 Kč60 940 Kč

Závěrem

Jak vidíte v tabulce, pronájem e-shopu se finančně vyplatí především v prvním a druhém roce. Tato varianta tak může být dobrým řešením, pokud:

  • si chcete prodej online zatím jen vyzkoušet,
  • vám nevadí podobný vzhled a funkce e-shopu jako u stovek jiných e-shopů,
  • vám nevadí, že e-shop nevlastníte.

Jestliže ale plánujete prodávat na roky dopředu, pak se vám vyplatí si pořídit vlastní e-shop na míru, který:

  • je plně pod vaší kontrolou,
  • přizpůsobí se vašim obchodním cílům a potřebám zákazníků,
  • působí originálně.

Uvedené srovnání nepočítá s tvorbou obsahu webu, který je v konečné fázi tím nejdůležitějším pro samotný prodej. Zatímco šablonovité řešení v rámci pronájmu e-shopu vám neumožní přizpůsobit řešení zcela vašemu obsahu, u řešení e-shopu na míru se vše podřizuje obsahu a vašim obchodním cílům.

Nicméně i v případě pronájmu e-shopu si můžete najmout externího partnera Shoptetu, který vám řešení přizpůsobí v rámci jeho možností. Vstupní náklady se tím ale zvyšují natolik, že pronájem začne postrádat ekonomickou výhodu pro první dva roky.

Chcete se o tvorbě e-shopu na míru dozvědět více?

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop