Webový copywriting a obsah na webu má svá specifika a pravidla. Za úspěchem může stát také správné formátování, které usnadní čtení textu a zpracování informací žádaným způsobem. Víte, jak na to?
Lidé se na váš web nechodí dívat a obdivovat grafiku, efekty, nebo vychytané funkce. Na web chodí hledat informace. Chtějí uspokojit svou potřebu, touhu, nebo vyřešit problém. Kvalitní obsah, který odpovídá potřebám vašich zákazníků, je tak alfou a omegou úspěchu vašeho webu.
Pokud váš web nyní nepřináší nové poptávky, neřešte novou grafiku, ale věnujte se obsahu webu. Této disciplíně se říká webový copywriting. V překladu:
Tvorba textů, které mluví jazykem vašich zákazníků a umí jim prodat vaše produkty a služby.
Chcete se naučit psát atraktivní texty na svůj web? Vyzkoušejte můj online kurz Copywriting: tvoříme texty, které prodávají.
I když však budete mít špičkový obsah, stále musíte zajistit, aby se snadno četl. K tomu vám pomohou 3 tipy na formátování.
Na následujícím obrázku vidíte dva totožné texty. Jediný rozdíl je, že text vlevo není formátovaný, zatímco text vpravo ano. Který z nich vás vybízí k přečtení?
Pamatujte, že délka odstavců určuje tempo čtení na stránce. O textu na stránce přemýšlejte jako o hudební skladbě. Buď může znít dynamicky a úderně, nebo táhle a ospale. Co to znamená v praxi?
Držte se následujícího:
Používejte tučnost. Je záchytným bodem pro oko při skenování stránky. Tučně naformátujte atraktivní informaci, příslib obsahu, nebo prostě to nejdůležitější z vašeho sdělení.
Ale pozor! Všeho moc škodí. Nebude to fungovat, jestliže tučně naformátujete celou větu. Méně je v tomto případě více.
Na následujícím obrázku vidíte, že pokud použijete příliš tučnosti, text začne být značně nepřehledný (vpravo):
Používejte kurzívu. Obvykle se používá k označení názvu, nebo odborného výrazu.
Podtržení. Proč? Protože na webu je zvyklostí, že pod podtrženým textem se nachází odkaz na jinou stránku, či obsah.
Barvy. Pokud tedy nechcete, aby váš web vypadal značně nedůvěryhodně. Barevné estrády patří dětem, nikoliv vážené firmě. Grafiku vašeho webu navrhuje webdesignér a řeší jej v základu šablona webu. Takže zapomeňte na obarvování nadpisů a podobné kejkle.
Pod slovem seznam si nepředstavujte nic exotického. Opravdu jde o seznam ve formě nákupního lístku. Seznamy však mají jednu skvělou funkci – rozbíjejí monolitickou podobu odstavců. A mění tempo čtení – zrychlují ho. Navíc jsou skvělým záchytným bodem pro oko.
Seznamy máme dva:
Délka uspořádaného seznamu závisí na počtu kroků, jimiž chcete dosáhnout cíle.
Délku neuspořádaného seznamu (s odrážkami) doporučuji držet do 3 odrážek. Proč?
… protože trojice je nejlepší zkratkou pro rychlé obsáhnutí celku.
Tzv. triáda pozitivně působí na lidský mozek a umožňuje rychle dosáhnout změny – například přeměnit návštěvníka v zákazníka. Pokud máte 10 argumentů, zatněte zuby a vyberte a prezentujte 3 nejsilnější. Uvidíte, jak váš obsah najednou začne fungovat.
Následující obrázek ukazuje příklad neuspořádaného (vlevo) a uspořádaného seznamu (vpravo):
Chcete se naučit psát texty pro web, e-shop a online marketing? Texty, které prodají vaše produkty a služby?
Copywriting není žádné voodoo. Není to disciplína dostupná pouze pro spisovatele. Pro vás jako majitele webu je však klíčové se v ní zorientovat, ať už si obsah webu/e-shopu tvoříte sami, nebo na to najímáte profíka.
Chcete se naučit psát atraktivní texty na svůj web? Vyzkoušejte můj online kurz Copywriting: tvoříme texty, které prodávají.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář