Chcete vědět, odkud přišli návštěvníci, kteří na vašem webu poptali/objednali? Věděli jste, že běžný postup v Google Analytics nemusí být přesný? Více vám odhalí tento článek s krokovým postupem.
Poznámka: Konverze je provedení akce, po níž se návštěvník stává zákazníkem, nebo potenciálním zákazníkem.
Abyste mohli zjistit, odkud přišli návštěvníci s konverzí, musíte:
Obvykle jako cíl měříme odeslání poptávkového/objednávkového formuláře (na běžném webu), nebo dokončení nákupu (v e-shopu). Jakmile návštěvník dosáhne stránky s poděkováním za provedení poptávky, či objednávky, Google Analytics zaznamená provedení konverze.
CHCETE UMĚT v Google Analytics správně nastavit cíle konverzních akcí? Přihlaste se na mé školení Google Analytics pro začátečníky.
Přihlaste se do Google Analytics a vyberte váš účet, web (službu) a výběr dat.
Dále postupujte takto:
Výsledná tabulka zobrazuje v levém sloupci zdroje ve formě „název zdroje / médium“.
Média dělíme na:
Výše uvedený postup má jeden háček. Jaký? Ke konverzi muselo dojít v rámci návštěvy po vstupu na web (ihned po prokliku). Co to znamená?
Řekněme, že návštěvník něco hledal ve vyhledávači Google. Zobrazí se mu vaše reklama Adwords, zaujme ho a klikne na ni, čímž se dostane na váš web. Prohlédne si nabídku, ale neprovede poptávku, či objednávku.
Později se vrátí na web tak, že zadá název vaší firmy do vyhledávače a klikne na odkaz v přirozeném vyhledávání Googlu. Ale opět nenakoupí.
Později se na web vrátí přímým zadáním adresy webu v prohlížeči. A provede konverzní akci – poptá, nebo nakoupí.
Kterému zdroji návštěvnosti Google Analytics připíše konverzi?
Pokud jste tipovali 1, nebo 3, tak vás zklamu. Správnou odpovědí je 2. Google Analytics totiž v základním modelu připíše konverzi poslednímu zdroji návštěvy před provedením konverze s výjimkou přímé návštěvnosti.
Jenomže v našem případě to je zcela špatně. Jako zdroj totiž chceme vidět placené vyhledávání (reklamu Adwords), neboť bez něho by nás zákazník nenašel.
Jak vyzrát na tyto běžné situace a dostat správné odpovědi vás naučím na svém živém školení Google Analytics pro začátečníky.
POZOR: Toto školení vypisuji POUZE 2x ročně a počet míst je OMEZENÝ.
[tlac obsah=“Zjistěte více o školení Google Analytics »“ cil=“https://www.martindomes.cz/skoleni/google-analytics-pro-zacatecniky/“]
TIP: Chcete se zároveň naučit tvořit obsah webu/e-shopu, který prodá vaše výrobky a služby? Naučím vás to na svém školení Copywriting: píšeme texty, které prodávají.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář