Honba za první pozicí ve vyhledávání je tvrdý SEO sport. Je ale vysněná první pozice důležitá i dnes?
POZOR: V tomto článku se věnuji Googlu a informace neplatí pro vyhledávač Seznam.
Na jaké pozici na žádané klíčové slovo se zobrazuje váš web? Na první, třetí, páté? Nebo na druhé či třetí stránce?
Podle studie Advanced Web Rankings provedené v roce 2014 ve vyhledávači Google získávají horší pozice méně kliknutí než pozice první. A například výsledky na druhé nebo třetí straně získají méně než 5 % kliknutí.
Zdálo se, že čím lepší pozice, tím lépe. Honba za první pozicí by tedy měla pokračovat! Ale…
… má to dva problémy.
Věděli jste, že když budeme vyhledávat totožné klíčové slovo v Googlu, tak každý dostaneme jinou stránku s výsledky vyhledávání? Google totiž výsledky vyhledávání personalizuje = přizpůsobuje je tomu, co podle něj očekáváme.
Jak to vypadá v praxi?
Dosáhnout tak pokaždé první pozice, nebo třeba jen první stránky, u všech hledajících, je v podstatě nemožné. Do hry vstupuje spousta faktorů, které v žádném případě nemáte pevně v moci.
Druhým problémem jsou tzv. rich snippets – hodnotné doplňkové informace, které Google získal na webu.
Typickými zástupci jsou:
Tyto doplňující informace zaujmou oko uživatele vyhledávače. Ostatně srovnejte si oba výsledky sami na dalším obrázku – horní výsledek je s doplňkovými informacemi, spodní výsledek je bez těchto informací.
Letošní studie Blue Nile ukázala, že výsledky vyhledávání s doplňujícími informacemi mají výši míru prokliků (častěji na ně lidé klikají).
V případě jednoho z testovaných webů se ukázalo, že jeho výsledek na druhé pozici (s doplňujícími informacemi) získal více kliknutí, než výsledek na pozici první (bez doplňujících informací) = 61 % kliknutí na pozici 2 před 48 % kliknutími na pozici 1.
Test jiného webu zase ukázal, že výsledek vyhledávání na druhé pozici doplněný o hodnocení ve formě hvězdiček získal 71 % kliknutí, zatímco konkurenční výsledek na první pozici neobsahující žádné doplňky získal pouze 9 % kliknutí.
Vizuální doplňky klasických výsledků vyhledávání jsou pro lidské oko atraktivní, a tak jim zkrátka věnujeme více pozornosti. A můžeme kvůli nim snadno přeskočit jiné výsledky, které jsou na pozicích výše.
Doplňky ale mohou samozřejmě mít v konkrétních situacích i negativní vliv. Například cena prezentovaná ve vyhledávači může odradit před kliknutím na odkaz. Uživatel vyhledávače se tak vůbec na váš web nemusí dostat a vy proto nedostanete šanci ho přesvědčit, že výrobek/služba za danou cenu stojí.
TIP: Zjistěte o SEO více! Zkuste video trénink zdarma v rámci SEO akademie.
Doplňkové informace jsou pro váš web ale spíše přínosem. Podle Searchmetrics může Google stránku obsahující tyto informace ve výsledcích vyhledávání vyzvednout až o 4 pozice výše. A to už stojí za to.
Přestaňte se tedy honit za 1. pozicí ve vyhledávání a doplňte obsah na svém webu raději o dodatečné informace:
Poznámka: Článek je inspirován článkem Do you have to come first in search anymore? vydaném na webu Search Engine Watch.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 4
Zeptám se jinak – data máme strukturovaná.
Znáte eshop(pominu ty největší), kterému by se tato data zobrazovala a to u většího množství produktů? Má totiž vůbec smysl pro eshopy se tím zabývat, když google to pak ani nezobrazuje?
Děkuji za Váš názor
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je možné z eshopu posílat do vyhledávání cenu, hvezdičky k produktům, atd.
My se o toto snažíme, ale google to ve fulltextu nezobrazuje. Je někde chyba nebo si to google vybírá sám?
Děkuji